K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-05-2010, 23:46   #11
p.m.o.
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2010
Indlæg: 22
Styrke: 15
p.m.o. er ny på vejen
Jeg forstår dig godt og det er helt okey at være gal over dette nederdrægtige system.!

Personligt har jeg prøvet en lign. situation, men der fik jeg hele 5 dage til at rejse min pensionsag på de foreliggende oplysninger, af egen hjælp og uden min daværende sagsbehandlers medvirken. (2005)

Det ville måske være en god idé med en mentor eller bisidder, da du skriver at du ikke er dig selv endnu, efter operationen.?
Har du råd eller mulighed, så tag en advokat med til mødet.
Under alle omstændigheder skal du føle dig tryg ved det der foregår og medvirkende i udarbejdelsen af ressourceprofilen.

Håber du finder en løsning.! :-)

Hilsen p.m.o.
p.m.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2010, 23:50   #12
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg ville skrive en mail til sagsbehandler at jeg er overrasket over at mødet fredag (dato) er lavet om til at være en parts høring, og at jeg undrer mig over at jeg ikke har fået mindst 14 dage til at se mine sagsakter ordentligt i gennem.

Jeg ville skrive noget om at jeg ønsker at få efterset om der mangler lægeligdokumentation, og at få rimelig tid til at indhente disse, at jeg ønsker en rimelig tid til at få styr over min sag, som er spæk fyldt med fejl og mangler, og at en uge absolut ikke er nok, at jeg derfor ønsker udsættelse til dato (du kan tillade dig at strække den 3 uger, at indhente lægepapire tager tid)

Og så ville jeg være så næsvis at skrive at såfremt at jeg intet hører inden onsdag (dato) morgen kl fx 9 går jeg ud fra parts høringen er flyttet til (dato og det klokkeslet du har på fredag)

Det sidste stykke vil 210% give en reaktion *gg* Jeg har sat fristen til on onsdagen, fordi det giver dig tid tid hvis sagsbehandler ikke vil give dig udsættelse, tid til at lave en haster! mail til borgmester (også gerne en haster! fax hvis du har muligheden, fordi viceborgmester ikke må åbne mails til borgmester, og derfor ikke ser den mail, hvis vice er stedfortræder for borgemester, mens vice vil se fax´en) og til kommunalbestyrelsen, så garantere jeg dig du får udsættelse, og at det vil gå rigtig stærkt.

Når udsættelsen så er i hus, ville jeg vælge at klage over sagsbehandlingen (ALT! uden undtagelse fra dag 1 af Husk at skrive sagsbehandlerenes navne ud for den ting du klare over) i første omgang ville jeg i den situratoion "nøjes" med at klage til afdelingslederen, får jeg ikke rigtigt noget brugbart ud af det, vil jeg tage selv samme klage og ligge en klage over afdeli9ngslederen oven i, og en gang til belemre de høje herre. Grunden til at jeg ville gøre det på den måde er at der skal være en god grund til at gå den vej, og jeg har jo ligesom lige været der, så jeg vil være lidt forsigtig, og bruge kommunikations vejen i denne omgang.

Og så vil jeg da bestemt råde dig til i fremtiden ikke at finde dig i mere ****, du skal ikke være så bange for at klage, det kan godt være de kommer til at hade dig *gg* men altså så kan de ski da bare begynde at behandle dig ordentligt, en ting er sikkert klager du ikke, vil de blive ved at træde på dig, af den simple grund at du giver dem lov. Du er nød til at vise dem at du ikke finder dig i mere, og det bedste du kan gøre er at starte i går
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2010, 19:42   #13
Sandie75
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sandie75s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2010
Indlæg: 185
Styrke: 15
Sandie75 er ny på vejen
Det er så langt ude det her...

Jeg har i dag modtaget partshøringsbrev hvori de mener at jeg ikke opfylder paragraf 27 1-7
og det begrunder de udfra den udtalelse psykiateren kom med.

Han mener at jeg har PTSD og skal til samtale hos psykolog, psykiater og længerevarende medicinel behandling.

Det var sørme flot, at de lige kom i tanke i fredags om, at de hellere måtte sende mig til en psykiater, til trods for at jeg har bedt dem om det for 2 måneder siden, men der mente de ikke det var nødvendigt.

Både sagsbehandler og lægekonsulent er kommet med deres konklusion inden jeg overhovedet var til psykiater og uden at jeg har været på Glostrup hospital 3 måneder efter min operation.
Da jeg påpegede det, så har jeg nu modtaget en ny konklusion hvor de så hiver det psykiske frem som om jeg så ikke kan forlænges.

Hvordan kan folk med depression eller stress blive forlænget, hvis den ikke er stationær?

****e system..
Sandie75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2010, 18:37   #14
Sandie75
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sandie75s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2010
Indlæg: 185
Styrke: 15
Sandie75 er ny på vejen
Er der ingen der har nogen gode råd om hvordan jeg skal tackle tingene.

Hvis jeg tager til det partshøringsmøde, hvad vil i råde mig til og hvilken af 27 stk 1-7 paragrafferne ville i mene at jeg går ind under?
Hvilke paragraffer skal jeg kaste i hovedet på dem omkring deres sjusk?

Jeg tænker at hvis jeg møder op, så vil jeg have en klage med i hånden som jeg afleverer i skranken inden mødet (det lyder på flere af de breve jeg har afleveret, at de har besluttet sig og at mødet i morgen kun er fordi jeg påpegede det).

Jeg vil hav min mand med som bisidder og som støtte i tilfælle af at de bliver for grove.
Lige p.t har min psyke det ikke for godt og hvad pokker gør jeg hvis de bliver for grove?

Jeg har tænkt, at søge en paragraf 17 hvis de holder fast i deres beslutning, hvad siger i til det?
Jeg ved godt at jeg ikke ville kunne få pension, men det er for at holde fast i økonomien bare lidt endnu og så for at pisse kommunen af...

Nogen andre input? Tager i mod med kyshånd

Sandie
Sandie75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2010, 19:19   #15
Tin64
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 49
Styrke: 15
Tin64 er ny på vejen
Kommunen har også afvist at forlænge mine sygedagpenge efter 52 uger, fordi jeg på tidspunktet for afgørelsen fortsat afventede udredning og evt. behandling hos psykiater for angst, depression og mulig PTSD.

(Se evt. om min sag her http://www.k10.dk/showthread.php?t=12555 og her http://www.k10.dk/showthread.php?t=12751.

Måske er der nogle svar under min tråd, som du også kan gøre brug af.

Både min læge, DUKH og jeg selv - samt flere brugere her på K10 - mener, at jeg burde komme ind under den forlængelsesmulighed, som står under § 27, stk. 1, nr. 4: "når den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger".

Den bør du vel også komme ind under.
Tin64 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2010, 20:29   #16
Sandie75
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sandie75s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2010
Indlæg: 185
Styrke: 15
Sandie75 er ny på vejen
Tin Jeg ser lige dit svar nu, alt i mens jeg var optaget af at læse din tråd, som jeg sagtens kan drage paralleller til.

Men de bruger jo den begrundelse, at jeg jo skal i længerevarende behandlingsforløb så derfor mener de ikke at jeg er berettiget til den paragraf.
Sandie75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2010, 22:08   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sandie75 Se meddelelser

Lige p.t har min psyke det ikke for godt og hvad pokker gør jeg hvis de bliver for grove?
Hvis de kommer med nogle påstande som lyder underlige (så er de sikkert underlige), så beder du/i om at få det på skrift med henvisning til lov og §.

Hvis de begynder på at vil snakke med dig om et eller andet, som du overhovedet ikke har haft mulighed for at forberede dig på (kan ikke lige forestille mig hvad det skulle være), så har du muligheden for at sige, at "det her har jeg ikke haft mulighed for at forberede mig på, jeg vil gerne have at i indkalder til et nyt møde, så vi kan tale om det, efter at jeg har forberedt mig".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2010, 22:43   #18
Tin64
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 49
Styrke: 15
Tin64 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sandie75 Se meddelelser
Tin Jeg ser lige dit svar nu, alt i mens jeg var optaget af at læse din tråd, som jeg sagtens kan drage paralleller til.

Men de bruger jo den begrundelse, at jeg jo skal i længerevarende behandlingsforløb så derfor mener de ikke at jeg er berettiget til den paragraf.
Ja, Sandie, det er omtrent det samme, de siger til mig. Men jeg mener fortsat, som jeg da også har skrevet til min sagsbehandler, at der så må være et problem med den måde, hvorpå de tolker loven - nemlig at de tolker lovens bogstav (som det passer bedst i deres kram) og ikke lovens ånd.

Jeg håber nu, at min sagsbehandler har større respekt for min læges ord og for DUKH, end hun har for mig og min udmelding. For nu har begge instanser jo altså i lighed med mig udtalt, at de helt klart mener, at jeg burde komme ind under den paragraf.

Jeg er faktisk nået til den overbevisning, at hverken min kommune eller ret mange andre kommuner spiller ærligt spil, hvis man kan sige det sådan. Det er noget med, at går den så går den. De forsøger at udmatte os ved hele tiden at gentage de samme ting, som de nu en gang har bestemt sig for, uanset at deres beslutninger skriger til himlen. Om det skyldes inkompetente sagsbehandlere eller et pres (en internt vedtaget politik) de er underlagt ovenfra grundet økonomiske stramninger, skal jeg ikke kunne sige. Og det vedkommer jo sådan set heller ikke os, der har behov for hjælp fra det sociale system.

Jeg er ked af at måtte sige det, men jeg er overbevist om, at den eneste vej frem er den at give sagsbehandlerne kamp til stregen, at inddrage så mange instanser som muligt til støtte for en selv og at komme med indvendinger, hver gang man finder en fejl i sagsbehandlingen eller andet og at klage, klage, klage. Vi ønsker jo ikke andet end det, som vi kan læse, at vi er berettiget til.

Hver gang jeg er ved at knække under presset, prøver jeg at minde mig selv om, at "we may have lost the battle but we haven't lost the war".
Tin64 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2010, 10:24   #19
Sandie75
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sandie75s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2010
Indlæg: 185
Styrke: 15
Sandie75 er ny på vejen
Jeg var jo til partshøring i går og der var intet at gøre...

Jeg havde forståelsen af, at en partshøring var omkring stop af sygedagpenge, men den var åbenbart også hvis jeg havde rettelser til min RP det stod der bare ikke noget om i det partshøringsbrev, så det havde jeg jo ikke forberedt mig på.

Nu har jeg 4 uger til at skaffe nye oplysninger der kan hjælpe min sag, men som de selv gav mig ret i, så kan jeg jo falde enten pga at der er 2 måneder til jeg får svar fra Glostrup om hvordan operationen er gået, eller på det psykiske.

Så hvis jeg får en psykiater til at give en anden vurdering, så falder jeg jo på at der ikke er svar på operationens virkning endnu...

De er så syge i bøtten deroppe og jeg optog heldigvis det hele.

Min sagsbehandler løj også indtil jeg hævede min stemme og sagde, at det var godt at man kunne optage samtaler på sin tlf, så var hun ikke så kæk mere.

Nu ved jeg ikke hvad fanden jeg skal stille op.... Jeg kan søge en paragraf 34, men hvor længe kan man få sådan en og hvad kan man få udbetalt på den paragraf?
Hvordan fanden skal man nogensinde kunne klare sig på det, aner ikke om dette kommer til at betyde, at jeg må flytte.
Sandie75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2010, 10:44   #20
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Jeg tror heller ikke på at din situation er stationær, med de ting du fejler kan du kun forvente en forværring i fremtiden.

Så nej, din situation er ikke stationær, du vil højst sandsynligt få det værre og ikke bedre.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Findes der efterhånden nogen Gode kommuner...?? FibroMcs Politik og Samfund 6 09-06-2013 19:41
Praktik/jobsamtale - Nogen gode råd? Massi Jeg har fået job. 7 14-11-2012 13:18
Det er jo lige til at blive hidsig over:-( Nol Alt det andet 5 11-10-2011 10:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension