K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-05-2010, 11:35   #1
p.m.o.
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2010
Indlæg: 22
Styrke: 15
p.m.o. er ny på vejen
Har vi en mulighed for.....

Hej alle sammen.!

Ville høre om nogen kan give mig et godt råd.?
Ved at, findes det - findes det jo her....!

Tilbage til mit spørgsmål.

I sidste uge blev min samleverske tilkendt men´ erstatning af Arbejdesskadestyrelsen, svarende til 12 %, men med en reducering på 2 %, da der er tale om en tidligere, ikke registret arbejdsulykke i et lønnet praktikophold som udløste diskus og efterfølgende operation, blev men´graden reduceret med 2 %. (Juli 2008 redder min kæreste en borger som er lammet i dele af kroppen, fra at falde ud af sin seng. Hun var alene på afd. den lørdag og fik ikke forklaret i tilfælde af arbejdsulykke, hvad man gjorde i disse tilfælde og sikkerheds repænsentanten fik aldrig anmeldt hændelsesforløbet så det blev indberettet.)
(Nov. 2008 bliver min kæreste opereret og ansættes 4 mrd. senere på en SFO i Helsingør. Her udsættes hun så for et barn, som uheldigvis hiver hendes stol værk under hende, da hun er ved at sætte sig ned, som udløser denne stationære skade, hvorfra denne men´ erstatning udbetales.)

Jeg syntes også at det lyder rodet, men jeg kan ikke forklare på andre måder. Sorry....!

Ved at BUBL vil blive kontaktet, men det ville være dejligt at være lidt på forkant med sagen, end på bagkant.!
Håber nogen har forstand på dette her, for det har jeg ikke. :-)

Spørgsmål: Kan min kæreste gå tilbage og forlange at sagen rejses som en arbejdsulykke, selvom der er gået næsten 2 år fra ulykken til idag.?

Håber alle får en go´dag og at I nyder vejret, når det er kommet....

MVH. p.m.o.
p.m.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2010, 00:18   #2
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jeg vil mene, at hun ihvertfald skal gøre forsøget..

for det er bedre at kunne sige til sig selv senere, at jeg forsøgte end at jeg prøvede ikke engang.
nu betyder de 2% ikke det helt store økonomisk da beløbet pr procent ikke er så meget igen på den lange bane.

Men hvis ikke BUPL kan sige og gøre så meget, så kan I da prøve at ringe til en erstatningsadvokat og lige høre kort om de mener der er en "sag" eller om det på forhånd er nytteløst.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2010, 00:36   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Hm, ja, jeg ville da bestemt også prøve, hellere en gang for meget, end en gang for lidt

MEN det er mere end svært at få anerkendt skaden hvis den ikke er anmeldt indenfor 1 år(som er tidsfristen for anmeldelse) fra skadens opståen.

Endnu har jeg ikke hørt at nogen har fået dispensation fra denne frist, ej heller, DESVÆRRE, har jeg hørt at nogen arbgiver er blevet stillet til ansvar for ikke at have anmeldt en arbskade(rettidigt).

Tankevækkende, ikk´.

Nu er jeg jo ikke lige klar over hvorfra i landet i er men måske kan i bruge flg link til LFA til noget: http://www.lfa.dk/?m1=1

Skulle i være fra Vestsjællands området kan jeg på det VARMESTE anbefale AVS Slagelse: http://www.arbejdsskadeforeningen.dk/

Held og lykke og måske i har lyst til at lade os høre hvordan det går?

også selv medlem af AVS Slagelse)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 27-05-2010 kl. 00:38.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
mulighed for flex E.A Spørgsmål ang fleksjob 6 25-06-2013 14:14
Ny komunikations mulighed Webmaster Politik og Samfund 6 11-05-2013 08:52
Mulighed for førtidspension. Julcha Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 99 24-08-2010 00:13
Mulighed for førtidspension. SoLost Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 13-06-2010 23:05
Har jeg mulighed for fp? Mcavforfanden Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 23-01-2010 11:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension