K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-03-2008, 10:43   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PMH Se meddelelser
Ja det må du nok sige..
Jeg har aldrig fået et klart svar på mine rygsmerter, efter 2 MR scanninger var de stadig i tvivl.
Min daværende sagsbehandler sagde engang, at når man ikke kune se noget tydeligt på en scanning, og ingen læger kunne sætte ord på hvorfor man var permanent smerteramt i ryggen, så gjorde det ens sag meget svær at vurdere, og derfor skulle man igennem flere ting, for at få noget dokumentation.

Jeg var efterfølgende igennem noget de kaldte et forsøg på genoptræning, 2 år efter min skade. Et genoptræningsforløb jeg stadig har mén efter.
Jeg fik det hurtigt dårligere, og smerterne tog til i styrke, men der skulle store tårer og mange søvnløse nætter til, før forsøget blev stoppet.
Og det var et forsøg.
Hidtidige behandlere, lagde stor vægt på at forklare mig, at jeg skulle kun gå til smertegrænsen, og ikke længere. Det kom helt af sig selv, da det ellers blev for smertefuldt.
Men denne behandler mente, at når det var prøvet at gå til smertegrænsen, og det ikke gav resultat, så måtte vi over smertegrænsen.
Det kom jeg så kan jeg hilse og sige..
Først da jeg ikke kunne rejse mig fra briksen, og hun måtte tilkalde 2 mandlige sygeplejersker for at hjælpe mig op, og jeg skreg så det kunne høres på det meste af sygehuset, da mente hun at vi skulle afbryde samarbejdet..
Jeg syntes det var en god idé..
Der er nu gået 2 år siden, og jeg har det stadig betydlig dårligere end da jeg startede hos hende.

Så hed det endnu engang et reva center og en arbejdsprøvning, inden min sagsbehandler mente at der var grundlag for at tage sagen op i pensions teamet.
Hun sagde "havde der dog bare stået discusprolaps i din jounal, så skulle du ikke have været igennem alt dette.."
Det kunne jeg ikke bruge til ret meget, når der nu ikke stod discusprolaps i papirerne, og jeg bare havde fået det endnu dårligere, kun så de kunne få bekræftet endnu engang, at manden har sgu' ondt i ryggen..

Mvh
Per (Førtidspensionist)
Uha ja, det er rigtig mange der må igennem hele møllen når de har ondt, godt det endte med førtidspension i dit tilfælde! Det ér svært at få understreget og dokumenteret sine smerter, smerter er jo også individuelle og opleves forskelligt fra person til person, men desværre bruger man ofte sådan et 'standartskema' hvor ondt man kan have det alt efter diagnose - og det er jo dybt latterligt.
Men selvom arbejdsprøvning er et udskældt ord (også med rette), så er det vores eneste mulighed for at bevise at vi taler sandt - det er bare sejt og umenneskeligt at skulle igennem adskillige arbejdsprøvninger før end kommunen indser at der altså ér tale om sand snak. Det synes jo som hul i hovedet at vi er kommet helt derud hvor man skærer alle over én kam med mistanke om svindel
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2008, 18:30   #12
Søren L
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2008
Indlæg: 13
Styrke: 17
Søren L er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helle4 Se meddelelser
Søren L, jeg syntes da det er " trist" at du har mødt så mange der "misbruger systemet"

Jeg har aldrig mødt nogen, kun mennesker, der har kæmpet med og mod, diverse sagsbehandlere o.s.v.

Men sådan er Vi" jo så forskellige.

Håber bare ikke, at det vil " Skære Os alle over en Kam"

Det er jo netop, det vi er mange der føler/ mærker (altså at, blive mistroede), og regeringens love og stramninger, gør det ikke bedre.

Der vil altid være nogen" der misbruger, systemet, men det er stadig kun få, og det skal vi" andre ikke have " smæk" for.

Bare min mening/ erfaring. Helle
Hej Helle,

Ja men kan kun give dig ret :-) på min forrige arbejdsplads befandt sig hele 5 stks af "slagsen"..Sørgeligt men sandt*

KH

Søren
Søren L er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2008, 19:30   #13
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Jeg vil gerne henlede opmærksomheden på artiklen der drejer sig om forsikrings svindel og ikke fleksjobbere der snyder så tag lige og spis brød til .

Husk også lige at det er Ekstra sladder bladet

Sidst redigeret af Stella; 08-03-2008 kl. 19:32.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2008, 19:52   #14
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg har IKKE indtryk af, at nogen her på k10 snyder.

Fleksjobordningen blev jo også strammet op, fordi mange viste sig at være for "raske" til fleksjob, så ordningen gik til nogle, der kunne klare et job med andre løntilskudsordninger end fleksjob. Derfor alle disse revurderinger, afprøvninger, lægepapirer osv. osv. Så fra nu af kan INGEN vist få et fleksjob uden næsten at være "døden nær", for de kan jo heller ikke få pension.

I nogle kommuner får socialrådgivere direkte ordrer fra ledelsen til at lave ressourceprofiler på borgere, der er på hospice... flere steder på Sjælland. Så det er langt ude.

Rigtig mange mennesker ved heller ikke en hujende f... om, hvad fleksjob egentlig er. Mange tror, det er er en slags "deltidsjob", hvor man bare "stempler ind og ud", som det passer en.

Og ja, Stella... rygter kan ødelægge meget for os. Det har vi IKKE brug for.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2008, 00:16   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Søren L Se meddelelser
Hej Helle,

Ja men kan kun give dig ret :-) på min forrige arbejdsplads befandt sig hele 5 stks af "slagsen"..Sørgeligt men sandt*

KH

Søren
Søren det var da godt nok vildt med 5 af slagsen på samme arbejdsplads ...

Det må have været et stor arbejdsplads (der er jo grænser for hvor mange flekser der må være i forhold til de ordinær ansatte )

Men hatten af for den arbejdsgiver der ansætter så mange flekser


Hvordan var de flesker visiteret (for nogle år siden var der problemer med arbejdgivere der trumfede igennem over for kommuner at de oprettede fleksjob for folk med små skavanker) og jeg kan da ikke andet end forestille mig at det må være nogen af denne kategori, altså der hvor arbejdsgiverne ikke har været villige til at give dem et brake mens de kom sig over evt sygdomme....


Jeg har også været på en arbejdsplads hvor jeg undrede mig såre over en kollega der var flekser, jeg tror også at jeg var lidt hurtig til at undre mig over hvordan hulen hun kunne være flekser....

Men det var nok fordi hun led af en af de sygdomme der ikke kunne ses og ikke alle er jo villig til at snakke om deres sygdomme....

Selv hader jeg at folk kan se at jeg er syg og om jeg så har det nok så meget af H til så er jeg næsten altid sikker på at folk ikke kan se det på mig .....

Derfor er jeg nok også en af dem der i perioder kan tolkes som en af slagsen ....


men tro mig , selv om jeg ikke viser hverken smerter eller at jeg er drænet for alt hvad der hedder overskud og energi og mit hovde er ved at springe , så skal man ikke kunne se det på mig (nogen gange sker det at der er en kollega der alligevel opdager det, men sjældent med min gode vilje)


men min point er at ingen er med mig hjemme bagefter og ser at jeg ikke når at smide sko taske eller noget før de første smertestillende smides indebords i alt for store mængder .... og ingen er med mig når jeg sidder og tæller desperat for at finde ud af hvor meget jeg kan nå at sove inden datteren kommer fra skole .....

Og jeg har bare så hammer svært ved at forstå hvordan der kan være 5 svindlere på en arbejdsplads (og er de fra samme kommune )

jeg har godt læst din historie og jeg er glad for at høre at du har det så meget bedre og jeg er sikker på at det er din egen fortjeneste , og selv ville jeg elske at være rask igen ... nogen gange opdager man slet ikke selv hvor slemt det er blevet ....

inden jeg kom i job havde jeg tre år i arbejdsløshed (fleksjob) og nogle dage havde jeg det sådan at jeg tænkte ... hvad fanden er der galt med dig du fungere meget godt og så slemme er smerterne heller ikke og huske og alt det går det jo også meget bedre med , så er det ikke på sin plads at komme tilbage til det ordinære markede ....


Men en ting har jeg da lært ,, din krop og din hjerne spiller dig et puds når du får de tanker , for det jeg har erfaret er at man faktisk ikke lægger mærke til hvor mange gange i løbet af en dag man ligger ned, hvor lang tid det tager at støvsuge bare et lille areal og at man lægger sig ned når man har handlet for lige at få ro i kroppen inden man igen skal op og stå for at lave mad....

Og jeg er ganske overbevist om at jeg både har venner og kollegaer der har tænkt hvorfor fanden har hun fleks hun klare sig jo godt ....

Der jeg vil hen med det , er at dine fem kollegaer kan være fem af min slags


Ingen ved hvad der foregår bag kullisen med mindre at de kommer og siger lige ud til dig , jeg er en svindler og hvor er det fedt ..... og det tillader jeg mig at tvivle på


Jeg har fået aktindsigt i min egen sag for nyligt i ALT hvad der er i den , og tro mig der er flere 100 sider , og alt fyldt med dokumentation , lægepapir arbejdsprøvninger osv ....

og jeg har set min del af sager (både her på k10 og i virkeligheden ) og jeg er endnu ikke faldet over en eneste svindler ....

dermed ikke sagt at jeg tror du lyver men jeg tror ikke at vi alle ved alt ... og ikke alle siger alt ....

Mine sygdomme rager ikke nogen, jeg oplyser om det mest nødvendige for at arbejdsgiver og kollegaer skal forstå, men hvordan smerter osv påvirker mig , det er min sag , hvordan jeg får dagen til at fungere hjemme er igen min sag ...

og sådan tror jeg der er mange af os der har det .... flere år og undersøgeler i systemet gør at vores barriere og helbred ikke er det vi føler mest for at oplyse om på arbejdspladserne vi vil nemelig gerne opfattes og arbejde på lige vilkår med de raske og det er i erkendelse af det at vi trækker os på arbejdt hver dag og holder gode miner til slet(smertefuldt ) spil ....

flekser har også værdighed .....

og sorry hvis det ser ud som om jeg er efter dig , men vi skal passe på at vi ikke få lavet myten om at alle kan få fleksjob så kan det gå os lige så ilde som de gamle førtidspensionister der alle bare har fået pension fordi de ikke gider arbejde eller har "lidt" ondt engang i mellem ,...

eller de stakkels kontanthjælpsmodtager der alle er matchet til 4 eller 5 fordi de har socialeproblemer eller misbrug .....

de myter har vi ikke brug for flere af .....
  Besvar med citat
Gammel 09-03-2008, 09:23   #16
Søren L
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2008
Indlæg: 13
Styrke: 17
Søren L er ny på vejen
Hejdien,

Citat:
Det må have været et stor arbejdsplads (der er jo grænser for hvor mange flekser der må være i forhold til de ordinær ansatte )
Nej..ved ik hvilken verden du lever i, men jeg ved at der dælme er mangel på arbejdspladser til flexjobbere!..Derfor udnyttes dette groft...der var 12 flexjobbere..og kun lige 2 flere "normalt" ansatte. De forskellige konsulenter viste det..arbejdspladsen viste det kommunen viste det!...Massere af underhånds aftaler ;-). Hvorfor tror du at det blev min tidligere arbejdsplads?

HTML-kode:
Hvordan var de flesker visiteret
Alle på nær 2-3 af de 12 flexJ. var ansat efterjan 2007. Så ganske "normalt" visiteret, som så mange andre.

HTML-kode:
Og jeg har bare så hammer svært ved at forstå hvordan der kan være 5 svindlere på en arbejdsplads (og er de fra samme kommune )
Jamen..igen..forstå systemet (politik), så forstår du sikkert også med tiden det ;-). Jeg har aldrig sagt at de var fra samme kommunne. Vi kom mange steder fra..:-). en hel del af os kørte 80-100 km hver dag for at komme på arbejde.


HTML-kode:
for det jeg har erfaret er at man faktisk ikke lægger mærke til hvor mange gange i løbet af en dag man ligger ned, hvor lang tid det tager at støvsuge bare et lille areal og at man lægger sig ned når man har handlet for lige at få ro i kroppen inden man igen skal op og stå for at lave mad....
Ganske rigtigt!...Men det kan der laves om på..det jeg har gjort..jeg analyzerede alt hvad jeg gjorde..hvorfor jeg gjorde det?..og om det kunne laves/gøres på en anden måde osv..et helvedes arbejde..men det hjælper ;-). Faktisk vil jeg tillade mig at gå så langt at sige at det ville hjælpe rigtigt mange hvis de fik styr på sådanne ting i deres liv.

HTML-kode:
Der jeg vil hen med det , er at dine fem kollegaer kan være fem af min slags 
Det tror jeg næppe..Da de jo samtidigt med var ansat i flexjob på nedsat tid..både kunne arbejde mange gange på fuld tid på vores arbejdsplads, samt kunne arbejde sort ved siden af*S*

HTML-kode:
Ingen ved hvad der foregår bag kullisen med mindre at de kommer og siger lige ud til dig , jeg er en svindler og hvor er det fedt ..... og det tillader jeg mig at tvivle på 
Ked af at måtte skuffe dig..Men..godt nok brugte de ikke lige sætningen.."jeg er svindler"..Men de rendte rundt om talte tydeligt om deres extra indtjening..og nu havde de lige igen tjent så og så meget He-he.. ...vi andre kunne jo se at de ikke var på nedsat tid..selvom de skulle være det..samt at vi er flere der blev spurgt om vi havde lyst til "extra" indtjening..hvis du forstår den?

HTML-kode:
flekser har også værdighed
?..Jeg er selv flekser? har massere af værdighed, såeeh? Jeg kender selv til alle kampene og flere til.

HTML-kode:
 vi skal passe på at vi ikke få lavet myten om at alle kan få fleksjob så kan det gå os lige så ilde som de gamle førtidspensionister der alle bare har fået pension fordi de ikke gider arbejde eller har "lidt" ondt engang i mellem
Jeg laver ikke myter..Jeg kan forstå, at du har meget svært ved at tro på sandheden..Men der svindles overalt..i alle samfundslag..lige fra millionæren til manden på gaden. Vi lever i et parallel samfund hvor der er 2 penge systemer med hver deres love og regler. På intet tidspunkt har jeg nævnt at det er let at få flexjob..jeg var efter zuza´oplysning en af de heldige..jeg fik flexjob fordi jeg var "døden nær". :-)

Kh

Søren
Søren L er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2008, 13:07   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
[QUOTE=Søren L;23633]Hejdien,

Citat:
Alle på nær 2-3 af de 12 flexJ. var ansat efterjan 2007. Så ganske "normalt" visiteret, som så mange andre.
Oki tak for den oplysning

Citat:
HTML-kode:
Og jeg har bare så hammer svært ved at forstå hvordan der kan være 5 svindlere på en arbejdsplads (og er de fra samme kommune )
Jamen..igen..forstå systemet (politik), så forstår du sikkert også med tiden det ;-). Jeg har aldrig sagt at de var fra samme kommunne. Vi kom mange steder fra..:-). en hel del af os kørte 80-100 km hver dag for at komme på arbejde.

Jamen det prøver jeg skam at forstå bla via K10 og jeg siger heller ikke om de er fra samme kommune men spørger om de er fra samme kommune

Netop fordi at ikke meget kan forbavse mig i systemet mere så kunne det måske være løsningen hvis det var fra samme kommune og samme virksomhed, så kunne det være alt fra kammerateri til en aftale mellem en kommune og en virksomhed...

Jeg tvivler fordi jeg kender rigtig mange flekser og rigtig mange sager og jeg har aldrig oplevet noget som kommer nær det du beskriver der ...

Citat:
HTML-kode:
for det jeg har erfaret er at man faktisk ikke lægger mærke til hvor mange gange i løbet af en dag man ligger ned, hvor lang tid det tager at støvsuge bare et lille areal og at man lægger sig ned når man har handlet for lige at få ro i kroppen inden man igen skal op og stå for at lave mad....
Ganske rigtigt!...Men det kan der laves om på..det jeg har gjort..jeg analyzerede alt hvad jeg gjorde..hvorfor jeg gjorde det?..og om det kunne laves/gøres på en anden måde osv..et helvedes arbejde..men det hjælper ;-). Faktisk vil jeg tillade mig at gå så langt at sige at det ville hjælpe rigtigt mange hvis de fik styr på sådanne ting i deres liv.
Jeg tror at det du kalder at analysere er det jeg kalder at lave jobbog , den kan også virke yderst fornuftigt i dagligdagen.

Og ja det kan hjælpe og alle flekser bør skrive dagbog , man lære det også som værktøj i stress håndtering, så jeg ved godt at det kan hjælpe, men igen de flekser jeg kender inkl jeg selv lider ikke kun af en ting, mange gange er det hele et stort sammenhæng af mange diagnoser...

Smerter har jeg feks ikke været i stand til at gøre noget ved i form af at analysere og skrive ned hvad jeg gør, for et eller andet sted kan jeg ikke skrive mig ud af smerter der kommer af nedslidning og gigt feks ... det kan ikke lade sig gøre....

men jeg giver dig ret at det kan hjælpe noget især i form af ro i sit hovde

Citat:
HTML-kode:
Der jeg vil hen med det , er at dine fem kollegaer kan være fem af min slags 
Det tror jeg næppe..Da de jo samtidigt med var ansat i flexjob på nedsat tid..både kunne arbejde mange gange på fuld tid på vores arbejdsplads, samt kunne arbejde sort ved siden af*S*
Jeg omtalte tidligere en kollega hvor jeg også selv havde været lidt hurtig til at dømme...

hun var ansat i 18 timer men havde næsten altid overarbejde, det gjorde så¨igen at vores chef ikke kunne forstå at vi andre flekser ikke kunne tage overarbejde , og blev sur på os...

denne kollega fik ikke flere penge for det men byttede det til fridage så hun kunne tage på ferie...

sådan gik det i et år og vi andre flekser spurgte hende faktisk hvad der entelig var galt og hvordan hun kunne gøre det samt prøvede at forklare hende hvordan vi andre fik det med chefen fordi vi ikke kunne det samme....

denne kollega er nu syemeldt hun gik ned med flaget hendes sygdom bestod faktiks i at hun ikke kunne sige nej og at hun kørte sig for langt ud , blev stressede og fik så både psykiske problemer samt problemer med hjertet.

Dette vidste hun og det vidste kommunen og jobkonsulenten burde så have været mere obs på at forklare chefen det samt have fulgt op på hendes sag noget mere, så kunne det være at hun i dag stadig var flekser i stedet for at være på vej til en pension ....

Jeg vil mene at hvis man er så sikker i sin sag som du er , og man kan dokumentere dette , så burde man vel gå til kommunen og anmelde både kollegaer og arbejdsplads ...

et eller andet sted så snyder de ikke kun , men de ødelægger det også for os andre som vitterlig har nedsat arbejdsevne og dertil så tager de jo job som de reelle flekser kunne have ....
Citat:
HTML-kode:
Ingen ved hvad der foregår bag kullisen med mindre at de kommer og siger lige ud til dig , jeg er en svindler og hvor er det fedt ..... og det tillader jeg mig at tvivle på 
Ked af at måtte skuffe dig..Men..godt nok brugte de ikke lige sætningen.."jeg er svindler"..Men de rendte rundt om talte tydeligt om deres extra indtjening..og nu havde de lige igen tjent så og så meget He-he.. ...vi andre kunne jo se at de ikke var på nedsat tid..selvom de skulle være det..samt at vi er flere der blev spurgt om vi havde lyst til "extra" indtjening..hvis du forstår den?
Nu lyder det for mig som om du har været et sted som jeg slet ikke i min vildeste fantasi kan sætte mig ind i ...

Det her må jo dreje sig om en fordækt arbejdsgiver samt fem fordækte kommuner....

når en sag skal afgøres skal den både igennem sagsbehandler, lægekonsulent, fleksteamet og der skal lægge meget lægedokumentation og kommuner kan til hver en tid risikere at rende ind i en revision hvor de vil blive opdaget , her vil det være kommunen der får knaldet og ikke flekser og arbejdsgiver, og så mange mennesker der er inde over en sag ja så skal det være mange fordækte mennesker , hvis de skal visitere raske mennesker til et fleksjob og jeg kan heller ikke se hvordan disse flekser overhovdet er kommet i nærheden af systemet ...

Normalt bliver der først snakket fleks når man har været syg i mange år og alle andre muligheder er udtømte ...


Citat:
HTML-kode:
 vi skal passe på at vi ikke få lavet myten om at alle kan få fleksjob så kan det gå os lige så ilde som de gamle førtidspensionister der alle bare har fået pension fordi de ikke gider arbejde eller har "lidt" ondt engang i mellem
Jeg laver ikke myter..Jeg kan forstå, at du har meget svært ved at tro på sandheden..Men der svindles overalt..i alle samfundslag..lige fra millionæren til manden på gaden. Vi lever i et parallel samfund hvor der er 2 penge systemer med hver deres love og regler. På intet tidspunkt har jeg nævnt at det er let at få flexjob..jeg var efter zuza´oplysning en af de heldige..jeg fik flexjob fordi jeg var "døden nær". :-)

Kh

Søren
Tro mig er der noget jeg ikke har svært ved at forstå så er det at systmet er skruet sammen af svindel og humbug ,, men det plejer nu at være svindel til kommuners fordel og det kan jeg ikke se hvordan fleks er ....

disse mennesker og denne arbejdsplads må have særdels gode forbindelser hvis det forholder sig som du skriver....

Og man kan kun beklage det dybt hvis det er sådan .....

og for min del ja så ville jeg med det samme gå videre med min viden, sådanne arbejdspladser og mennesker kan skade flekser i stor stil for ikke at tale om at de tage de få job der er , du skriver t der mangles arbejdskraft og derfor kan man gøre det, men den syntes jeg heller ikke kan holde vand da vi er mellem 25-30 % ledige flekser i Danmark der trods mange søgninger IKKE kan få job ...

andet sted på siden kan du læse om en flekser hvor kommunen vil have hende i fleksjob et sted i kommunen , og kommunen betaler hele lønnne, ergo ingen lønudgift for virksomheden (skal være en kommunal virksomhed ) men ikke engang som gratis arbejdskraft kan kommunen skaffe hende et job .....


Så jeg tror ikke på at arbejdskraft manglen er så stor igen... for så ville det vel være muligt at skaffe en arbejdsplads der ville tage gratis arbejdskraft ...

MVH

Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 09-03-2008, 15:38   #18
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Hvis Vi ikke selv er redelige får Vi aldrig systemet til at blive mere retfærdigt i deres bedømmelser, så det er i mine øjne lidt hykleri ( og meget almindeligt dansk foriøvrigt ) som Søren L. gør, at nævne/påklage dette formodede fleksjobsvindel herinde og ikke overfor kommunens ansatte. Vi har berøringsangst for at være *stikkere* men ser ikke vores krav og ret på rimelig behandling afhænger af at Vi holder vor sti ren også på rygter..
Disse personer skulle jo revurderes på deres fleksjob 1 gang årligt og der ville det jo være stedet for kommunens folk at se på en anmeldelse. De personer der så var tale om, måtte måske igennem en arbejdsprøvning et andet sted, men hvorfor ikke når mange af os herinde på K10 visseligt har været igennem flere arbejdsprøvninger på trods af veldokumenterede sygdomme/handicap. Så..at lufte en holdning at det er et generelt problem synes jeg er at skýde med spredehagl herinde, især når man ikke har gjort * the right thing' selv mht. anmeldelsespligt, som er en borgerpligt. Personligt havde jeg ikke sagt noget til 1, men 5 er et tal der tyder på systematisk og organiseret snyd og jeg tror ikke det på nogen måde kan være repræsentativt for Fleksjob ordningen.
Men Søren L. og andre som er så heldige at få sit helbred tilbage.I kan jo da forhåbentligt så snart slippe ud af denne *svindlerordning* , så os med dokumenterede lidelser kan få en plads ( jeg har fået tilkendt Kvalificeret tjenestemandspension iflg. lov om tjenestemandspension vurderet af Nævnet for helbredsmæssige vurderinger af tjenestemænd, dette gives kun ved nedsættelse til mindre end 1/3 erhvervsevne, men kommunen vil slet ikke anerkende nogle af de diagnoser de har fået eller resultatet af en arbejdsprøvning, og afviser nu på 2. år bare så meget som et fleksjob, min tilstand er så desværre blevet forværret så meget af sagsbehandlerens håndtering og uvisheden at det iflg. mine læger nærmest er ftp der bliver sandsynligt ... )

Og jo, hvis det lyder som om det er lidt ondt i r*ven jeg har, så er det rigtigt, men sig mig så om det jeg har sagt er forkert ?

Dårligdags hilsen ( undskyld til dem der måtte føre sig stødt over min tone )

Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2008, 16:13   #19
Søren L
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2008
Indlæg: 13
Styrke: 17
Søren L er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Neurosmølf Se meddelelser
Hvis Vi ikke selv er redelige får Vi aldrig systemet til at blive mere retfærdigt i deres bedømmelser, så det er i mine øjne lidt hykleri ( og meget almindeligt dansk foriøvrigt ) som Søren L. gør, at nævne/påklage dette formodede fleksjobsvindel herinde og ikke overfor kommunens ansatte. Vi har berøringsangst for at være *stikkere* men ser ikke vores krav og ret på rimelig behandling afhænger af at Vi holder vor sti ren også på rygter..
Disse personer skulle jo revurderes på deres fleksjob 1 gang årligt og der ville det jo være stedet for kommunens folk at se på en anmeldelse. De personer der så var tale om, måtte måske igennem en arbejdsprøvning et andet sted, men hvorfor ikke når mange af os herinde på K10 visseligt har været igennem flere arbejdsprøvninger på trods af veldokumenterede sygdomme/handicap. Så..at lufte en holdning at det er et generelt problem synes jeg er at skýde med spredehagl herinde, især når man ikke har gjort * the right thing' selv mht. anmeldelsespligt, som er en borgerpligt. Personligt havde jeg ikke sagt noget til 1, men 5 er et tal der tyder på systematisk og organiseret snyd og jeg tror ikke det på nogen måde kan være repræsentativt for Fleksjob ordningen.
Men Søren L. og andre som er så heldige at få sit helbred tilbage.I kan jo da forhåbentligt så snart slippe ud af denne *svindlerordning* , så os med dokumenterede lidelser kan få en plads ( jeg har fået tilkendt Kvalificeret tjenestemandspension iflg. lov om tjenestemandspension vurderet af Nævnet for helbredsmæssige vurderinger af tjenestemænd, dette gives kun ved nedsættelse til mindre end 1/3 erhvervsevne, men kommunen vil slet ikke anerkende nogle af de diagnoser de har fået eller resultatet af en arbejdsprøvning, og afviser nu på 2. år bare så meget som et fleksjob, min tilstand er så desværre blevet forværret så meget af sagsbehandlerens håndtering og uvisheden at det iflg. mine læger nærmest er ftp der bliver sandsynligt ... )

Og jo, hvis det lyder som om det er lidt ondt i r*ven jeg har, så er det rigtigt, men sig mig så om det jeg har sagt er forkert ?

Dårligdags hilsen ( undskyld til dem der måtte føre sig stødt over min tone )

Nøvsen
Nøvsen,

Tak for dit indlæg. Jeg kan kun være enig med dig 100%.

Jeg er et svin fordi jeg har stået i en situation hvor jeg har tænkt mere på mig selv og min familie end at melde 5 personer der..hmm på den ene eller anden måde på forunderligvis både kunne være ansat i flexjob på nedsat tid (20-25 T pr uge)..samt på samme tid kunne arbejde i flere mdr på fuld tid på arbejdspladsen..samt derud over at have "sort" arbejde ved siden af... Jeg har samtidigt været et møgsvin og et utroligt dårligt menneske fordi jeg ikke har meldt både arbejdspladsen og kommunen samt flere forskellige flexjob konsullenter for direkte ikke at overholde lovgivningen i forhold til hvor mange flexsjob ansatte der må være i forhold til "normalt" ansatte.

Lad os prøve at se på det fra min side..de 5 mennesker jeg taler om..tror du de ville tilstå noget som helst hvis det kom frem?..næppe! Tror du de har givet mig et underskrevet bevis dokument på at det jeg siger er sandt?..narrgh næppe! ..det ville nok være mig der kom til at sluge den...se..hvem ville jeg få imod mig? joo..både kollega´er og arbejdspladsen ik?..samtidigt ville jeg få arbejdspladsen igen samt flere flexjob konsullenter imod mig..joo-joo..Hvordan ville jeg stå idet..? Ingen job..ikke meget hjælp at hente fra kommunen eller flexjob konsullenterne da jeg jo lige har meldt dem også?

Det er jeg fuldstændig sikker på, at min familie vil være rigtig glade for, at jeg i hykleri ( og meget almindeligt dansk foriøvrigt), samt nævne/påklage dette "formodede fleksjobsvindel" ville sørge for, at jeg ville miste job..penge osv..at være med til, at sætte min familie i en dårlig utrolig situation uden at jeg har sørget for, at jeg har min ryg fri først..det ville squ da være noget at det mest stupide jeg længe har hørt om.

Jeg kan med rette sige, at jeg ikke "har fået" mit helbred tilbage..Jeg har knoklet som et svin for at nå hertil. Og ja..du kan være 100% sikkert på, at jeg håber på at kunne komme ud af den "svindelordning" igen. Og når jeg gør kan du være 100% sikker på at når jeg har sikret min famile, så kommer der til, at falde brænde ned *S*

Tro mig jeg gav dig gerne min plads imorgen hvis jeg var sikker på jeg kunne. Jeg har aldrigt brudt mig om at være i flexjob. Jeg er dybt taknæmmelig for, at leve i et land hvor denne mulighed forefindes, men det betyder absolut ikke at jeg ønsker at være i den. Jeg har lige fra mit første flexjob (har haft 3 forskellige arbejdspladser) kun haft tanke på, at jeg endda ville kunne klare mig selv igen.

KH

Søren
Søren L er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2008, 16:26   #20
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Kære Søren
Nu vi ljeg bare lige sige, at jeg ikke tvivler på at Du har kæmpet for at nå til hvor Du er, Du skal bare ikke tro at vi andre ikke også kæmper hver evig eneste dag ligesom Dig. Jeg antog Dig ikke for at være stupid, jeg slog bare fast vi alle er lidt hykleriske .... , men da du er søgt væk fra den arbejdsplads, har Du fået et andet fleksjob jo. Du havde haft retsbeskyttelse i fald Du havde anmeldt, ligesom De fleksere Du beskylder uden beviser ... Og siden Du søgte væk alligevel havde det nok ikke været så godt forhold i havde i forvejen. Jeg siger bare at vi generelt er lidt hykleriske i danmark ....Hvor er din selverkendelse ? Forresten Så er Ironi sådan en dejlig ting til at skabe debat 8-)

Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
lovhjemmel til at lyve?? einstein Politik og Samfund 21 01-08-2012 12:12
Må en sagsbehandler lyve? Gazellen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 10 12-02-2012 22:10
må en sagsbehandler lyve om din sag skivehansen Spørgsmål ang fleksjob 7 11-01-2012 00:33
Danmark dømt ved ret i Strasbourg Fussen Dit og Dat 2 23-01-2009 14:07
KOMMUNE DØMT FOR SMØL kitter Din historie 0 30-01-2008 00:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension