K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-02-2011, 15:54   #1
sandie86
Hvor skulle jeg ellers være
 
sandie86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2009
Lokation: viborg kommune
Alder: 38
Indlæg: 101
Styrke: 15
sandie86 er ny på vejen
Question Arbejdsprøvning (svær overskrift)

Hej

Jeg ved ikke lige hvad jeg skulle lave overskriften

Sagen er den at jeg er i arbejdsprøvning, et sted hvor de kun beskæftiger sig med afklaringer osv.

Jeg har nu været der en uge (mandag, tirsdag, torsdag og fredag), det er meningen jeg skal have en hviledag om onsdagen de første 14 dage...

Jeg fik selv lov til at vælge hvor mange timer jeg ville starte på.. inden jeg havde været på smerteklinik, kunne jeg klare 16 timer ugentiligt, og efter jeg har været på smerteklinik (sidst jeg var i arbejdsprøvning), endte jeg op på 8 timer ugentligt

Jeg har så selv valgt 12 timer ugentligt til at starte med (3 timer 4 dage ugentligt)

MEN, jeg er allerede total udkørt normalt rider jeg dagligt, og klare mig uden smertestillende..

jeg har kun redet EN gang i denne uge nu (og sidder lige nu og kæmper med at overtale mig selv til at ride, men overskuddet er bare ikke eksisterende).. plus jeg er begyndt at tage smertestillende igen

Hvor lang tid mener i man bør "give det en chance" (for at falde til), før jeg tager en snak med ergoterapeuten på stedet, og fortæller mit hjemmeliv går total i stå???

øv hvor er jeg dog træt

ps. min diagnose er piskesmæld, hvis nogen gerne lige ville vide det som sidebemærkning...!
sandie86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2011, 16:27   #2
Monni
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2011
Alder: 40
Indlæg: 17
Styrke: 14
Monni er ny på vejen
Er selv i samme situation mht arbejdsprøvning.

Jeg har dog ikke selv fået lov at bestemme hvor mange timer jeg vil starte på, men er bare blevet sat på en start der hedder 25 timer om ugen.

Jeg har lige været 1½ uge i arbejdsprøvning et sted og der kunne jeg lige med nød og næppe klare 11 timer på en uge og der havde jeg MANGE smerter da jeg kom hjem og som dig rider jeg også, men har jeg ikke kunne i 2-3 uger snart pga smerter.

Jeg er stoppet i den arbejdsprøvning og skal i en anden snart.

Mine diagnoser er Hypermobilitetssyndrom og Fibromyalgi. Og jeg er også træt og udkørt dagligt. Kan ikke lave noget i mere end 10-15 min af gangen så er jeg helt ødelagt i min ryg. Er bestemt ikke sjovt

HVor lang tid du skal "give det en chance" er lidt op til dig. Lyt til din krop.
Monni er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2011, 16:37   #3
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hvorfor i alverden er du startet op med 12 timer når du sidst kun kunne klare 8??? Der er ikke noget at sige til du bliver helt udkørt.

Hvad med at tale med dem op at tage et par uger med 3-4 (det du kan) timer mandag, onsdag og fredag? Så du har hviledag imellem hver fremmødedag.
Derefter kan I så gå tilbage til samme konstellation som du bruger nu.

Det nytter ikke noget at lægge for hårdt ud
Du må respektere at du ikke kan klare det - ellers kører du bare dig selv ned, og så går der endnu længere tid før du kommer op på det du vil. For jeg mistænker, at du starter for hårdt op fordi du er utålmodig
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2011, 19:50   #4
sandie86
Hvor skulle jeg ellers være
 
sandie86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2009
Lokation: viborg kommune
Alder: 38
Indlæg: 101
Styrke: 15
sandie86 er ny på vejen
jeg valgte det time tal, fordi jeg helst ikke vil være under flex grænsen

jeg vil bare SÅ gerne have det flex job.... og bliver måske for ivrig...

samtidig med at jeg bare okser på mens jeg er på arbejde.. husker dog at holde nogle pauser... men jeg har åbenbart en eller anden mentalitet som får mig til at okse på, for at se hvor meget jeg kan nå, på den smule tid jeg er der (det er et pakkeri, der pakker hobby artikler)


Men jeg må nok hellere få en snak med ergoterapeuten her i næste uge.. for det skal ikke gå ud over min livskvalitet at jeg er i arbejde.. hvilket der også står i min jobplan for forløbet der ude, der står at der skal lægges vægt på at jeg har kvalitet derhjemme, og ikke bliver øget i behov for smertestillende...
sandie86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2011, 19:57   #5
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
snak med ergo psy osv for at høre om hvad du kan få ar hjælpe midler alt fra stole til indlæg osv.og igen en lile ting du kan ikke og skal heller ikke prøve at være superman får du intet ud af.tro mig har været sådan tog mig 14 år at vågne op .
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2011, 20:55   #6
sandie86
Hvor skulle jeg ellers være
 
sandie86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2009
Lokation: viborg kommune
Alder: 38
Indlæg: 101
Styrke: 15
sandie86 er ny på vejen
der er masser af hjælpemidler, som jeg allerede bruger :-)

specielle stole, stødabsorberende underlag at stå på, varmepuder man kan varme til nakken for eks. hvilerum, og en masse andre ting :-D så det er skønt :-D

nej jeg skal nok lære at lade være med at tro jeg kan/skal det hele

men jeg vil bare så gerne... jeg vil gerne være "normal" og kunne alt det som folk om ikke er skadet kan
sandie86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2011, 00:31   #7
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
nej jeg skal nok lære at lade være med at tro jeg kan/skal det hele
ja tro mig hjælpe hvis du indser dette jeg har bare været for mange år om det før jeg indså det har ødelagt migselv pga ariskab komunen osv.så lad være med det
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2011, 19:17   #8
sandie86
Hvor skulle jeg ellers være
 
sandie86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2009
Lokation: viborg kommune
Alder: 38
Indlæg: 101
Styrke: 15
sandie86 er ny på vejen
Jeg ved ikke helt om jeg skal skrive en mail til min sagsbehandler, eller om jeg skal snakke med ergoterapeuten....

Idag blev jeg i hvertfald sendt hjem der ovre fra, af en af de ansatte, fordi de kunne se jeg havde det skidt

suk
sandie86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2011, 21:57   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg håber du husker at skrive dagbog.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2011, 22:20   #10
sandie86
Hvor skulle jeg ellers være
 
sandie86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2009
Lokation: viborg kommune
Alder: 38
Indlæg: 101
Styrke: 15
sandie86 er ny på vejen
jeg skriver ikke dagbog der hjemme.. Men jeg laver et udførligt skema når jeg er der, hvor der beskrives hvad jeg laver, hvad jeg har brugt af hjælpe/lindre midler, hvad smerter jeg har og hvor meget jeg har holdt pause
sandie86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fibromyalgi & svær rotator cuff-læsioner & kroniske lænderygssmerter. slagteren Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 23 08-06-2010 10:30
Hjort: Vi er på en svær opgave! buster Politik og Samfund 5 04-04-2010 13:17
Al begyndelsen er svær.. også med databaser Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 06-10-2008 14:00
Svær balancegang. Thelma Jeg er kommet i praktik. 4 18-09-2008 15:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension