K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-03-2011, 11:52   #1
Mølgaard
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mølgaards avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2007
Lokation: Almind, Kolding
Indlæg: 161
Blog Indlæg: 103
Styrke: 17
Mølgaard er ny på vejen
Feriepenge

Jeg har 25 dage tilgode som jeg skal have inden d. 1. maj.

Jeg ved jeg skal ned til kommunen og få dem til at underskrive. Men lige nu får jeg ingen penge nogen steder. Kan jeg så få dem udbetalt??

Og min mand får mit fradrag, skal jeg så betale fuld skat??
__________________
Vh Maj-Brit M. Nielsen
Skriver i Blogs

Førtidspensionist d. 1/4-13
Mølgaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2011, 11:57   #2
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Du kan først få dem udbetalt til maj, hvis du ikke afholder dem, det er den besked jeg har fået, fordi jeg ikke får afholdt min ferie pga. sygdom
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2011, 14:30   #3
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 14
Peppe er ny på vejen
@ Mølgaard.

Du har ret til at få dine feriepenge udbetalt ved ferieårets udløb!

Dog skal du vide det skal være feriepenge fra ordinært arbejde. Altså penge du har optjent ved en arbejdsgiver. Skattemæssig er der ikke noget problem da du allerede er beskattet af dem da de blev indbetalt.

Hvorimod er det feriepenge fra A-kassen har du ingen mulighed for at få dem udbetalt. Da det er en ydelse A-kassen går ind med til folk som ikke har optjent feriepenge.

Optjent ved arbejdsgiver = Dine penge

Fra A-kassen = A-kassens penge

__________________
Størst er den som ligger ned, men stadig har kræfter til at hjælpe andre!
Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2011, 14:37   #4
Mølgaard
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mølgaards avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2007
Lokation: Almind, Kolding
Indlæg: 161
Blog Indlæg: 103
Styrke: 17
Mølgaard er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Peppe Se meddelelser
@ Mølgaard.

Du har ret til at få dine feriepenge udbetalt ved ferieårets udløb!

Dog skal du vide det skal være feriepenge fra ordinært arbejde. Altså penge du har optjent ved en arbejdsgiver. Skattemæssig er der ikke noget problem da du allerede er beskattet af dem da de blev indbetalt.

Hvorimod er det feriepenge fra A-kassen har du ingen mulighed for at få dem udbetalt. Da det er en ydelse A-kassen går ind med til folk som ikke har optjent feriepenge.

Optjent ved arbejdsgiver = Dine penge

Fra A-kassen = A-kassens penge

Tusind tak

Det er fra min gamle arbejdsgiver (sygehuset), så det er bare super.

Jeg skal ned til jobcenter på onsdag til møde med cheferne ang. min sag... så der tager jeg den lige med.
__________________
Vh Maj-Brit M. Nielsen
Skriver i Blogs

Førtidspensionist d. 1/4-13
Mølgaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2011, 17:03   #5
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mølgaard Se meddelelser
Jeg skal ned til jobcenter på onsdag til møde med cheferne ang. min sag... så der tager jeg den lige med.
Hej, vil du være sød at skrive her igen når du har været på Jobcentret, hvis de har skrevet det under nu, uden at du afholder ferien, for jeg har på mit Jobcenter fået at vide de først kan skrive under efter 1. maj, hvis ikke jeg afholder ferien.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2011, 17:43   #6
doggerbanke66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-08 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 49
Indlæg: 145
Styrke: 14
doggerbanke66 er ny på vejen
Hejsa

Jeg har lige fået min ferierest udbetalt uden problemer ( er på sygedagpenge) jeg skulle bare gå ind på hjemmesiden og vupti, 2 dage efter modtog jeg dem. De sagde inde ved feriegirofonden, at der ikke skal underskrift til længere. Det hele kører over nemlog..

Ja og det er noget andet med A- kassen... De røg lige i kaffekassen
doggerbanke66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2011, 19:05   #7
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af doggerbanke66 Se meddelelser
Hejsa

Jeg har lige fået min ferierest udbetalt uden problemer ( er på sygedagpenge) jeg skulle bare gå ind på hjemmesiden og vupti, 2 dage efter modtog jeg dem. De sagde inde ved feriegirofonden, at der ikke skal underskrift til længere. Det hele kører over nemlog..

Ja og det er noget andet med A- kassen... De røg lige i kaffekassen
Nu kan det godt være jeg spørger dumt, men så lad gå....

Men er der forskel på det med feriepenge når man har været kommunalt ansat og hvis man har været privat ansat.
Jeg har været kommunal ansat og kan nemlig ikke få dem før end til Maj, og jeg kan ikke se nogle feriepenge inde på ATP´side....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2011, 19:54   #8
doggerbanke66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-08 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 49
Indlæg: 145
Styrke: 14
doggerbanke66 er ny på vejen
Der skulle så vidt jeg ved ikke været forskel på, om du er offentlig eller privat ansat. Kan ikke sige hvorfor der er givet forskellige svar. Jeg havde optjent mine i privat ansættelse.
doggerbanke66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2011, 21:09   #9
Sessa
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2011
Indlæg: 17
Styrke: 14
Sessa er ny på vejen
Ved ikke, om nedenstående kan hjælpe dig, men jeg undersøgte netop det med feriepengene, da jeg fik brev om, at jeg havde 25 dage tilgode i indeværende ferieår. Altså det, der udløber ved udgangen af april måned.

Da jeg ikke kan holde ferie pga. min sygdom, ville jeg spørge HK, hvad jeg skulle gøre. Jeg blev stillet om til en, der sagde, at jeg var nødt til at holde mine 25 dages ferie senest i april måned. Ellers ville mine feriepenge bortfalde!!! Så hun mente, at jeg bare skulle holde min ferie og lade kommunen modregne i sdp.

I mellemtiden har jeg fået at vide, at mine sdp. stopper pr. 1. april, så måske bliver jeg nødt til at hæve og bruge dem på at overleve. Havde ellers tænkt mig at lade dem stå, efter at jeg fandt nedenstående på borger.dk:

Udbetaling efter ferieåret

Du kan som udgangspunkt ikke få udbetalt dine feriepenge, når ferieåret er udløbet den 30. april. Der kan der dog i visse tilfælde gøres en undtagelse, hvis du opfylder en af betingelserne:

1. dine feriepenge udgør højst 1.500 kroner efter skat ved ferieårets afslutning. Pengene vedrører den femte ferieuge eller er optjent i et ophørt ansættelsesforhold.

2. du har holdt din ferie i ferieåret

3. på grund af en feriehindring har du ikke kunnet holde ferien inden udløbet af hovedferieperioden eller ferieåret

4. restbeløbet er mindre end 3.000 kr. efter skat mv. Du skal have holdt ferie fra en arbejdsgiver i ferieåret

5. du har feriepenge til gode fra den femte ferieuge

6. feriegodtgørelsen stammer fra et ansættelsesforhold, der er ophørt senest ved ferieårets udløb.

Du kan få dine feriepenge udbetalt i op til tre år efter ferieårets udløb, hvis du får dem udbetalt efter betingelse 2 eller 3. Hvis feriepengene fx er optjent i 2009, skal du søge inden 30. april 2014. Der gælder de samme regler for underskrift på feriekort, som hvis du skal have feriepengene udbetalt i ferieåret.

Du skal bruge blanket FE 1, hvis du ansøger om udbetaling efter betingelse 4, 5 eller 6. Blanketten er tilgængelig på Borger.dk’s hjemmeside i ansøgningsperioden, som er fra den 1. maj til den 30. september efter ferieårets udløb.

Når du søger om udbetaling efter betingelse 5 eller 6, og du har fået enten børnepasningsorlovsydelse, kontanthjælp, feriedagpenge eller arbejdsløshedsdagpenge i ferieåret, bliver antallet af dage med nævnte ydelser trukket fra de dage, du ønsker at få feriepenge for.

Nye regler pr. 1. juli 2010 om udbetaling af feriepenge
Fra 1. juli 2010 skal antallet af dage med efterløn, fleksydelse, ledighedsydelse og særlig ydelse også trækkes fra antallet af dage med uhævede feriepenge, før der kan ske udbetaling af uhævede ferie efter disse regler.



og:



Feriehindringer i ferielovens forstand

Disse hindringer er feriehindringer i ferielovens forstand:

• du er syg

• du holder barsel- og adoptionsorlov, men ikke børnepasningsorlov

• du opholder dig i udlandet og er ikke omfattet af ferieloven

• du er blevet selvstændig erhvervsdrivende

• du er blevet hjemmegående

• du er valgt til borgmester, udnævnt til minister eller lignende tillidshverv

• du er indsat i fængsel eller anden tvangsanbringelse

• du deltager i en arbejdskonflikt, der varsles og afsluttes lovligt

• du aftjener værnepligt el.lign.

• du mangler penge til at holde ferie for på grund af en uoverensstemmelse mellem dig og din arbejdsgiver om et krav på feriepenge, forudsat at du har rejst kravet inden ferieårets udløb

• du passer en nærtstående syg eller døende og holder derfor orlov eller er i en tidsbegrænset periode tilkendt tabt arbejdsfortjeneste, løn eller vederlag efter serviceloven.
Sessa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2011, 21:35   #10
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne2412 Se meddelelser
Hej, vil du være sød at skrive her igen når du har været på Jobcentret, hvis de har skrevet det under nu, uden at du afholder ferien, for jeg har på mit Jobcenter fået at vide de først kan skrive under efter 1. maj, hvis ikke jeg afholder ferien.

Er det så ikke fordi du har optjent feriepengen i 2010, for dem kan du først få efter 1 maj i år.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Feriepenge fra sidste feriepenge MetteMusen Spørgsmål ang fleksjob 11 16-05-2013 19:50
Feriepenge skou Alt det andet 4 15-03-2013 17:08
feriepenge. SanneHansen Nyttigt at vide for Førtidspensionister 21 12-12-2012 15:38
Feriepenge Jens-H Alt det andet 0 17-05-2012 14:21
Feriepenge søsser s Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 01-07-2009 13:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension