K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-01-2013, 15:47   #1
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
JEg bliver syltet igen igen

Har søgt handicapbil pr 1 februar 2012 behandlingstid 1 år

og har så fået navnet på sb før jul som jeg kunne kontakte og idag fået svar jeg kan regne med svar indenfor 8 mdr

det er hlet urimelig jeg har jo ventet 11 mdr nu og så lige 8 mdr mere

de forsøger ganske enkelt kun at sylte mig
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2013, 16:10   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jaa, de venter vel på der kommer en ny reform på hjælpemidler også

Helt uacceptabelt at skulle vente 19 måneder på sådan et svar.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2013, 16:23   #3
FrkM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2012
Lokation: Region Syddanmark
Indlæg: 160
Styrke: 13
FrkM er ny på vejen
Jøsses!! Du kan ikke bruge min kommentar til ret meget..... men er jeg dybt rystet!!! Det er helt og aldeles uacceptabelt. Det lugter langt væk af "syltekrukke". Hvordan er kommunens vejledende sagsbehandlingstider indenfor området?
__________________
Uddannet socialrådgiver - nu fp.
FrkM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2013, 16:44   #4
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
12 mdr i min kommune

og da jeg kontaktede dem kort før jul for at forespørge hvor langt de var fik jeg det positive svar at jeg var tildelt sb XXXXX og jeg kunne kontakte vedkommende selv da hun skulle igang med min sag lige efter jul

ved email til XXXX idag fik jeg email retur med at det stadigvæk går 8 mdr fra d.d


og har så skrevet tilbage at det forstår jeg ikke har jo ventet 11 mdr nu men ingen svar tilbage på dette idag
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2013, 16:55   #5
eskemand
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 129
Styrke: 12
eskemand er ny på vejen
Hej søsser98

Jeg føler virkelig med dig, jeg synes du har været utrolig overbærende, men ærlig talt så er den sku lige til Ekstra bladet , det er ikke et spor for meget at kommunen får en over snuden for bevidst at sylte syge mennesker på denne måde.
eskemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2013, 17:27   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ekstrabladet gider ikke den slags historier - JO! Hvis det handler om en enlig forsørger med 3 børn på kontanthjælp, der FIK bilen, så gider de godt.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2013, 17:46   #7
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Har du dokumentation på du har ventet så læge, og på at du skal vente yderlig?

Hvis du har og jeg var dig var jeg blevet RASENDE! simpelthen jeg ville klage min sag til direkte samtlige byrødder samt borgmester, jeg vil end ikke gide klage min sag i selve forvaltningen, deres holdning til borgerene er ligesom slået fast.
Under ingen omstændigheder at jeg ville finde mig i det, og da slet ikke når det er noget der er relativt simpelt for dem at tage stilling til.
Jeg vil ikke spørge om det er i orden men rase alla det kan ikke passe.

Har jeg ikke dokumentationen i orden, ville jeg nøjes med borgmesteren (evt borgerrådgiveren hvis der er en) og være noget mere diplomatisk, og spørge pænt (men bestemt) om det virkelig kan passe at det skal tage 11 måneder at få en sagsbehandler inden for hjælpemiddelets i borgmesters kommune.

11 måneder KUN på i det hele taget at få tildelt en sagsbehandler, det er edder filme uhørt, og på ingen måde ok, at de så er ca 8 måneder om at behandle ansøgningen, det er længe, men det kan jeg bedre gå med til, især hvis de overholder deres egne frister... men ingen kan bilde mig ind at 11 måneders ventetid på en SB´er overholder nogen frister eller lovgivningen. Sygdom barsel travlhed og hvad har vi er dælme ingen undskyldning med 11 måneder.

Nej jeg ville stjerne totalt af.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2013, 17:51   #8
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
har dokumentations for hvornår jeg søgte og så igen udsættelse på skrift




og der ligger en principafgørelse på området så de SKAL tilkende mig bil nok derfor de udsætter så de håber jeg er gået bort inden /eller for syg
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2013, 18:05   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
man får som regel kun en handicapbil hvis man skal kører på arbejde i et evt fleks eller skånejob
ellers kan man få tilskud til automatgear hvis det er et krav for at man kan kører bil

må indrømme jeg ikke kan se hvorfor man på en FP skal have en handicapbil
skal selv have bil på et tidspunkt, når jeg flytter bosted
men den må jeg da selv betale
men er nok bare min holdning til det
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2013, 18:19   #10
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Tror der er mange, der er så syge at det er helt nødvendigt med handicapbil - for nogens vedkommende er det den eneste måde at komme nogen steder på.

Self. skal alle ikke have handicapbil, det tror jeg nu heller ikke man får, hvis det ikkeer tvingende nødvendigt
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
har måtte aflyse igen igen (lidt klynk) ace dk Din historie 8 26-06-2010 21:53
Borgere med handikap snydt i årevis (København igen-igen) Morgause Politik og Samfund 1 07-09-2009 09:45
systemet svigter de svage igen og igen Ole-Oliver Dit og Dat 6 20-08-2009 22:31
Nu bliver jeg utryg igen ..nogen som kan hjælpe?? lunamaria Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 26-01-2009 01:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension