K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-12-2012, 20:35   #11
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
ialt den tid jeg havde fleksjob betalte jeg til fagforening,men ikke a-kasse..

jeg gav ikke ret meget,men det var jo rart at være medlem hvis og hvis..

da jeg så blev førtidspensionist meldte jeg mig helt ud af fagforening...


stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2012, 21:48   #12
Beca
Føler sig hjemme på K10
 
Becas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-05 2011
Lokation: Nordborg
Indlæg: 34
Styrke: 14
Beca er ny på vejen
Jeg har lige været på fagforening idag for at melde mig ud af A kassen, men beholder mit medlemskab af fagforening.
Samtig har jeg fået udfyldt papir til overflytning af min efterløn, til kommunen, så jeg kan få fleksydelse, når jeg når dertil.

Bent
Tilkendt fleks job 03.12.2012
Beca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2012, 23:42   #13
Randerspigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-07 2012
Lokation: Randers
Indlæg: 116
Styrke: 12
Randerspigen er ny på vejen
Du kan lige så godt melde dig ud af a-kassen, når det er så lang tid siden du har været i job, er du ikke længere berettiget til dagpenge selv om du bliver rask meldt. Du kan få dispensation på 3 år efter sidste ansættelse. Og hvis du ikke ser, at du bliver rask til at kunne arbejde fuldtid, er der ingen grund til at være med i A- kassen. Men jeg ville nok beholde fagforeningen.
Randerspigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2012, 23:54   #14
Sprite
Gæst
 
Indlæg: n/a
Spar dine penge til en privat rådigver - hvis noget skulle gå galt ift. dit fleskjob.
  Besvar med citat
Gammel 20-12-2012, 01:31   #15
Kal
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2012
Indlæg: 26
Styrke: 13
Kal er ny på vejen
Tak for alle jeres svar.

Som flere af jer har været inde på, vil jeg selvom jeg den dag i morgen mirakuløst blev rask, ikke kunne få udbetalt dagpenge, da det nu er 4 år siden jeg har været i arbejde. Så nej, jeg kan heller ikke selv se nogen grund til at blive ved med at betale til A-kassen.

Det var mere for at være helt sikker på at der ikke var en eller anden skjult grund i forhold til den nylig vedtagende reform der gjorde at jeg burde holde fast i A-kassen.

Jeg er stadig medlem af fagforeningen, og betaler allerede nedsat kontingent der. Denne har jeg bestemt tænkt mig at holde fast i, både på grund af den hjælp jeg evt senere ville kunne få, samt billigere forsikringer.

God jul til jer alle

Kal
Kal er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2012, 03:50   #16
jhansen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-05 2010
Indlæg: 5
Styrke: 0
jhansen er ny på vejen
Ret til dagpenge

Hvis man er sygemeldt forlænges referenceperioden. Så som syg kan man godt have en referenceperiode på mere end 3 år. Det står inde på a-kassens hjemmeside:

"Hvornår starter dagpengeperioden og referenceperioden?

Dagpengeperioden og referenceperioden starter den første dag med dagpenge (hvis du har fået en effektiv karantæne, er det den første dag, hvor karantænen kan afvikles fra).

Referenceperioden

Referenceperioden er længere end dagpengeperioden, fordi du skal have mulighed for at kunne komme tilbage og modtage udbetalinger fra a-kassen, hvis du i en periode har været uden for arbejdsmarkedet. Dvs. at de 2 års dagpenge kan spredes over 3 år (referenceperioden).

Referenceperioden forlænges med de perioder, hvor du:

er syg, ud over seks uger
har haft orlov til børnepasning (NB: ordningen er afskaffet og efter 26. marts 2011 er det ikke længere muligt at benytte ordningen)
har passet dit handicappede barn efter lov om social service
får støtte til pasning af nærtstående, der ønsker at dø i eget hjem, efter lov om social service
har haft fravær på grund af barsel eller adoption
har været syg i forbindelse med graviditet."

Se http://www.krifa.dk/fs/dagpenge/beti...r/laengde.aspx

Jeg har selv samme problem, fordi jeg er sygemeldt og ikke længere kan få sygedagpenge. Nu får jeg kontanthjælp og søger om pension, men hvis jeg ikke får pension, tænker jeg på at melde mig rask og gå på dagpenge igen. Simpelthen fordi jeg ikke kan klare mine udgifter med kontanthjælp.

Sidste gang jeg meldte mig rask og fik dagpenge, efter at have været syg i omkring et år, blev jeg overvåget af A-kassen i tre måneder, hvor jeg skulle bevise at jeg søgte job. Men det var ikke så svært, og jeg fik da mine dagpenge.
jhansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2013, 11:33   #17
poesvendsen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
poesvendsen er ny på vejen
Hvis du skulle komme i arbejde igen vil det altid være en god ide at være medlem af en akasse. Det er ikke sikkert du er medlem af den rigtige. Der er en oversigt her du kan kigge lidt på: www.a-kasse-oversigt.dk
poesvendsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2013, 11:42   #18
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Nedsat kontingent til fagforening?
Gælder det også hvis man er på ledighedsydelse eller i fleksjob?
Jeg betaler samme kontingent som altid..men vil da gerne høre hvis andre har fået nedsat deres..jeg er medlem i Socialpædagogerne...
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2013, 12:09   #19
HvadNuLilleDu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2012
Indlæg: 115
Styrke: 13
HvadNuLilleDu er ny på vejen
man skal nu have den løn forhandlet godt op før det kan betale sig at have fagforening med for de har jo syge over priser og er efter min erfaring intet vær.
jeg er blevet fyret på 2 arbejds pladser fordi jeg ikke ville være med til at drikke i arbejds tiden og det ville fagforeningen ikke blande sig i hvad kan man så bruge dem til.
HvadNuLilleDu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2013, 15:56   #20
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Da jeg i sin tid blev visiteret til fleksjob fik jeg da at vide, at jeg slet ikke måtte være medlem af en A-kasse, så der var ikke så meget at rafle om... Ved ikke om det er fordi, der er forskel fra A-kasse til A-kasse eller om jeg blev fejlinformeret, men lige gyldig hvad, så giver det absolut ingen mening at være medlem, da man aldrig vil være berettiget til dagpenge ved ledighed,,men i stedet får ledighedsydelse.
Fagforening ville jeg derimod nødigt have undværet, men hvorvidt det kan betale sig nu efter den nye reform er jo ret uvist - ville dog indtil videre beholde en fagforening, indtil det var tydeligt, at de ikke kunne gavne...
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
A-kasse Timmy Politik og Samfund 3 29-02-2012 02:08
SDP / ret til DP fra A-kasse? imzadi Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 03-02-2012 16:59
A-kasse Bassemanden Alt det andet 12 13-08-2010 11:48
A kasse CasperR23 De Unge 3 28-04-2010 21:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension