K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-01-2013, 21:59   #11
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg har ikke forstand på de § men forhør dig i borger servis,det kan ikke passe at nogle resikere at gå 1500kr ned der må være en eller anden måde at få regenskabet til at gå på.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2013, 16:31   #12
FrkM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2012
Lokation: Region Syddanmark
Indlæg: 160
Styrke: 13
FrkM er ny på vejen
§ 34 er ikke kun for kontanthjælpsmodtagere.

Man skal opfylde de samme betingelser som hvis man skulle modtage kontanthjælp (indtrådt "social begivenhed", ikke kunne forsørge sig og sine, behovet kan ikke dækkes via andre ydelser) - men ens forsørgelsesgrundlag behøver ikke være kontanthjælp.

Støtten er ikke tænkt som en ubegrænset støtte, og der kan fastsættes varighedsbegrænsning på støtten. Det skal forud for udbetaling af § 34 støtte undersøges af kommunen, om der kan få anvises en anden rimelig og billigere bolig. Hvis der kan anvises en anden rimelig og billigere bolig skal denne tilbydes - og ønsker man ikke den vil § 34 støtte blive beregnet ud fra den anviste bolig.

Der er nogle konkrete persongrupper, som ikke kan få denne særlige støtte f.eks. ægtepar hvor den ene har valgt at være hjemmegående (også kaldet "tørklædeparagraffen"), periode m. engangsydelse, asylansøgere, unge u. 25 og folkepensionister der ikke har optjent ret til fuld folkepension.
__________________
Uddannet socialrådgiver - nu fp.

Sidst redigeret af FrkM; 03-01-2013 kl. 16:45.
FrkM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2013, 17:38   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FrkM Se meddelelser
§ 34 er ikke kun for kontanthjælpsmodtagere.

Man skal opfylde de samme betingelser som hvis man skulle modtage kontanthjælp (indtrådt "social begivenhed", ikke kunne forsørge sig og sine, behovet kan ikke dækkes via andre ydelser) - men ens forsørgelsesgrundlag behøver ikke være kontanthjælp.

Støtten er ikke tænkt som en ubegrænset støtte, og der kan fastsættes varighedsbegrænsning på støtten. Det skal forud for udbetaling af § 34 støtte undersøges af kommunen, om der kan få anvises en anden rimelig og billigere bolig. Hvis der kan anvises en anden rimelig og billigere bolig skal denne tilbydes - og ønsker man ikke den vil § 34 støtte blive beregnet ud fra den anviste bolig.

Der er nogle konkrete persongrupper, som ikke kan få denne særlige støtte f.eks. ægtepar hvor den ene har valgt at være hjemmegående (også kaldet "tørklædeparagraffen"), periode m. engangsydelse, asylansøgere, unge u. 25 og folkepensionister der ikke har optjent ret til fuld folkepension.
Tror du ikke du blander §81 og §34 sammen???

Personkreds §34

§ 1. Der kan ydes støtte til personer, som har været ude for en ændring af deres forhold, og som er særligt vanskeligt stillede på grund af høje boligudgifter eller stor forsørgerbyrde. Støtten ydes særskilt eller som supplement til udbetaling af kontanthjælp efter lovens § 25.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2013, 19:02   #14
FrkM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2012
Lokation: Region Syddanmark
Indlæg: 160
Styrke: 13
FrkM er ny på vejen
Hej Helenekr.

Nej, det tror jeg ikke, at jeg gør.

Efter 1. punktum står jo netop "støtten ydes særskilt eller som supplement osv". Det betyder, at § 34 kan ydes (forudsat at man opfylder lovens § 11) selvom man ikke modtager kontanthjælp som forsørgelse - men man skal holde sig for øje, at man skal opfylde de samme betingelser som hvis man skulle modtage kontanthjælp efter Aktivlovens § 25.

For lige at være helt sikker vil jeg lige forhøre mig hos en kollega.. måske jeg ikke er helt opdateret.... uha... hvis det skulle vise sig at jeg er galt på den vil jeg få meget røde ører .... ... specielt nu hvor jeg har udtalt mig så skråsikkert
__________________
Uddannet socialrådgiver - nu fp.

Sidst redigeret af FrkM; 03-01-2013 kl. 19:08.
FrkM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2013, 20:59   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Neeeej, ingen grund til røde ører uanset udfaldet

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2013, 10:25   #16
Grethe55
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2012
Indlæg: 14
Styrke: 13
Grethe55 er ny på vejen
Som jeg læser den nye reform vedr. Flex og førtidspension er der ikke forskel på ydelsen i de to..

Her uddrag fra teksten vedr. ny førtidspension ydelsen..

""Det er aftalt, at der kommer en minimumssats, så alle er sikret en ydelse, der svarer til kontanthjælpssatsen for voksne. Det er cirka 10.500 kroner om måneden (60 procent af højeste dagpengesats, 2013-priser) for ikke-forsørgere og cirka 13.952 kroner om måneden (80 procent af højeste dagpegesats, 2013-priser) for forsørgere.

Har lige læst noget mere...

Hvis "merudgiftydelse" er lig med §34, så læser jeg tæksten, som at man fortsat kan modtage denne.

Jeg mener bestemt at min sagsbehandler kaldte §34 for merudgiftydelse..
Grethe55 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2013, 19:55   #17
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
nej merudgifter og § 34 er ikke det samme



jo der er da stor forskel på flex løn og førtidspension satsen det kan du slet ikke samligne

ved tilkendelse af flexjob bliver man jo på kontanthjælpsatsen så er man enlig voksen er forskellen da 7000 kr før skal
og kun 1/3 i boligsikring i forhold til pensionen så der er kæmpe forskel

man skal jo op og arbejde min 8 -10 timer i ugen før det bliver nogenlunde det samme

Sidst redigeret af søsser98; 06-01-2013 kl. 19:57.
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2013, 20:03   #18
joka
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
jokas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2011
Lokation: Herlev
Alder: 67
Indlæg: 314
Styrke: 13
joka er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af søsser98 Se meddelelser
nej merudgifter og § 34 er ikke det samme



jo der er da stor forskel på flex løn og førtidspension satsen det kan du slet ikke samligne

ved tilkendelse af flexjob bliver man jo på kontanthjælpsatsen så er man enlig voksen er forskellen da 7000 kr før skal
og kun 1/3 i boligsikring i forhold til pensionen så der er kæmpe forskel

man skal jo op og arbejde min 8 -10 timer i ugen før det bliver nogenlunde det samme
Boligsikring, er det ikke kun dem der er på ftp fra før 2003, der får mere i boligsikring ?.

Er ikke så meget inde i det.
__________________
Ftp fra 01.03.2012
joka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2013, 11:41   #19
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
nej det er det ikke i mit tilfælde får jeg nu 498 kr på kontanthjælp sats enlig voksen uden hjemmeboende børn

ved en førtidspension i samme bolig ville jeg få 1258 kr så der er stor difference
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ny flexjobber livniv Spørgsmål ang fleksjob 19 10-07-2013 16:24
Forskel på folk Antoniette Politik og Samfund 7 05-02-2013 23:26
MIN ledighedsydelse 2013, modregning af egenpension i ledighedsydelse Fyret2011 Alt det andet 4 04-02-2013 19:38
Må man hjælpe folk med at dø? Ninja Politik og Samfund 23 25-08-2009 23:55
Ung flexjobber ja-ma Spørgsmål ang fleksjob 4 14-07-2007 20:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension