K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-02-2010, 16:44   #51
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Angry Holdning uændret

J.B. har ikke ændret holdninger til syge og han fortsætter i samme skure som tidl.

Det fremgår jo tydeligt af det dokument der linkes til er brugt på et kursus for lægekonsulenter hvori J.B. deltog i 2009
Under: Jens Bang, Svære sager
http://www.kommunallaege.net/konferencer/Bang.doc

Titel: Arbejdsevnemetoden som skal anvendes i forhold til tilkendelse af reva, flexjob, FØP indebærer et skifte fra en ansøgningsbegr
Forfatter: Office 2004 Test Drive User
Kildessted for dokumentet: www.kommunallaege.net

Der finder man også andre dokumenter fra forskellige personer.
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2010, 12:19   #52
jettelundfrede
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Indlæg: 16
Styrke: 17
jettelundfrede er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Uuuuha, jeg må lige hive denne gamle tråd frem igen!

Jeg har netop modtaget min ressourceprofil, samt alle lægepapirene fra div lægekonsulenter....og søreme om Jens Bang ikke også har været inde over MIN sag!

I mit tilfælde er han dog yderst kompetent, og er den første i min sag, der rent faktisk skriver at jeg ikke bør arbejdsprøves, at min tilstand er varig og behandlingsmulighederne er udtømte. Dette skriver han allerede i år 2000!!!!!!!!
Men ikke én lyttede til hans kloge ord, og drev mig videre rundt i manegen indtil jeg søgte førtidspension i 2007.

Synes bare lige jeg også ville skrive, at han også KAN være fair
hvad mon du fejler...bare nysgerrig
vi kæmper stadig med jens bang og albertslund kommune, men opgiver nu og vores datter må flytte hjem fordi hun ingen hjælp kan få overhovedet. Sidste lægeudmelding er at lægen er bange for at hun også,,,har udviklet neuropati i tarmene..fordi hun ikke er blevet aflastet i tide...min datter er 24 år gammel
jettelundfrede er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2010, 16:13   #53
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg lider af psykisk sygdom. Har diagnoserne, OCD samt depression som udvikler sig til en psykotisk tilstand, angst mm.

Efter at have studeret min sag yderligere ned i detaljen, så kan jeg se at han både var inde over min sag i 2000 og 2004. Begge gange var han kompetent, og begge gange skrev han at jeg ikke bør arbejdsprøves, at min tilstand er varig og behandlingsmulighederne er udtømte! Sidste gang tilføjede han dog, at han mente at jeg skulle have førtidspension. Hvilket ingen reagerede på! Samt at jeg IKKE måtte arbejdsprøves, som heller ingen lyttede efter!

Så, selvom der er mange der ikke kan lide ham (og sikkert med rette), jamen så er han den eneste der har læst og forstået MIG helt korrekt.

I min egen førtidspensionssag, har de ENESTE skumle været sagsbehandlerne!!! ALLE læger, lægekonsulenter og sociallæger har været fair, korrekte og betænksomme og har alle sammen ville mig det bedste og forsøgt at skåne mig. KUN sagsbehandlerene har ignoreret dem, gemt lægepapirer fra mig, løget om sagsbehandlingen og med vilje trukket min sag i langdrag.......

Så modsat så mange andre, så har jeg tiltro til læger og lægekonsulenter, men er direkte bange for sagsbehandlerene....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2010, 18:14   #54
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jettelundfrede Se meddelelser
hvad mon du fejler...bare nysgerrig
vi kæmper stadig med jens bang og albertslund kommune, men opgiver nu og vores datter må flytte hjem fordi hun ingen hjælp kan få overhovedet. Sidste lægeudmelding er at lægen er bange for at hun også,,,har udviklet neuropati i tarmene..fordi hun ikke er blevet aflastet i tide...min datter er 24 år gammel
Hej Jette,

Det kan da ikke passe at en lægekonsulent skal holde jer "pas" i 2 år, har I ikke ret til en second opinion ? Hvad med ankenævnet, ved ikke hvilket der bruges i forhold til jeres sag ?

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2012, 18:16   #55
Shanmoo
På vej til at lære K10
 
Shanmoos avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-01 2012
Lokation: Blandet briter-dansker
Indlæg: 10
Styrke: 13
Shanmoo er ny på vejen
Exclamation

Hej,

Jeg kan bekræfte at Jens Bang stadigvæk er papirlæge på Jobcenter Baldersgade i København. Jeg mødt til opfølgningsamtale, for at diskutere om et evt. revalideringsforløb i 2012, i sted for fik jeg fortalt at Jobcenter havde fået oplyst at jeg var i stand til at arbejde, jeg skal raskmeldes med det samme .... mens jeg stadigvæk er i udredning på forskellige hospitaler, inkl. neurokirugi på Rigshospital og behandling for psykisk belastning inkl. selvmordsforsøg fra et meget svært og kompliceret sygdomsforløb. Jeg var helt chokeret. En lægekonsulent ? ... hvad er det for en... ? jeg møder med min egen læge hver måned, det er HENDE der skal raskmelde mig... og det vil hun ikke endnu.... Jamen vi har fået vores egen konsulent her og det er ham der har sidste ord. OK ......

Så har jeg nu fået kopi af min journal og WOW, min kompliceret sygdom er pludselig blevet så enkelt og løst med at jeg skal blive kastet ud i arbejdsmarked uden nogen form for revalidering og uden hensyn til de problemer jeg har.

Der er kun taget hensyn til gamle journaler fra i sommers, en gammel statusattest fra min egen læge, der er tilsendt til Jobcenter en masse oplysning om de forskellige undersøgelser kun EN af dem er taget hensyn til, JB har også henvist til et udskrivningsbrev fra en af de udredninger, men jeg er ikke udskrevet og aldrig har haft sådan et brev.....

og der er ikke indhentet oplsyninger fra min psykiater,

Jens Bang har heller ikke forslået til Jobcenter at der skulle indhentes yderligere og opdateret journaler/attester fra de forskellige hospitaler og min egen læge. Det mener jeg er rent uagtsomhed.

Og der er slet ikke nogen ref. til en resourceprofil som var lavet ...

Pludselig raskmelding behøver man ikke at høre, når man har oplyst at man skal evt. blive opereret på hjernen.

Jeg synes det er rigtig grimt!
Shanmoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2012, 20:44   #56
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
har kun et ord til overs for dette : FØJ!!!!!
Ved slet ikke hvad jeg ellers skal sige ...- noget af det mest umenneskelige jeg har hørt længe....
Men sender lige et knus - og håber andre ved, hvad du kan gøre for at komme ud af den knibe, du der er havnet i;-)
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 15:18   #57
Shanmoo
På vej til at lære K10
 
Shanmoos avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-01 2012
Lokation: Blandet briter-dansker
Indlæg: 10
Styrke: 13
Shanmoo er ny på vejen
Tak Heidi, jeg har tænkt at klage over JBs rapport, vi må se hvad kommer ud af det ........
Shanmoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 19:50   #58
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Angry Et forløb der kendes ..

til hudløshed fra JB. Kan han ikke andet på en borger så finder han på at borgere skal raskmeldes. Og det ud fra at han mener at en borger kan gå hen at være en belastning i systemet og koste kommunen en masse penge. Og det = med at han ikke tror på borgerens sygdomsforløb og på borgerens læge samt de indhentede erklæringer.
JB er ikke værdig at bestride et sådan job med sine underkendelser af andre lægers erklæringer m.v.

Må den igangsatte undersøgelse om lægekonsulenter/papirlæger føre til mere holdbar lovgivnin på området og så der kan komme en bedre retssikkerhed for borgerne.

Godt du klager over afgørelsen. Du ønskes god vind med sagen og sejr over JB's kendelse.
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 20:56   #59
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Det er SÅ forkasteligt, at han stadig regerer med sit enevælde! For 3,5 år siden mente han, at jeg indenfor en 3 måneders periode kunne arbejde fuld tid! Jeg er stadig sygemeldt, har dog været i forskellige forløb, senest en revalidering, som desværre ikke gik. Er igang med at søge om fleksjob, men har desværre fået afslag fra JC, sagen er nu sendt videre til BAN.

Men tilbage til Jens Bang, han er en syg mand, som slet slet ikke burde sidde og vurdere andre mennesker på den hovne måde, han gør det på
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2012, 12:06   #60
Shanmoo
På vej til at lære K10
 
Shanmoos avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-01 2012
Lokation: Blandet briter-dansker
Indlæg: 10
Styrke: 13
Shanmoo er ny på vejen
Hej Alle,

Jeg har i går afleveret en klage til Jobcenter vedr. Jens Bangs rapport om mig. Jeg har klaget over hans forkert "oversættelse", at han har fundet på at jeg er udskrevet (løgn), og det med at han ikke forslår til Jobcenter at de indhenter opdateret info om mig fra de forskellige speciallæger er uprofessionel og ikke god læge skik, m.v.. Jeg har skrevet, at efter min mening er hans rapport ugyldig. Jeg har opfordret Jobcenter til at indhente oplysninger inkl. vedr. min behandling for depression. Der er 6 andre steder Jobcenter bør får oplysninger fra.

Jeg tror ikke, der sker noget. Min socialrådgiver har oplyst mig at Jobcenter vil vurdere i vores møde i næste uge om der skal indhentes noget andet. Jeg mener virkelig, at de vil fortsætte med at raskmelde mig, på trods af, at min sygdom er for nylig blevet forværret.

Så - hvad er bedst. Ekstra Bladet eller TV-udsendelse?
Shanmoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er Jens Bang stadig lægekonsulent ? Hva´nu Alt det andet 20 27-09-2013 08:42
Jens R Bang påvirker stadig systemet, bl.a. som underviser gunvor Lægekonsulenternes Rolle 5 09-09-2013 22:21
Psykiater Jens Nørbæk Kalevala Spørgsmål ang fleksjob 6 18-06-2012 00:20
Jens Bang: Lægers stress zuza Politik og Samfund 23 15-05-2009 00:35
Jens Vibjerg vil derfor have ændret reglerne for førtidspension Stella Midlertidig Førtidspension 7 10-02-2009 19:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension