K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-02-2009, 00:21   #1
pinballs
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 138
Styrke: 16
pinballs er ny på vejen
lovløst samfund

Som jeg oplever systemet er det åbentbart sådan at kommunerne kan gøre som de vil. Regler og love brydes efter deres forgodt befindene i deres jagt efter at spare penge da de har alt og vinde og intet og tabe de kan højest få en løftet pegefinger og blive bedt om og lave en OMMER.
Som jeg ser systemet er lovgivningen så løs at den kan fortolkes som man vil.
Eller er jeg bare sortseer og ikke kan se det positive i lovgivningen ?
pinballs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2009, 01:50   #2
Kohai
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2009
Indlæg: 132
Styrke: 16
Kohai er ny på vejen
Problemet er primært den manglende konsekvens når kommunerne igen og igen bryder loven. Det værste der kan ske er jo at jo beslutningen omgøres - der er ingen erstatning eller lign. Hvis kommunen skulle betale f.eks. 20000 kr i bod ved forkert ophør af sygedagpenge - mon så ikke de ville tænke sig om en ekstra gang. Ellers hvis de skulle betale bod hvis de ikke foretog den nødvendige opfølgning? Som borger får man rigtig hårdt på puklen hvis man begår fejl overfor det offentlige, eller er for sent ude. Men den anden vej? Der kan de gøre som det passer dem. Det er som er det primære problem.
Kohai er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2009, 02:35   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg tror at det store problem ved den manglende straf er at politikerene begraver kendsgerningen neden under det berømte gulvtæppe, og det arbejdende samfund tror ikke på at kommunerne bevist laver fejl og begår ulovlighedder.

Så længe ingen tror på os, og så længe politikerene har held med at feje det hele bort med et pennestrøg (hvilket de kan så ekstrem nemt fordi ingen tror, og derfor ikke beskæftiger sig med det) lige så lnge har syge og svage bare ingen rettigheder.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2009, 08:35   #4
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
I samrådet den 28/1 - 09 med Hjorten omkring de mange fejl i sygedagpengesager, foreslog Thomas Adelskov NETOP 'dummebøder' til kommunerne, hvis de havde for mange fejl; men det ville Hjorten ikke være med til (se Vipers blog, samråd del 3)

Så, jo, en del politikere er godt klar over problemet; men står magtesløse over for regeringen, som jo holdes oppe af DF

Det passer simpelthen regeringen samt DF udmærket at kommunerne sparer, hvor spares kan, og hèr til morgen læste jeg at selvmordsraten er stigende pga. af den økonomiske krise, så jow, det går den vej som regeringen vil ha', og LUM, du har ret i at det arbejdende folk ikke ved hvordan syge borgere bliver behandlet i systemet; men har du selv nogen sinde prøvet at fortælle det til nogen i din omgangskreds eller familie?

Så ser man berøringsangsten for fuld udblæsning ..... Alle er godt klar over at jeg er syg, og ryster på hovedet af de lange ventetider hos speciallæger og sygehuse bare for at blive undersøgt osv. .... men når man så fortæller om hvordan man bliver behandlet af kommunen så viger blikket, man ryster sig lidt og indvender spagt et: "Så slemt kan det da ikke være?"

"Jo det er!" siger jeg så ..... Og det var så den samtale ... Kender I den?
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.

Sidst redigeret af Hyanna; 22-02-2009 kl. 08:39.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2009, 09:32   #5
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hyanna Se meddelelser
I samrådet den 28/1 - 09 med Hjorten omkring de mange fejl i sygedagpengesager, foreslog Thomas Adelskov NETOP 'dummebøder' til kommunerne, hvis de havde for mange fejl; men det ville Hjorten ikke være med til (se Vipers blog, samråd del 3)

Så, jo, en del politikere er godt klar over problemet; men står magtesløse over for regeringen, som jo holdes oppe af DF

Det passer simpelthen regeringen samt DF udmærket at kommunerne sparer, hvor spares kan, og hèr til morgen læste jeg at selvmordsraten er stigende pga. af den økonomiske krise, så jow, det går den vej som regeringen vil ha', og LUM, du har ret i at det arbejdende folk ikke ved hvordan syge borgere bliver behandlet i systemet; men har du selv nogen sinde prøvet at fortælle det til nogen i din omgangskreds eller familie?

Så ser man berøringsangsten for fuld udblæsning ..... Alle er godt klar over at jeg er syg, og ryster på hovedet af de lange ventetider hos speciallæger og sygehuse bare for at blive undersøgt osv. .... men når man så fortæller om hvordan man bliver behandlet af kommunen så viger blikket, man ryster sig lidt og indvender spagt et: "Så slemt kan det da ikke være?"

"Jo det er!" siger jeg så ..... Og det var så den samtale ... Kender I den?
Åh jo... kender den til hudløshed... folk enten tør eller vil ikke tro på, at systemet laver lovovertrædelser i næsten 30% af tilfældene. Ved ikke om de er naive eller hvordan, men selv om man forklarer det, så er det som om man ikke rigtigt vil kendes ved det aligevel.Danskerne har en eller anden underlig indædt vane med at tro, at politikere og kommuner er neutrale, og der skal seriøst grove facts på bordet før de tror på noget... og selv i disse tilfælde så er det "blot et enkelttilfælde, det er nok ikke så galt alle andre steder".

Ved ikke hvorfor folk har berøringsangst med emnet... eller måske bare egentligt er ligeglade, for det ER stadig et system de sådan set er temmelig ligeglade med, når de ikke selv har det inde på livet.
  Besvar med citat
Gammel 22-02-2009, 10:45   #6
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
Åh jo... kender den til hudløshed... folk enten tør eller vil ikke tro på, at systemet laver lovovertrædelser i næsten 30% af tilfældene. Ved ikke om de er naive eller hvordan, men selv om man forklarer det, så er det som om man ikke rigtigt vil kendes ved det aligevel.Danskerne har en eller anden underlig indædt vane med at tro, at politikere og kommuner er neutrale, og der skal seriøst grove facts på bordet før de tror på noget... og selv i disse tilfælde så er det "blot et enkelttilfælde, det er nok ikke så galt alle andre steder".

Ved ikke hvorfor folk har berøringsangst med emnet... eller måske bare egentligt er ligeglade, for det ER stadig et system de sådan set er temmelig ligeglade med, når de ikke selv har det inde på livet.

Jeg må være helt ærlig at tilstå, at jeg selv havde det sådan, da jeg blev syg. Jeg fandt hurtigt K10, men tænkte, at det der stod, var for overdrevet. Det kunne da ikke passe. Jeg havde sådan en tiltro til, at kommunerne selvfølgelig fulgte loven - hvorfor skulle de andet? Jeg tænkte, 'ja, der er jo altid 2 sider af en sag', og måske udelod skribenterne noget i deres fremstillinger eller fremstillede det partisk.

Efter mere end 2 års ulige og unfair kamp mod systemet, må jeg sande, at jegi dén grad tog fejl. Jeg tror, at folk, der ikke selv har haft sygdom eller handicap inde på livet, har umådeligt svært ved at sætte sig ind i den magtesløshed og inkompetence, vi udsættes for. Som sagt, tvivlede jeg selv, og blev længe ved med at finde på undskyldninger - de er nok stressede, det er menneskeligt at fejle etc. etc. Jeg havde ikke i min vildeste fantasi forestillet mig, at mennesker med magt over andre menneskers liv, kunne udvise en sådan grad af ligegyldighed, kynisme og kassetækning.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2009, 10:54   #7
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Jeg tror du slår hovedet på sømmet Morgause. Sådan tror jeg de fleste har det, som ikke selv har oplevet systemet indefra. Det er så absurd, at ingen alm. mennesker kan forestille sig det virkelig kan være sandt.

Men forhåbentlig, kommer der efterhånden så mange sager frem, at ingen længere kan lukke øjnene for hvor galt det står til. Det er bare forfærdeligt, at så mange mennesker skal lide, før den brede befolkning indser problemets omfang. For jeg er faktisk ikke i tvivl om, at politikerne udmærket er klar over den er gal.
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2009, 11:11   #8
Kohai
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2009
Indlæg: 132
Styrke: 16
Kohai er ny på vejen
Nu skal kommunerne, og dvs de jobcentre/sagsbehandlere som vi alle kender, til at håndtere dagpenge og den tilknyttede indsats fra August og frem. Det fører til flere ting:

a) De i forvejen overbebyrdede, dårligt ledede jobcentre, med deres syge arbejdskultur vil formedentlig kollapse totalt under byrden, med en "skandale" til følge.

b) Sagsbehandling af syge, kassetænkning, osv - vil formedentlig bliver værre pga a)

c) Pga den økonomiske krise vil langt flere stifte bekendtskab med dette system, og forhåbentlig fører dette til et øget fokus fra mediernes side.
Kohai er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2009, 13:08   #9
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.780
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
I har så inderligt ret alle sammen. Raske pt. velfungerende familier vil ikke vide af kendsgerningerne. Der findes jo sikkerhedsnettet....kontanthjælp.....hvis det skulle gå galt.......tror de fleste. Vi på k10 ved at kontanthjælp eksempelvis, ikke kan gives hvis du har friværdi, bil, er gift, eller anden mulighed for at skaffe penge.

Vi ved også at tilbage i 2003 hvor lovgivningen blevet drejet 180 grader, og man nu ser på hvor rask en person er, er både bevilling af flexjob eller pension en årelang kamp som man er ganske alene om. Hvis ikke man kender k10.

Men lad os ikke bare klappe hinanden på ryggen men kæmpe konstruktivt videre. Vi er begyndt at være en magtfaktor her på k10. Dette skyldes hårdt arbejde. Lad os glæde os over at tilmeldte medlemmer her på k10 er stærkt stigende.
Mange hilsner Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 22-02-2009, 16:12   #10
J.B.
Banned
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2009
Indlæg: 154
Styrke: 0
J.B. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
I Raske pt. velfungerende familier vil ikke vide af kendsgerningerne. Der findes jo sikkerhedsnettet....osv,
Mange hilsner Peter
Det viser bare at højere orienterede politikere og journalister har held med propagandaen. "Vi lever i et retssamfund. / Og vores velfærdssamfund". - Det kan være meget svært at vide af kendsgerninger (så længe man er velfungerende) når man bliver flået i skat og konstant får tudet ørene fulde den slags hjernevask klicheer.
J.B. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad sker der i vores samfund? c.l.e.o. Politik og Samfund 9 17-05-2012 00:56
Politik & Samfund Lotus Politik og Samfund 1 22-03-2011 17:10
Hvad er det for et samfund vi lever i? Ragdoll Politik og Samfund 83 07-09-2009 23:15
Et samfund der kan tage sig af de svageste! lena Politik og Samfund 4 14-11-2008 11:53
Det forgiftede samfund Stella Politik og Samfund 1 25-03-2008 19:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension