K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-02-2009, 19:59   #1
perbeer
Hvor skulle jeg ellers være
 
perbeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Roskilde
Indlæg: 138
Styrke: 16
perbeer er ny på vejen
Lægepapirer er pludseligt væk?

Jeg var i onsdags til (første) møde med min nye sagsbehandler.
Sagen er, at jeg er bevilget fleksjob pr. 1/5-08 og har været sygemeldt siden august 08, sidenhen fyret 10/08 og er nu sygemeldt på ledighedsydelse.
Det første han sagde til mig, da jeg kom ind, var, at han overhovedet ikke kunne finde nogen lægepapirer i min sag. De var bare væk. Sagen starter for mig tilbage i 1998 og har været til et utal af læger/sygehuse osv osv og papirerne har været der tidligere. Han skulle nok forsøge at finde dem, men han viste ikke hvor eller hvordan.
Hvad gør man i sådan en situation, hvis de ikke kan findes igen?

Samtidigt var han meget "fortørnet" over, at jeg havde klaget over min tidligere sagsbehandler, da han mente at han (min tidligere sagsbeh.) var en meget dygtig sagsbehandler. Se evt. lidt om den sag her:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=6362
perbeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2009, 20:04   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er åbenbart et "trick" mange kommuner bruger for at spare penge.

Det er hørt mange gange.

Jeg håber, du selv har kopier af din sag.

Men mange ting indføres jo på IT-systemet, så helt væk kan det jo ikke være.

Også lægepapirerne... ALT skannes jo ind, så sagsbehandleren må bare finde det igen. Det er en dårlig undskyldning, som ikke holder en meter.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2009, 20:10   #3
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Som Zuza skriver, det er utroligt at kommunen bruger den slags "tricks".

Ikke så sært der er så meget rod i tingene. Og scanner de fleste kommuner ikke deres ting ind.Håber du selv har gemt dine papir.

Mon ikke de har set sig sur over du kritiserer en af deres egne.

Håber det bedste for dig.


Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2009, 20:37   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Næ, det plejer ikke at være personligt ment, når kommuner gør sådan.

De tænker mere i penge og refusion fra staten. Borgerne tænker de slet ikke på. De er kolde i r....

Det er åbenbart en metode, man bruger også i denne kommune.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2009, 20:41   #5
perbeer
Hvor skulle jeg ellers være
 
perbeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Roskilde
Indlæg: 138
Styrke: 16
perbeer er ny på vejen
Jo jeg har skam selv de fleste papirer (søgte og fik aktindsigt i nov 08).
Han forklarede mig også, at kommunen scannede alt papir ind nu, så det hele burde jo ligge inde i systemet et eller andet sted, han kunne bare ikke lige finde det.
Nå vi(jeg ) må jo se hvordan det går

Men hvad skulle et evt. trick (fra kommunens side) bestå i, ved at "smide papirene væk"?
perbeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2009, 21:01   #6
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Hmm, jeg tænker: Hvad med at få den sagsbehandler til at kontakte en fra kommunens computerafdeling, så kan han vel få et kursus i at finde tingene, som er gemt på computeren.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2009, 23:44   #7
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Eller er det da bare at sige til ham at han jo har pligt til at indhente de papirer, hos div læger og sygehuse. Prøv at lede under forvaltningsloven, jeg MENER det er der det står, det er ikke andet end et par dage siden jeg læste at det altså er kommunens problem de må IKKE bede borgeren om at sørge for den slags... ellers prøv retssikkerheds loven.

Ellers råb op, så ser jeg om jeg kan finde det igen.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2009, 14:19   #8
perbeer
Hvor skulle jeg ellers være
 
perbeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Roskilde
Indlæg: 138
Styrke: 16
perbeer er ny på vejen
Papirerne har jo i hvert fald været der i november 08, da jeg fik aktindsigt.
Men da jeg jo allerede har fået tilkendt et fleksjob, så er de jo heller ikke så vigtige lige nu, så han må nøjes med en udtalelse fra der hvor jeg går til behandling i øjeblikket.
Jeg tænker bare mere på, hvad glæde skulle kommunen have af at gemme papirerne for mig nu? Hvad vil de kunne vinde ved dette?
perbeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2009, 14:33   #9
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
De kan vinde tid... og tid er penge. Penge til refusion.

Nogle kommuner gør også borgerne "raske", fordi "sygdomme" forsvinder i bureaukratiet.

Nogle glemmer at forelægge papirerne for lægekonsulenterne.

En lægekonsulent kan jo kun udtale sig om de papirer, han/hun ser, ikke?

Jo, der er mange tricks.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2009, 15:05   #10
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Sådan var det også for mig alle papirer var væk...heldigvis havde jeg sørget for at få kopier af alle...men det er ikke OK at FORTROLIGE OPLYSNINGER FORSVINDER....det er uacceptabelt.

Hvem har dem og hvem kan læse de papirer...???
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
lægepapirer sendt videre - hvad betyder det ? ene Spørgsmål ang fleksjob 1 26-06-2013 18:12
tvunget aktivering trods kat4/og lægepapirer, problemer med at bo på landet osv Tzari Alt det andet 6 30-04-2011 14:34
Om FORELIGGENDE oplysninger - lægepapirer zuza Nyt om loven 1 05-11-2009 03:13
Overoplysning af sager - flere lægepapirer zuza Nyt om loven 5 15-01-2009 01:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension