K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-02-2009, 09:11   #1
pjuske
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2008
Lokation: fyn Middelfart kommune
Indlæg: 134
Styrke: 16
pjuske er ny på vejen
nogleder har en sædelift til at komme op på førstesalen med og vil fortælle lidt om..

Hejsa

jeg havde en ude fra kommunen og et firma i går ang opmåling og ansøgning af en trappelift,da jeg ikke kan gå op af trapperne i vores hus.er der nogle der har en der vil fortælle lidt om sådan en ???


TAK


PJUSKE
pjuske er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2009, 09:28   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.775
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hej Pluske.
Søg på google "trappelift". Held og lykke. Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 08-02-2009, 22:08   #3
pjuske
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2008
Lokation: fyn Middelfart kommune
Indlæg: 134
Styrke: 16
pjuske er ny på vejen
hej

er jeg den eneste der har brug for sådan en ?

pjuske
pjuske er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2009, 22:41   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Pjuske nok ikke den eneste der har brug for det men nok den eneste der er kommet til betragtning til en ...

Her i kommunen er det alment kendt at hvis du har problemer med trappen så flyt til et sted uden trappe ... (for egen regning naturligvis )
  Besvar med citat
Gammel 08-02-2009, 23:10   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det var hvad det skete for mig...
Jeg havde trapper og kunne ikke komme op og ned.....

Løsning fra kommunens side: Flyt og selvfølgelig for min egen regning....

Jeg havde ellers prøvet at snakke trappelift med dem...men men..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2009, 08:54   #6
pjuske
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2008
Lokation: fyn Middelfart kommune
Indlæg: 134
Styrke: 16
pjuske er ny på vejen
Hej

jeg må sige at jeg da næsten får dårlig samvittighed,jeg har ikke selv bedt om sådan en,det er visitatoren der mente at jeg skulle ha en,så der var en her og måle op og så får jeg svar om ca 2 uger om jeg får en.


kan det tænkes at det er fordi at jeg er ung og har en lille datter,det tror jeg også at de tænker på,jeg kan jo ikke komme op på min datters værelse og de andre 2 værelser vi har ovenpå.

håber ikke at jeg har stødt nogen ved at spørge om en trappelift !


jeg ønskede blot at få andre erfaringer


pjuske
pjuske er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2009, 13:52   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
pjuske nææææ kan da kun glæde mig på dine vegne

Det tror jeg bestemt ikke du kan støde nogen med , nu ved jeg så heller ikke om du bor til leje eller eje det har nok også noget at sige ...

Jeg har også en datter og jeg kan måske nok få noget andet at bo i så jeg kun skal være i et plan men det eneste sted der er her i byen hvor man kan komme til lejligheden og den er i et plan ja det er i byens største rakker kvarter hvor folk ikke går ud efter mørkets frembrud , så jeg vælger at blive hvor jeg er og dage hvor jeg ikke kan trappen der bliver jeg bare nede i stuen og går det helt galt ja så må jeg i en 2 værelses for de er i et plan og så må jeg sove i stuen så det klare jeg nok ...

min datter er også større end din datter ... men tror også der er stor forskel på kommunerne

Så glæd du dig over din trappelift den er dig så velundt
  Besvar med citat
Gammel 09-02-2009, 15:02   #8
Tutti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tuttis avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2008
Indlæg: 137
Styrke: 16
Tutti er ny på vejen
Hmm når du har brug for en trappelift, er der vel også andre ting du får brug for til ændring af hjemmet? Jeg ved ikke om du er kørestolsbruger, eller om du "blot" har besvær med balance og trapper. Ofte er der jo også brug for hjælpemidler og ændringer i højde af ting i badeværelset og køkken, ligesom mange får fjernet dørtrin, lavet ekstra brede døre m.v. Det kan være indkørsel, adgangsforhold til jeres hus, ramper m.v. Vi fik for mange år siden lavet vores et plans hus handicapvenligt til vores datter, og der er godt nok mange ting, som der skal tages højde for. Ikke bare som situationen er på ansøgningstidspunktet, men også fremover. Vores kommune nævnte selv, at hvis vi havde tænkt på at flytte, så kunne man få tilskud hertil, hvis den nye bolig havde været billigere at lave mere handicapegnet. Hvis du har mod på det, og kan forudse eventuelle fremtidige behov, så vil jeg da opfordre dig til at tale med kommunen herom, inden der bliver brugt alt for mange penge på ændringer i den nuværende bolig. Det kunne måske betale sig at undersøge nærmere. Der er sikkert forskellige regler når det gælder handicappede børn og voksne, men behovene kan jo sagtens være det samme alligevel, så nogle af reglerne gælder måske for begge grupper?
Tutti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2009, 12:11   #9
pjuske
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2008
Lokation: fyn Middelfart kommune
Indlæg: 134
Styrke: 16
pjuske er ny på vejen
Hej

tak for svar.

jeg er ikke kørestolsbruger (endnu).

vi bor i eget hus og min sagsbehandler sagde at da jeg er så ung og har et lille barn og vi bor centralt her,så vil de jo også helst at man bliver boende for ens egen skyld.

jeg får også nogen ud til at se på bad og køkken og ja jeg har lidt hjælpemidler nu,men det hele er ret nyt,jeg har ikke kunne få en skid,men nu ser det ud til at vende.

Pjuske
pjuske er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vil du fortælle din historie? Sofiek Din historie 3 26-04-2010 20:02
Smerteklinik OUH nogen der kan fortælle lidt ? pjuske Alt det andet 4 08-07-2009 09:26
nogle der har anket og vundet,der vil fortælle lidt... pjuske Alt det andet 6 06-01-2009 15:42
Synes lige jeg ville fortælle lidt om mig selv Kalle271285 Din historie 41 14-10-2008 16:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension