K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-01-2009, 12:33   #11
søsser s
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2008
Indlæg: 100
Styrke: 16
søsser s er ny på vejen
Lige en ny opfølgning.
Jeg har sygemeldt mig på jobcentret her d. 2.1.09, har virkelige mange smerter i min ryg og nu begge mine hofter.
Har derudover gået ned med flaget med en depression oveni.
Jobcentret kunne meddele mig, at jeg blev indkaldt til møde om 2-3 uger, med henblik på om det skulle hedde pension eller en arbejdsprøvning.
Kan de bare sende mig ud i arbejdsprøvning lige meget hvordan jeg har det ?, og hvad skal lige formålet være med det ?
Jeg kunne i min arb.prøvning før jeg blev tilkendt fleksjob klare 17 timer om ugen, men med øget smerter og ellers ikke noget liv derudover, jeg ved at jeg var for dum i min arb.prøvning, at jeg ikke bare gav op, men det kan jo ikke hjælpe mig nu nemt at være bagklog.
Hvis de bare kan sende mig i arbejdsprøvning, så går jeg altså hjem, når jeg ikke kan mere, om det så er efter 1 time, hvad vil de stille op med mig, hvis jeg gang på gang bare sygemelder mig fra arbejdsprøvning ?, ikke fordi jeg ikke vil men fordi jeg ikke kan klare det.

søsser
søsser s er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2009, 09:10   #12
søsser s
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2008
Indlæg: 100
Styrke: 16
søsser s er ny på vejen
Er der slet ikke nogen der har nogen gode råd til mig , der plejer gerne at være noget hjælp her , har jeg virkelig brug for.
søsser s er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2009, 10:00   #13
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Hej søsser.
jeg ved ikke hvad jeg skal råde dig til.

Hvis du ved at du ikke kan være på arbejdsmarkedet, så er du måske nød til at søge pension efter § 17.

Hvis du gerne vil have flex på betingelser du kan magte, så kan du møde op, og GÅ HJEM når du ikke kan mere.

Jeg tror der i løbet af dagen kommer flere svar til dig.

Mange hilsner
Anna
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2009, 10:12   #14
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Hmm, jeg kan da prøve, at hjælpe dig lidt på vej.
Jeg kender udmærket det, at man skal vente og se hvad de finder ud af, m.h.t. hvad de vil.
Og det er ganske modbydeligt, ikke at vide hvad man har at forholde sig til
Men jeg vil mene, at de godt kan sende dig i ny arb.prøvning, medmindre at div. læger skriver at du ikke må arb.prøves, og selv da kan den blive svær at komme udenom.
Men i tilfælde af at de vil have en ny arbejdsprøvning, skal du huske, at du ER visiteret til flex, ergo har de erkendt, at du har nogle problemer som gør at du IKKE magter fuld tid.
Udgangspunktet er altså et andet, end sidste gang du var i arb.prøvning.
HVIS du skal i arb.prøvning, så skriv dagbog, også selvom de ikke beder om det.
Dagbogen er din dokumentation for hvad du kan derhjemme (eller ikke kan), det er deri de vil kunne se, om der er en sammenhæng mellem job og fritid.
Det er ikke meningen, at man skal køre sig selv så langt ned, at man kun kan ligge ned, fra man kommer hjem og til man skal af sted igen.
Du har ret til, at være i stand til at have et "liv" udenfor arbejde, derunder også et socialt liv.
HVIS du kommer i arb.prøvning, så mød op så vidt du overhovedet er i stand til det, også selv om det betyder, at du må vende i døren og gå hjem igen.
HVIS du så oplever, at de ikke vil acceptere at du siger fra, og prøver at presse dig længere end du kan klare, så må du snakke med din læge om det, og evt. lave en aftale med ham/hende om hvad du skal gøre.
Ifølge de beskrivelser jeg har læst herinde, så er det mit indtryk, at mange oplever, at blive forstået i deres arb.prøvning, og at der bliver taget hensyn til deres problemer.

Hvor i landet kommer du fra?
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2009, 12:22   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Søsser jeg vil også sige at du nok ender med at komme i en arbejdsprøvning, jeg er selv nogen lunde samme sted som dig nu , kommunen er ved at undersøge de sidste papir og skal have de nye undersøgelser ned forbi lægekonsulenten og se hvad han siger om han mener der er flere muligheder for behandling eller smertelindring sådan at jeg kan fortsætte på arbejdsmarkedet...

Min sagsbehandler sagde så til mig at hun hårbede på en pension ud fra papirene men at intet var sikkert før end lægekonsulenten havde talt (ved godt at han ikke må tale på den måde,men jeg tager tingene hen af vejen som de kommer ) sidste gang jeg var ude i arbejds prøvning varede det kun 14 dage og jeg kom ikke engang op på to timer om dagen, men den er erklæret ugyldig af kommunen fordi det var et ulovligt sted ... (smart ) så det de satser på nu er bomi...

Jeg har sagt at det er helt ok med mig (overvejer hvis himlen falder ned og de siger at jeg ikke skal , selv at bede om det bare for sådan at være helt sikker på at jeg ikke kan arbejde mere ) men kommunen har også gjort klart for mig at kommer jeg i arbprøvning så søger de for taxa og alt andet der kan lette min dag pga den lange transport...

så det er helt ok med mig, jeg har ikke nogen illusioner om at man kan få en pension uden arbejds prøvning , jeg er en af dem der ikke kan finde ud af at sige nej , og som arbejder mig halvt ihjel også i en arbejdsprøvning så der ikke kommer et realistisk billede af det , heldigvis har jeg et godt netværk der ved det og taler med store ord til mig når jeg ikke kan hænge sammen og alligevel prøver at kravle over dørtærsklen ... og kommunen ved det også godt ...

Men som de sagde de er nok nød til at finde ud af om det skal være pension eller en yderlig nedsætteles af min flekstid ... (jeg stoppede på 18 timer ) jeg tror ikke at man bare sådan kan få en pension uden at der er arbprøvet i hovde og R** kig bare på Razmo og Helenekr og deres helbred og alligevel vil man meget gerne have dem i arbprøvning, så gør jeg mig ikke nogen illusioner om at jeg kan slippe "bare" fordi det gør ondt

Så jeg er indstillet på at tage den arbprøvning og få det bedste ud af den, og ved at det sted jeg skal hen er der senge osv så jeg kan komme til at slappe af og jeg agter sq at gå i seng hvis det bliver for meget , lige som jeg agter at blive hjemme de dage jeg ikke magter det , jeg tror at det er vigtigt at de får et sandfærdigt billede af det hele og det kan arbprøvningen give, jeg ved at mit helbred er blevet forværret og det samme ved kommunen ,men ingen af os kan rigtig vide hvor meget lige nu , da der er kommet både nye diagnoser og noget behandling til (og så er der det nye der er kommet til som ikke kan behandles )

Jeg har så valgt at vælge mine kampe med omhu, det vil sige vil de have en arbprøvning ja så vil jeg give dem det , det er også vigtigt for mig selv at se at der virkelig ikke er mere tilbage i mig ...

Så nej jeg tror ikke at du kan slippe ikke medmindre at du vil kæmpe langt ud i fremtiden for den ftp for ikke at komme i arbprøvning ...

hvis det kan skade dig på lang sigt (ikke kun her og nu ) så skal du selvfølgelig sammen med din læge søge ikke at komme i den arbprøvning .... og hvor længe det bliver er jo ikke til at sige , jeg fik at vide at det kunne være fra 14 dage til 3 mdr bare til de havde et klart billede af min situation ....
  Besvar med citat
Gammel 15-01-2009, 11:53   #16
søsser s
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2008
Indlæg: 100
Styrke: 16
søsser s er ny på vejen
Tusind tak for jeres svar
Til Trold jeg kommer fra fyn.


Jeg var ved min læge i tirsdag igen, ja jeg er kørt ned til sokkeholderen, både fysisk og psykisk.

Min læge vil rette henvendelse til jobcentret og på det KRAFTIGSTE fraråde dem at sende mig i arb.prøvning, hvis de ikke vil ødelægge mig helt.

Jeg har desværre ikke selv været i stand til selv at sige fra, hverken i min arb.prøvning eller i mit fleksjob, kender ikke ordet at sige NEJ, har arbejdet mig snart ihjel, kan godt se langt om længe at dette kan jeg ikke byde mig selv eller min famile. AT jeg ikke kan klare noget overhovedet ved siden af, og slet slet ikke et socialt liv.

Så nu venter jeg så brev fra jobcentret, må se hvor længe der går med det, og om de forlanger en arb.prøvning alligevel, ja så tager jeg den med, men som min læge sagde, så GÅR du hjem,ligeså snart du får øget sm., om det så er efter 5 min eller 1 time.

Fandme da meget jeg ikke kan være realistisk hvad jeg magter

søsser
søsser s er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2009, 12:56   #17
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af søsser s Se meddelelser
Så nu venter jeg så brev fra jobcentret, må se hvor længe der går med det, og om de forlanger en arb.prøvning alligevel, ja så tager jeg den med, men som min læge sagde, så GÅR du hjem,ligeså snart du får øget sm., om det så er efter 5 min eller 1 time.
Det lyder som om, at du har en fornuftig læge.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2009, 18:19   #18
søsser s
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2008
Indlæg: 100
Styrke: 16
søsser s er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trold Se meddelelser
Det lyder som om, at du har en fornuftig læge.

Ja hun er mere end guld værd Trold.
Jeg har haft hende gennem mange år, så hun ved heldigvis godt jeg ikke piver uden grund

Søsser
søsser s er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2009, 11:14   #19
søsser s
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2008
Indlæg: 100
Styrke: 16
søsser s er ny på vejen
Hej med jer

Jeg skal til møde med dem på jobcentret på mandag, har i nogle råd til mig hvordan jeg skal forholde mig ved mødet ? jeg mener er det noget jeg skal passe på med osv.
Jeg er stadig sygemeldt og har det rent ud sagt af h..... til, men da jeg hverken er gravid eller har cancer (heldigvis), så forventer jeg at jeg bare bliver sendt ud i arb.prøvning, og jeg kan slet ikke rumme det nu.
Søsser
søsser s er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2009, 15:41   #20
søsser s
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2008
Indlæg: 100
Styrke: 16
søsser s er ny på vejen
Er der slet ikke nogen der har nogle råd til mig ?
Jeg er vildt bekymret for at komme derned, kan bare mærke at jeg allerede på nuværende tidspunkt er ved at ryge ned i en depression igen.
Og har så helvedes ondt.
søsser s er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourseforløb - hvor længe skal i gå og hvad skal der ske mbo Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 19 01-09-2013 23:05
hvad mon der nu skal ske. KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 4 10-09-2012 22:35
Hvad skal der til...... MissMurphey Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 30-06-2011 12:06
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension