K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-01-2011, 12:14   #1
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
kreditorbeskyttelse hvor meget dækker det ?

jeg har en check som jeg ikke rigtig har lyst til at hæve. da jeg ikke ved om jeg mister beløbet ved det..

min gæld gælder SU, kommune og bank..

men så kommer spørgsmålet til den omtalte kreditorbeskyttelse af ens konto. som jeg så i et andet indlæg her.

her kunne jeg godt tænke mig at få forklaret på dansk hvad det vil sige med sådan en konto.. bliver den ikke registreret over skat. kan kommunen ikke indhente oplysninger om sådan en konto.

og hvis man på et på et tidspunkt som jeg har overvejet vil søge om Gældssanering vil det så kunne give store problemer i at få det gennemført..

jeg kan se at det månedlige rådighedsbeløb udgør 5.380 kroner for enlige. her har det nok intet at sige om man er på FP som jeg er.
kan også sige at grunden til at jeg tøver med at søge det er at jeg er meget afhængig af min gamle bil som har en værdi af 5000 kr men den vil vel blive vurderet højer i ens indbo vurdering.. og man gå vel også ind og ser på ens indbo hvor jeg lige har anskaffen mig lidt elektronik. da tv'et gik sig en tur.. der ud over har jeg indtilvider afviklet gæld til privatpersoner som har hjulpet mig med lån i svære situationer af min ATP udbetaling som automatisk blev overført til min nem konto ved en fejl. men er hævet igen og væk nu..

håber at svarene er let forståelige. da jeg er nervøs for at gøre noget forkert..

forsat god weekend til alle..

Sidst redigeret af maja-bell; 29-01-2011 kl. 12:37.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2011, 13:07   #2
sibt
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 164
Styrke: 0
sibt er ny på vejen
Selvfølgelig bliver en kreditorbeskyttet konto oplyst til skat, man skal skam betale skat af eventuelle renter, foruden at renterne indgår som indtægt ved b.la beregning af boligsikring m.m.

Kreditorbeskyttelsen er omfattet af det beløb man får udbetalt f.x erhvervsevnetab og mèngrad, og få andre også - krigsskadeerstatning f.x, og kreditorbeskyttelsen er tillige omfattet af de ting man køber for sådan en erstatning, når man kan bevise at tingene er købt for erstatningen. Man må under ingen omstændigheder blande sine midler, f.x at få sat penge der ikke er erstatning ind på den kreditorbeskyttede konto.

Så stat og kommune og alle andre steder du skylder, uanset hvor meget du skylder og om du kommer i fogedretten, kan IKKE tage dine penge på en kreditorbeskyttet konto, eller tage/pante de ting der er købt for de penge på den særlige konto.

Hvad angår gældssanering, dèr er jeg blank, men jeg tror næppe det er muligt med en gældssanering har man flere 100.000 kr. på en konto, men jeg ved det ikke.

Men er der chance for at komme ud af en tung gæld og byrde, ved f.x at ansøge stat og kommune om eftergivelse, eller få en rimelig aftale - så ville jeg personligt gøre det.

Jeg har selv haft en stor gæld og umulig gæld - det kan man hurtig få som sygemeldt og med en indtægtsnedgang på 200.000. Men jeg valgte at indgå rimelige aftaler, og tilbød akkord da jeg fik muligheden. Så i dag er jeg gældfri og fik efterfølgende et herligt skatteår, da renterne på gælden der blev betalt kunne trækkes fra i skat.

Gæld er en tung møllesten om halsen.
sibt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2011, 18:41   #3
Molly-1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 61
Styrke: 14
Molly-1 er ny på vejen
Kreditorbeskyttelse

Kreditorbeskyttelse
(Retsplejelovens § 513)

Prøv at læse denne: http://www.helsinghoff.dk/ad73/
Molly-1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2011, 21:10   #4
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Selvfølgelig bliver en kreditorbeskyttet konto oplyst til skat, man skal skam betale skat af eventuelle renter, foruden at renterne indgår som indtægt ved b.la beregning af boligsikring m.m.
ok ja som sagt så ved jeg ikke meget om kreditorbeskyttet konto og fik i den tror at man ikke fik rente af det indestående. Og på nuværerne tidspunkt har vi ikke boligsikring som kunne gå ind og får betydning

Kreditorbeskyttelsen er omfattet af det beløb man får udbetalt f.x erhvervsevnetab og mèngrad, og få andre også - krigsskadeerstatning f.x, og kreditorbeskyttelsen er tillige omfattet af de ting man køber for sådan en erstatning, når man kan bevise at tingene er købt for erstatningen. Man må under ingen omstændigheder blande sine midler, f.x at få sat penge der ikke er erstatning ind på den kreditorbeskyttede konto.
Ja er delvis med .. men nu melder min usikkerhed sig så.. chek’s jeg har fået udbetalt er en forsikring i forbindelse med at man overgår til FP. Og ja den har ligget et godt stykke tid da jeg er usikker på at ville miste de penge som jeg skal bruge til fremtidig hjælp i hjemmet rengøring og hjælpe maskiner og ombygning af køkkenet så jeg nemmer får min dagligdag til at fungere

Så stat og kommune og alle andre steder du skylder, uanset hvor meget du skylder og om du kommer i fogedretten, kan IKKE tage dine penge på en kreditorbeskyttet konto, eller tage/pante de ting der er købt for de penge på den særlige konto.
Ok det er jeg så glad for at høre.. smiler

Hvad angår gældssanering, dèr er jeg blank, men jeg tror næppe det er muligt med en gældssanering har man flere 100.000 kr. på en konto, men jeg ved det ikke.
Når gæld fratrækkes det udbetalte. Skylder jeg stadig. Så på det område tror jeg ikke der vil komme problemer. Men tror jeg vil vente med at søge ind til at mine børn er flyttet permanent. Da jeg ikke kan finde oplysninger om, om de også vil indgå i gælden. Også ved jeg at jeg vil komme til at stå langt dårligere økonomisk da de er på SU. Og intet har at gøre med ud over deres transport udgifter

Men er der chance for at komme ud af en tung gæld og byrde, ved f.x at ansøge stat og kommune om eftergivelse, eller få en rimelig aftale - så ville jeg personligt gøre det.
Grunden til at jeg vil søge af den valgte vej er fordi jeg har fået afslag via kommunen. De er på ingen måde samarbejdsvillig. Og min stædighed er stor nu da jeg har været en stabil betaler gennem mange år. Og under gældsperioden ikke har fået den fornøden informasion som jeg burde have de mange gange jeg tlf har været i kontakt med dem ..

Jeg har selv haft en stor gæld og umulig gæld - det kan man hurtig få som sygemeldt og med en indtægtsnedgang på 200.000. Men jeg valgte at indgå rimelige aftaler, og tilbød akkord da jeg fik muligheden. Så i dag er jeg gældfri og fik efterfølgende et herligt skatteår, da renterne på gælden der blev betalt kunne trækkes fra i skat.
Ja det kender jeg også alt til. En forfærdelig periode som er ude af mit liv nu.. nu ved jeg hvad jeg har og ikke har. ……………. Men hvad mener du med at du ”Du tilbød en Akkort periode da du fik din mulighed?”
og du har helt ret i at Gæld er en tung møllesten om halsen. Når alt ser håbløst ud.. min gæld koster over et stykke over 10.000kr om året. Men husker så ikke i hvor mange. hehe
Det sidste med at kunne trække det betalte tilbage i skat.. det tager man vel når alt er væk?

Sidst redigeret af maja-bell; 29-01-2011 kl. 21:15.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2011, 21:19   #5
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
ja det link er jeg så ikke så glad for da en Advokat skal have betaling..

atp. har også en meget udførlig forklaring som jeg syntes er mere forståelig.. men giver ikke oplysninger om det spørgsmål jeg skal have svar på..

http://www.atp.dk/X5/wps/wcm/connect...torbeskyttelse

Sidst redigeret af maja-bell; 29-01-2011 kl. 21:32.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2011, 21:29   #6
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
vil lige tilføje at det er dejligt at se at hele 128 personer har kigger med plus minus på mit spørgsmål.. og ville meget gerne høre fra nogen som har kreditorbeskyttelse..

og har oplevet at få eller ikke at få Gældssanering inde for de sidste år..

på forhånd tak...
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2011, 23:32   #7
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
en kort bemærkning fra mig, må være at du skal huske på at en check bliver værdiløs efter en kort tid.. med mindre reglerne er lavet om, men man plejer at skulle hæve check inden 20 dage..
håber det ikke er tilfældet for dig og at du stadig kan nå at få dine penge..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2011, 00:31   #8
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
nej sådan er det ikke helt når det drejer sig om store selvskaber.. som det forsikringsselvskab jeg har fået den fra.. men tak for info'en..

og kan sige at jeg tidligere har gjort det uden problemer..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2011, 03:55   #9
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
nu er gælsanæring ikke noget man får det er ligeved det er svære at få det end FP.og har man 100.000+ kr på en konto får man det heller ikke.der er også en del krav man skal opfølge osv kan ikke huske lige frecis krav osv.og en forsikring check har også en udlåbs dato.
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2011, 05:32   #10
fishermanfo
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2011
Indlæg: 8
Styrke: 0
fishermanfo er ny på vejen
uanset, om det er et lille eller stort firma, så har en check normal kun 20 dage, som huldra skrev, så du må ha´været heldig før.
fishermanfo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor meget er nok ? Dancer Spørgsmål ang fleksjob 16 12-02-2013 08:53
Hvor meget får jeg? logikeren Politik og Samfund 1 21-09-2011 19:44
HVOR meget får jeg i fp. Mai-Britt At søge førtidspension 8 28-04-2009 10:39
Hvor meget for i i løn. KatrineB Jeg har fået job. 12 10-12-2007 11:13
Hvor meget for i i løn. KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 5 30-01-2007 21:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension