K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-05-2010, 21:08   #11
Anna1
Hvor skulle jeg ellers være
 
Anna1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2010
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 196
Styrke: 15
Anna1 er ny på vejen
Hej

Først skal kommunen revurdere jeres anke og hvis de fastholder, sendes jeres klage videre til beskæftigelsesankenævnet. ja, og her er der desværre en længere sagsbehandlingstid, ofte fra 6 mdr. og måske endda længere tid, afhænigt hvor travlt de har.

Træls....at tingen tager tid men det gør de. Han bør søge kontanhtjælp, og får han medhold i sin klage ved nævnet, ja så skal kommuneen, starte udbetalingen op med tilbagevirkende kraft og så skal kontanthjælpen, selvfølgelig modregnes i sygedagpengene.

vh

ANNA1
Anna1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2010, 21:54   #12
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Har din bror fået udarbejdet en ressourceprofil?
Har han set den og fået lov at komme med kommentarer til den?
Har din bror fået set sagsakter, såsom lægeoplysninger?
Har han fået et brev om partshøring inden afgørelse?

Partshøring er en vigtig ting. Hvis din bror IKKE er blevet partshørt før afslag, det vil sige, i partshøringen skulle din bror gerne have haft muligheden for at komme med dokumenter, der skal bevise, at han kunne forlænges efter en af punkterne i § 27.

Hvis din bror ikke er blevet partshørt efter forvaltningsloven § 19, så klag over det, for så er afgørelsen nemlig ugyldig!

Modtager din bror afgørelsen på skrift (forlang det, hvis de er for sløve i det), så klag over manglende partshøring, og at de har stoppet ydelsen før partshøring og før, din bror har modtaget den endelige afgørelse. (eller har han modtaget afgørelsen mundtligt før de antal uger, han har ret til sygedagpenge?)

Søg gerne aktindsigt i sagen, så din bror kan se, hvad der er skrevet i forløbet i hans sag.

Godt det at få fagforeningen med i det her. Husk lige at nævne det for dem ang. partshøring.

Sidst redigeret af curls; 08-05-2010 kl. 21:57.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2010, 09:44   #13
jabma
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2010
Indlæg: 32
Styrke: 15
jabma er ny på vejen
Sidde selv i samme situation, fra jeg ankede til der kom et svar gik der en uge, men det var kun at de henter nye oplysninger, og vil se på sagen igen, og at jeg kan anke at der ikke er truffet afgørelse endnu.
Har ladet mig fortælle at de som regel har 4 uger til at svare
jabma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2010, 10:52   #14
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Kommunen har fire uger til at revurderer deres afgørelse.
Derefter ændre de enten deres afgørelse, eller sender sagen til Beskæftigelsesankenævnet (som jeg forøvrigt ringede til i fredags, for at høre, hvordan det gik med en sag, som jeg sendte over i juni 2009!!! Og de var ikke nået til den endnu, så kan i selv regne ventetiden ud!)
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2010, 19:46   #15
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Kommunen har fire uger til at revurderer deres afgørelse.
Derefter ændre de enten deres afgørelse, eller sender sagen til Beskæftigelsesankenævnet (som jeg forøvrigt ringede til i fredags, for at høre, hvordan det gik med en sag, som jeg sendte over i juni 2009!!! Og de var ikke nået til den endnu, så kan i selv regne ventetiden ud!)
Hvilken sagsbehandler, at følge op på en klage sag i BA, som du, Andersine, sikkert selv har været sbér på, det er sku da empati og medmenneskelig interesse der vil noget.

Super at vi har nogen som dig Andersine, flere af dem.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2010, 22:00   #16
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Hæ hæ strengt taget, så kunne det jo også bare være fordi, vi gerne vil have den hurtigst muligt tilbage, fordi det ellers kan blive pænt dyrt og besværligt for kommunen

Men den ene jeg har derovre, som jeg selv var sagsbehandler på, kunne jeg nu godt unde at få medhold, selvom jeg rent fagligt ville synes det var forkert.

Ift. behandlingstiden, så er det faktisk et kæmpe problem for både borger og kommune, at der er så lang ventetid!
Tag f.eks. en borger der klager over stop af sygedagpenge ved varighed.
Den sendes så til BA og et år senere, så får borgeren medhold, og skal forlænges.
Hvis det så er vurderet, at det er på 27.1.2 forlængelsen burde være sket, så er den forlængelse jo faktisk udløbet 3 måneder før! (da sagen genoptages fra sluttidspunket).
Selvfølgelig får borgeren pengene, og det er jo altid rart, men det det ofte handler om, er jo afklaring, og det kan man så faktisk ikke engang nå!
Og for kommunen er det også træls, fordi de bare uden videre skal give 39 ugers sygedagpenge, det kunne jo være, at et halvt år var tilstrækkeligt, ift. afklaring.
Og alle afgørelser skal træffes som hvis det havde været på tidspunktet.
(Har været ude for at skulle spørge en borger, om h*n ville have taget imod en arbejdsprøvning, hvis vedkommende var blevet spurgt 10 mdr tidligere!)
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2010, 00:41   #17
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg forstår så ikke helt, at borgeren IKKE bliver afklaret i mellemtiden, da klagen i Nævnet jo ikke har opsættende virkning?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2010, 20:42   #18
Pårørende32
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2010
Indlæg: 8
Styrke: 0
Pårørende32 er ny på vejen
Phuuuuu..... det ser da ikke godt ud hvis der kan gå op til 6-12 måneder på at få revurderet en sag
Pårørende32 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2010, 20:49   #19
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
nææh, beklager, pårørende men det kræver mere end tålmodighed(og ofte også en go pengepung!) at afvente revurdering i Ankenævnet.

Min mands sag tog 8 mdr.

-Men, det kan anbefales at være aktiv i forhold til de forskellige instanser så de ikke glemmer jer
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2010, 22:28   #20
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Jeg forstår så ikke helt, at borgeren IKKE bliver afklaret i mellemtiden, da klagen i Nævnet jo ikke har opsættende virkning?

VH Popiae
Jamen det kan man også godt blive, men så er det på kontanthjælp, da der er truffet en afgørelse, og det bliver der ved med at være, til det evt. bliver annulleret fra nævnet...
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygedagpenge forlængelse?? Prinsessejulie Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 22-09-2012 17:29
Forlængelse af sygedagpenge oceania1020 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 20-01-2012 17:12
Forlængelse af sygedagpenge Betina1953 Alt det andet 28 28-10-2010 17:20
Forlængelse af sygedagpenge velcro Dit og Dat 9 10-07-2008 00:41
Forlængelse af sygedagpenge? PBC Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 21-11-2006 16:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension