K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-12-2011, 17:14   #1
ette74
Hjemmevant på K10
 
ette74s avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 267
Styrke: 14
ette74 er ny på vejen
socialrådgiver opgave

Hej Alle

Jeg vil meget gerne hører jeres mening, om jeg skal sige ja til en socialrådgiver studerende, som skal skrive afgangs opgave/ bachlor. Hun mangler noget at skrive om og jeg er derfor blevet spurgt om jeg vil ligge min sag frem.Jeg kender ikke vedkommene er blevet kontaktet af en ven, som kender hende. Min sag er jo ikke afsluttet og tænker om det måske ville gi mig nogle problemer eller Hvad syndes i?
ette74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2011, 17:36   #2
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Jeg er gået ind på sådan noget flere gange vedr. mine psykiske problemer, og jeg må sige, at jeg overskred mine egne grænser.
Men det var måske også lidt anderledes idet jeg egentlig gjorde det fordi jeg gerne ville nedbryde fordomme og sådan, og sådan nogle opgaver gør jo ingenting overhovedet andet end at give nogle studerende noget at arbejde med så de kan skrive deres opgave.
Jeg kunne ikke sige fra når nok var nok (=jeg var udtrættet), fordi jeg jo syntes at jeg havde lovet at hjælpe. Men det er jo en fejl hos mig.

Du bliver brugt som case af denne studerende, som skal aflevere sin opgave til lærer og censor. Det er ikke en fremlæggelse i pressen og det er ikke noget der går som offentlig oplysning...
Det du skal bekymre dig om er, om du magter at skulle bruge endog mange timer sammen med denne studerende og forelægge dit inderste for vedkommende.
Det vil jo ikke bare handle om noget overfladisk. For at vedkommende skal kunne beskrive dit forløb, fortolke og komme med egne input til hvad der kunne gøres anderledes (hvilket vedkommende vel skal i en bacheloropgave) så skal sygdomsforløbet og reaktion på arbejdsprøvninger osv. jo også beskrives i dybden - altså funktions- og arbejdsevnen...

Men til dit egentlige spørgsmål:
Jeg kan ikke se hvordan det på nogen som helst måde skulle kunne påvirke din sagsbehandling.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2011, 17:50   #3
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
...udover hvad annagw fint gør opmærksom på, så kunne det da godt tænkes

at have en positiv side i og med, at den studerende i afslutningsfasen må

formodes at have tjek på en del love & paragraffer og kunne vurdere om ens

sag kører, som den bør...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2011, 19:45   #4
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ette74 Se meddelelser
Hej Alle

Jeg vil meget gerne hører jeres mening, om jeg skal sige ja til en socialrådgiver studerende, som skal skrive afgangs opgave/ bachlor. Hun mangler noget at skrive om og jeg er derfor blevet spurgt om jeg vil ligge min sag frem.Jeg kender ikke vedkommene er blevet kontaktet af en ven, som kender hende. Min sag er jo ikke afsluttet og tænker om det måske ville gi mig nogle problemer eller Hvad syndes i?
Du skal sige ja!

For det første kan det da på ingen måde gå udover din sag... Og det kunne endda være han/hun kunne hjælpe med noget

For det andet er det RØV-svært at finde interview personer, det ved jeg personligt, for jeg mangler 2 sider i at færdiggøre min bachelor...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2011, 19:50   #5
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Nu er der jo ikke nogen der skal sige ja til at fremlægge hele deres liv, med hovedvægt på det sværeste, for en vildt fremmed studerende fordi det er svært få denne at finde interviewpersoner.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2011, 19:51   #6
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Jeg er gået ind på sådan noget flere gange vedr. mine psykiske problemer, og jeg må sige, at jeg overskred mine egne grænser.
Men det var måske også lidt anderledes idet jeg egentlig gjorde det fordi jeg gerne ville nedbryde fordomme og sådan, og sådan nogle opgaver gør jo ingenting overhovedet andet end at give nogle studerende noget at arbejde med så de kan skrive deres opgave.
Jeg kunne ikke sige fra når nok var nok (=jeg var udtrættet), fordi jeg jo syntes at jeg havde lovet at hjælpe. Men det er jo en fejl hos mig.

Du bliver brugt som case af denne studerende, som skal aflevere sin opgave til lærer og censor. Det er ikke en fremlæggelse i pressen og det er ikke noget der går som offentlig oplysning...
Det du skal bekymre dig om er, om du magter at skulle bruge endog mange timer sammen med denne studerende og forelægge dit inderste for vedkommende.
Det vil jo ikke bare handle om noget overfladisk. For at vedkommende skal kunne beskrive dit forløb, fortolke og komme med egne input til hvad der kunne gøres anderledes (hvilket vedkommende vel skal i en bacheloropgave) så skal sygdomsforløbet og reaktion på arbejdsprøvninger osv. jo også beskrives i dybden - altså funktions- og arbejdsevnen...

Men til dit egentlige spørgsmål:
Jeg kan ikke se hvordan det på nogen som helst måde skulle kunne påvirke din sagsbehandling.
Nej nej...! Det er jo ikke et speciale... hvis hun/han skriver alene er der maks 35 sider at gøre godt med, incl. forside, indholdsfortegnelse og det hele...

Der bliver ikke skåret ind til benet med noget som helst, der er slet ikke formålet, og det er der ikke plads til. Den studerende skal redegøre for nogle teorier og metoder som vedkommende selv vælger, og skal så bruge en person, et sted eller lign. til at bevise/modbevise de teorier og metoder...

Da et interview skal transkriberes (det er et formkrav) så kommer det nok ikke over 1 times varighed... En komplet transkription af en af de interview i min bachelor fylder 42 sider, og interviewet varede 47 minutter... og det tager rundt regent 20-30 timer at gøre det for den utrænede (og hvem er ikke det)

Så i kan selv regne ud at det ikke andet end ridser i overfladen...

Men man SKAL have nogle praksis eksempler at henvise til, ellers kan man ikke bestå
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2011, 19:54   #7
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Nu er der jo ikke nogen der skal sige ja til at fremlægge hele deres liv, med hovedvægt på det sværeste, for en vildt fremmed studerende fordi det er svært få denne at finde interviewpersoner.
Hele deres liv?

læser du mine indlæg?
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2011, 19:56   #8
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
...nu er du for hurtig, Ricky - annagw's indlæg var FØR dit indlæg, hvor du uddyber...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2011, 20:05   #9
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Heh... jeg undskylder... så jeg ikke
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2011, 20:24   #10
Gilerajohannes
Ved at vænne sig til K10
 
Gilerajohanness avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-11 2010
Lokation: Gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 12
Styrke: 14
Gilerajohannes er ny på vejen
Jeg ville ikke gøre det for det hjælper sikkert ikke ens sag .
Gilerajohannes er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
En sagsbehandlers opgave? Kid2 Alt det andet 19 31-08-2012 15:41
Kilde søges til opgave på journalisthøjskolen: melevy Politik og Samfund 0 23-05-2012 13:09
Hjort: Vi er på en svær opgave! buster Politik og Samfund 5 04-04-2010 13:17
Opgave om fleksjob minsally Spørgsmål ang fleksjob 2 09-06-2009 08:48
forskel på jobkonsulenternes opgave. annette Dit og Dat 8 09-02-2007 14:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension