K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-12-2011, 12:26   #1
ette74
Hjemmevant på K10
 
ette74s avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 267
Styrke: 14
ette74 er ny på vejen
Arbejdsprøvning som hvad ??

Nå så kom der endelig svar. Jeg har fået forlænget mine sygedagpenge med et 6 mdr. kommunen mener ikke at når jeg har været i arbejdsprøvning, hvor begge har været som pædagog har det ikke været bred nok,( den ene var som skole pæd. den anden på et bosted for misbruger.) så jeg skal ud i en 3. som ikke har noget overhoved med pædagog eller lærer faget at gøre, det må ikke være skulder, nakke eller rygbelastende. Er der nogle bud til hvad det kunne være
ette74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2011, 12:55   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Hehe... jeg mangler en der kan hjælpe på kontoret, du skal kunne li' kaffe, the og hjemmebag :-)

Spøg til side:
Det med nakke og ryg sætter jo sine begræsninger, og det snævrer jo feltet lidt ind... hmmm tænke tænke
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2011, 13:24   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ette74 Se meddelelser
Nå så kom der endelig svar. Jeg har fået forlænget mine sygedagpenge med et 6 mdr. kommunen mener ikke at når jeg har været i arbejdsprøvning, hvor begge har været som pædagog har det ikke været bred nok,( den ene var som skole pæd. den anden på et bosted for misbruger.) så jeg skal ud i en 3. som ikke har noget overhoved med pædagog eller lærer faget at gøre, det må ikke være skulder, nakke eller rygbelastende. Er der nogle bud til hvad det kunne være
Hvad med at forsøge at anmode om arbejdsprøving på et center, hvor der er forskellige "værksteder".

ette94, husk fremover at fortsætte i din oprindelige tråd. Det gør det nemmere for os at følge med i det hele og så er der ikke så mange forskellige tråde uden tråd start.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2011, 13:29   #4
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hvor er det typisk, at der er brugt tid på 2 arbejdsprøvninger som pædagog når det ikke "gælder".


Kan godt se, at pædagog måske ikke lige er det mest hensigtsmæssige.

Hvad med kontor? Socialrådgiver fx.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2011, 13:33   #5
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Hvor er det typisk, at der er brugt tid på 2 arbejdsprøvninger som pædagog når det ikke "gælder".


Kan godt se, at pædagog måske ikke lige er det mest hensigtsmæssige.

Hvad med kontor? Socialrådgiver fx.
ja sgu! Sagsbehandler i en sygedagpenge afdeling!
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2011, 14:44   #6
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hvad med at forsøge at anmode om arbejdsprøving på et center, hvor der er forskellige "værksteder".
Det giver ikk garanti for en god arbejdsprøvning.
Jobfirmaet HKI har mange værksteder men her bliver folk sat til at ’klippe klistre collage’ når de er i arbejdsprøvning.
Jeg har diskuteret den værdiløse arbejdsprøvning med socialrådgiver Ricky M her i indlæg nr. 16.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=20519&page=2



Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2011, 15:06   #7
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Kontor kunne være en mulighed.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2011, 18:51   #8
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
eller en lille butik ikke kasse arbejde men kunde hjælp.
sælger.
telefon omstilling ( med heat seat)
p-vagt
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2011, 18:59   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jaaa, eller være sådan en der afprøver sengene i møbelforretningerne, eller på renseri med at pille bussemænd af lommetørklæderne.............hmmm.

Spøg til side, men synes det er svært at finde på noget der også skal være både realistisk og meningsfuldt.

Har jobcenteret ingen ideer? ok, deres ideer kan være mere end vanvittige, sååååå....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2011, 07:48   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ette74 Se meddelelser
så jeg skal ud i en 3. som ikke har noget overhoved med pædagog eller lærer faget at gøre, det må ikke være skulder, nakke eller rygbelastende. Er der nogle bud til hvad det kunne være
For mit vedkommende skulle det "kun" være ikke-rygbelastende, og det er svært nok.

Hjorten mente jo, at mennesker med rygproblemer bare skulle have et kontorjob, så var den sk*d slået.

Så enkelt er det desværre ikke, mange med rygproblemer kan ikke klare et stillesiddende job, heller ikke selv om der er mulighed for varierende arb.stillinger med f.eks. hæve-sænke-bord.

Så det må blive en svær opgave, at finde noget, der hverken belaster skulder, nakke eller ryg.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
arbejdsprøvning...som hvad? fibro Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 26 08-08-2012 19:46
hvad er arbejdsprøvning. jose Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 06-05-2009 22:03
Arbejdsprøvning - hvad sker der så. Zastrow Spørgsmål ang fleksjob 11 19-02-2009 15:30
arbejdsprøvning, hvad nu? frida Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 02-11-2007 18:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension