K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-12-2011, 11:33   #11
Frk. Horsens
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2008
Lokation: Horsens
Indlæg: 69
Styrke: 16
Frk. Horsens er ny på vejen
Hej alle der svarer på denne tråd.

Jeg står bare uforstående overfor, hvad jeg skal der når jeg har en pensionssag kørende, som bare skal godkendes for 2.gang.
Kan ikke forstå at kommunen sender sådan noget ud af huset og så skiver, at man skal snakke om ordinær arbejde.

Jeg har virkelig haft en meget dårlig jul psykisk og ved at mit nytår blir lige sådan men så må jeg jo ha' happyface på for mine omgivelser imens mit indre kører på højtryk fordi jeg har noget uvis i sigte og skal snakke med et vildfremmet menneske.

Jeg hader virkeligt, når ting sker op til helligdage og der går evigheder før man kan få svar.

Når sådan noget sker får jeg virkelig tankemylder og kan lige se at min sagsbeh har løjet overfor mig og at min førstegangsbehandling af pension ikke gik igennem men han ikke turde sige det og derfor blir han sjovt nok syg den dag vi skulle gennemgå sagen til andengangsbehandling og så syg i snart én måned.
Ja min fantasi fejler ikke noget

Kh. Frk. Horsens
Frk. Horsens er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2011, 17:01   #12
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Mit bud er at vi har/havde samme sagsbehandler Frk. Horsens.

Og det har været for tidskrævende at kigge alle vores sager ordentligt igennem for kommunens andres SB'ere.

Hverken du eller jeg skal i ordinær beskæftigelse, det er bare et standard brev de bruger, når man skal indkaldes til samtale ved en ny SB'er.

Jeg har prøvet det ved en anden SB'er, hvor vedkommende sagde jeg ikke skulle blive bange, når jeg efter aftale blev indkaldt til et møde. De skal sende det papir, med alle paragrafferne der truer med bål og brænd, hvis man udebliver. Og hvor der er lagt ud som at nu skal man i arbejde nærmest.

Og min sygemeldte SB'er sagde for et par måneder siden, at de ikke vil bruge sanktioner hvis jeg ikke møder op til en aftale. De ved godt jeg kan have problemer med det. Den info takkede jeg ham for. Bare det at vide det, gør det lettere for mig at finde ro.

Det var beskeden om Contra der gjorde mig nervøs, men kommunen har simpelthen ikke nok SB'ere til at kunne fordele de ekstra 70-75 klienter (det er vist gennemsnittet) der nu er i standby, pga. hans sygdom. Hvis vi altså har den samme.
Så de har været nødt til at købe sig til hjælp udefra.

Jeg var nede ved jobcenter Horsens her midt i dec. For at hente en kopi af hvad lægekonsulenten havde skrevet.
Der hørte jeg med et halvt øre, at de var ved at fordele hans klienter, da jeg sad og ventede.

Men jeg kan godt forstå du er forundret over det, når du er så tæt på din pension. Og det er nok en fejl, hvis ikke der skal bruges en SB'er til at stemple dine papirer yderligere, inden du bliver pensionist. Jeg håber du blot får at vide sagen nu bliver gjort færdig, og du så kan gå hjem igen med ro i sindet.

Vi kan kun blive enige om det gik lige hurtigt nok for dem her op til jul. Men de har uden tvivl skyndt sig at finde nogen der kunne overtage vores sager, for at vi ikke skal sidde fast, og spilde dyrebar tid.

Vi må se hvad de siger i jan. Heldigvis ved både du og jeg hvor vi er henne af i vores sager, så de kan ikke binde os noget på ærmet
Jeg kommer derned for at fortælle dem jeg skal bruge en ressource profil, og at det er pension der er målet
Og så har jeg lige de senste papirer med derned, i tilfælde af de ikke har dem med i sagen.

Hvis vores sagsbehandler har været den samme, så var mit førstehåndsindtryk, at han var en der var på vej til at gå ned med stress, da jeg så ham i sommers.
Jeg aner ikke hvad han fejler, jeg gætter bare.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
virksomhedspraktik contra arbejdsprøvning. Effy Spørgsmål ang fleksjob 42 30-03-2011 11:28
De er skrappe på Contra? inneb Det er da strengt ! 4 27-01-2009 14:42
Contra A/S sender folk i arbejdsprøvninger. Stella Dit og Dat 1 04-02-2008 16:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension