K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-12-2010, 23:52   #1
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Lys og Deprasion ?

Jeg vil bare fortælle at i næste uge er der en Dagslyslampe i Netto til 299kr og tænte at det sikkert var billigt.

Og så håber jeg ikke at jeg bryder reklame regler med at forfælle det,men jeg syntes der har været tråde om lamperne før,jeg har bare ikke lige hovde til at finde dem frem.

Nogle mener de har gavn af,den slags,lysstyrken er på 10000 lux som skulle modsvare en solskinsdag.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2010, 01:17   #2
Engel
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2010
Indlæg: 137
Styrke: 14
Engel er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Jeg vil bare fortælle at i næste uge er der en Dagslyslampe i Netto til 299kr og tænte at det sikkert var billigt.

Og så håber jeg ikke at jeg bryder reklame regler med at forfælle det,men jeg syntes der har været tråde om lamperne før,jeg har bare ikke lige hovde til at finde dem frem.

Nogle mener de har gavn af,den slags,lysstyrken er på 10000 lux som skulle modsvare en solskinsdag.
Men sidst jeg på en i netto, var det ikke en der kom op på højde med de LUX, der kræves, men måske er det en anden model nu.

Iøvrigt skal man være opmærksom på at nogle butikker sælger en serie de selv tror er terapilamper, men i virkeligheden er blidt lys til at vågne op ved.

Jeg så på bunker af lamper da jeg købte, og der er klar sammenhæng med pris og hvad man får !
Jeg endte med Philips "go LITE BLU" 3330 (og lige præcis den type lampe, er ikke afhængig af LUX, da lyset i den er lavet i et specielt spekter, der er målrettet mod lysterapi)

Fordelen ved den lampe er at den er lige til håndtasken, måler 18x18x3 cm, eller lige der omkring !

OBS
Det er vigtigt at anvende alle former for terapi lamper i samarbejde med en læge, hvis man har et svingende humør, da lyset ikke kun er til gavn, men og provokere manier !!!
Engel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2010, 02:00   #3
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Engel Se meddelelser
Det er vigtigt at anvende alle former for terapi lamper i samarbejde med en læge, hvis man har et svingende humør, da lyset ikke kun er til gavn, men og provokere manier !!!
Sparepærer er det værste for mig. Sidste år har jeg skiftet ud alle mine gamle pærer med de nye sparepærer, i hele min lejlighed. Der gik ikke lang tid før jeg fik problemer med mine øjne og en konstant hovedpinde.
Men det var først efter der jeg fik læst om at disse ”spare” indeholder kviksølv, skiftede jeg dem igen ud med de gamle og efterfølgende både min hovedpinde og mit synsproblemer forsvandt.

Nu bliver det et problem for mig, fordi som alle ved så om nogle få år disse gammeldags pærer er helt væk.
Men man kan stadigvæk få dem nogle stader i DK men jeg har læst noget om at i Spanien er det allerede forbud at bruge de gamle pærer og hvis man gøre det så få man en bøde.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2010, 02:06   #4
Engel
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2010
Indlæg: 137
Styrke: 14
Engel er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Sparepærer er det værste for mig. Sidste år har jeg skiftet ud alle mine gamle pærer med de nye sparepærer, i hele min lejlighed. Der gik ikke lang tid før jeg fik problemer med mine øjne og en konstant hovedpinde.
Men det var først efter der jeg fik læst om at disse ”spare” indeholder kviksølv, skiftede jeg dem igen ud med de gamle og efterfølgende både min hovedpinde og mit synsproblemer forsvandt.

Nu bliver det et problem for mig, fordi som alle ved så om nogle få år disse gammeldags pærer er helt væk.
Men man kan stadigvæk få dem nogle stader i DK men jeg har læst noget om at i Spanien er det allerede forbud at bruge de gamle pærer og hvis man gøre det så få man en bøde.

Så skal du nok prøve at købe de der LED-pærer, de er dyre, men de skal skiftes meget sjældent, hvis overhovedet !!!
Engel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2010, 08:16   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Sparepærer er det værste for mig. Sidste år har jeg skiftet ud alle mine gamle pærer med de nye sparepærer, i hele min lejlighed. Der gik ikke lang tid før jeg fik problemer med mine øjne og en konstant hovedpinde.
Det er fordi, at i spare-pærerne mangler nogle af farverne, og dem søger øjnene efter.

Se her: http://www.naturli.dk/Default.aspx?I...=1&NewsId=7916
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2010, 09:20   #6
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Jeg købte af en af de psykologer det lavede det eksperiment på Frederiksberg som de første der prøvede det.
Jeg har været meget glad for min.

Det er vist ikke alle der er lige gode.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2010, 10:06   #7
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg så bare at nu var lampen der og ville dele den oplysning.

Selfølig skal nman se sig godt for på deklinationen,om produktet kan det det skal.

Og man skal også huske når men taler med andre sælger at de står der for at sælge

Jeg bliver ,ja ærelig talt bekymret når jeg høre at en psykolog,lige frem sælger produkter,til deres klienter.

Selv går jeg ikke til en øjenlæge der også sælger briller
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2010, 10:12   #8
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Engel Se meddelelser

OBS
Det er vigtigt at anvende alle former for terapi lamper i samarbejde med en læge, hvis man har et svingende humør, da lyset ikke kun er til gavn, men og provokere manier !!!
Det viste jeg så ikke .

Men selfølig er noget godt skidt far noget andet.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2010, 18:04   #9
Mr x
Hjemmevant på K10
 
Mr xs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Indlæg: 216
Styrke: 14
Mr x er ny på vejen
Hej

Googlede lige og fandt nedenstående link, der giver lidt info om lysterapi og bl.a. nævner man bør kontakte sin læge, for at være sikker på lysterapi ikke skader øjene, som feks løs nethinde.

http://www.lysterapi.fi/teoriadk.htm

Jeg vil også anbefale at hvis man har besluttet sig for at prøve lysterapi, prøver at forhøre læge/psykiater om de har et apperat til udlån.

Der er flere annoncer på lamper på den blå avis til salg: Det er lidt bekymrende, at de kun har været brugt 2 - få gange
Mr x er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2010, 20:46   #10
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
jeg har købt en for et par uger siden i Rema. for hele 175 kr.. og efter undersøgelser af info på nettet så skulle den stå inde for de regler som der er for den type lampe...

men læste så i informationen.. og der stor at man hvis man havde for højt blodtryk skulle have lægen med ind over ved brug af den.. og det var jeg ikke klar over. så er ikke rigtig kommet i gang med den endnu.. for har nemlig fået konstateret store problemer med det.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension