K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-12-2010, 10:54   #1
CSK
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-09 2010
Indlæg: 34
Styrke: 14
CSK er ny på vejen
Søgt revalidering - formentlig afslag. Hvad gør man så?

Jeg er temmelig træt af kommunen. Og min sagsbehandler..

Jeg har været sygemeldt siden maj måned pga. belastet ryg.
Det viser sig at jeg let scoliose og en svært overbelastet ryg, højst sandsynligt pga mit studie samt studiearbejde ( inden for social og sundhed ).

Alle de undersøgelser, henvisninger + behandlinger jeg har været til har jeg selv sørget for at sætte igang + betale.

Jeg får mindste sygedagpengesats og jeg har ingen ekstra økonomisk hjælp fået.

Efter denne lange periode hvor jeg bare har gået hjemme - har jeg udviklet en let depression samt noget generaliseret angst/sygdomsangst.

Jeg føler at der er 100 ting jeg skal nå i løbet af dagen og jeg glemmer 98 af dem.
Jeg er udmattet af at være låst fast i systemet og vil bare gerne videre og føle at jeg har noget indhold i dagligdagen. En "normal" hverdag.

Jeg har fundet en ny uddannelse soom jeg vil søge indpå.
Ønsker derfor at gøre mine karaktere bedre så jeg kan søge ind på Uni om et års tid.

Jeg har søgt revalidering ( efter lægens anbefaling ) men min sagsbehandler mener ikke at jeg kan få det.
Jeg kender flere der er på revalidering ( eller har været ) og de har fået det pga. "småting" som de selv siger.

Jeg kan næsten ikke overskue tanken om at komme på su og så have et studiearb. + træne hver anden dag + lektier.
Det kan slet ikke hænge sammen.

Og jeg kan ikke klare mig økonomisk uden et studiearbejde.

Nogle dage vågner jeg op med en ryg så øm at det føles som om at jeg har været på arbejde hele natten.
Andre dage starter det midt på dagen.
Der skal ikke meget til før den bliver træt og øm.

Jeg er SÅ træt af det hele. Hvordan får man det hele til at hænge sammen?
Jeg ønsker bare at få mig en uddannelse som jeg kan holde til.
Og komme igennem uden endnu engang at skulle ende i systemet pga en sygemelding!
CSK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2010, 11:07   #2
Supercarla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Lokation: Hedensted
Indlæg: 172
Styrke: 16
Supercarla er ny på vejen
Man skal nå meget langt i dag før man får hjælp. I 'gamle' dage har det nok været sådan, men ikke i dag. Jeg fik faktisk først tilbudt det, da de godt kunne se det var for sent. De gav mig et stykke papir i hånden, hvor der stod at jeg havde fået det. Så sagde han , at vi skulle sende de sidste papirer til pensionsudvalget.

Det tog mig 5 år ca at nå dertil.. Jeg har i dag pension og fik bevilligen på revuldering 3-4 uger før jeg fik tilkendt pension. Og det er selvom at div læger havde sagt pension fra starten...
Supercarla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2010, 11:14   #3
CSK
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-09 2010
Indlæg: 34
Styrke: 14
CSK er ny på vejen
Puuha jeg er godt nok træt af det system.

Jeg har flere gange bare overvejet at raskmelde mig - og så må det bare briste eller bære.
CSK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2010, 11:39   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Prøv lige at se SU-styrelsens hjemmeside, der er faktisk mulighed for ekstra SU pga skavanker handicaps og sygdomme, lige som du jo kan tage et studie lån.

Når (hvis) afslaget på reva kommer, skal du naturligvis anke det (kommunerne ved god det er nemt bare at give afslag, for alt alt for få anker = rigtig mange penge sparet) Og det skal du selvfølgelig gøre ud fra at du mener du bliver 100% selv forsørgende, som er en af udgangspunkterne for at kunne få reva.
Der skal du dog være opmærksom på, at du nogle måneder efter endt reva, i så fald du ikke har fået job, hører til på KHJ under normale KHJ vilkår, er du blevet mere dårlig, så skal du til at bevise du er syg, er det så du ikke kan gennemføre, er det igen KHJ. KUN hvis du bliver syg af anden sygdom end det der er registreret på dig ved reva start, er det muligt at overgå til sygedagpenge, og der skal man stadig opfylde kravene for det (dvs x antal timer)

MEN inddrag ved den søde grød ikke økonomi, forstået på den måde at du gerne må belyse at du ikke kan overkomme studiejob (husk lægelig dokumentation, det er alfa omega) og belys gerne at du ikke kan modtage de muligheder der er via SU styrelsen, men lad være med direkte at skrive at du gerne vil have revalidering fordi du ikke kan klare dig på en SU, det får du absolut intet andet end negativ holdning ud af at gøre, for det er altså ikke myndighedernes problem at du har sat dig så hårdt i det at du ikke kan klare dig for en SU, det er dit problem, der til er der jo tusinde af mennesker der formår at overleve på SU... så drop den del, for din egen skyld, du skal i stedet koncentrere dig om at bevise at din funktionsevne er nedsat så du ikke har mulighed for at deltage på lige vilkår med andre, og at du uden støtte ikke vil kunne gennemføre.

Dog skal du vide at hvad nu end du gerne vil, helt ikke må tage over 3 år, kommunerne må planlægge op til 5 år, men kun ekstrem få får lov at få reva-ydelse i mere end 3 år.

Tiden til at forbedre karetkere (gøre sig studie parrat) foregår for langt langt de fleste på for-revalidering, og der er ydelsen (igen) KHJ, kun meget meget få, for lov at få den periode på alm revaliderings ydelse, så du skal absolut IKKE forvente anden ydelse end KHJ, i den periode, hvis du har behov for det.

Men ærlig talt lyder det altså ikke som om du lige pt er klar til at gå i gang med ret meget, din psyke er godt og grundigt belastet og i mine øre lyder det som om du har brug for en periode med ro til at samle dig selv op, før du kan gå videre med dine reva-planer, ikke at du får ro af ikke at have reva-planer, det får du ikke, men du får altså heller ikke ro af at have, for du vil alligevel først kunne komme i gang efter sommerferien og i den tid får du altså ikke lov til at gå (møg system) der ud over skal du jo have noget at lave af, og du når at falde for varigheds begrænsningen inden du kan påbegynde Reva, og så nu nok nød til at se i øjnene at du er dømt til KHJ fra du falder for tidsbegrænsningen til du starter dit studie.

Jeg ved godt det er super deprimerende læsning, KHJ her og KHJ der, men selv om at jeg gerne ville stryge dig med hårene er det mig desværre ikke muligt, for din skyld, for du er nød til at sætte tæring efter næring, også den næring du får senere, jo før man venner sig til det, jo nemmere er overgangen, og lige nu, mens du har lidt mere at gøre godt med (skrevet uden at jeg kender satserne) er det blidere for psyken, fordi du ved du har lidt på kistebunden, hvis køleskabet går i stykker, eller det alligevel er for svært at hutle dig i gennem måneden, eller du ser en lækker jakke du bare MÅ eje... den mulighed har men ikke rigtigt på en KHJ, så må man til at gå tikker gang og spørge kommunen pænt om man kan få dækket fx tandlægeudgifter, eller køleskabet som jo er stået af.

Det nemmeste ville være at sige til dig at du ikke skal tænke på det for ork det intet problem, men det vil være at lyve, og kun medføre en storm af K10 medlemmer som banker mig oven i hovedet.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2010, 11:52   #5
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Jeg synes det lyder positivt at du vil igang igen. jeg tror også at det hjælper meget på humør og hukommelse at komme igang igen. Og ja, hvis de giver afslags på Reva, kan man jo anke det.

Men også en anden mulighed som en skriver, er handicaptillæg via SU systemet. Det kan dog tidligst ansøges en måned før du starter på uddannelsen og du skal være optaget.

Der er en sidste ting. Kommunerne siger tit nej til Reva, hvis de mener det er biligere at sende dig på et 6 ugers opgraderingskursus eller opgive dig, eller sige du hører til i flexjob. De vil også kun revalidere dig hvis det kan sikre dem at du ikke skal have flex bagefter (selvom loven burde give dig en uddannelses mulighed der også)
Men den sidste ting er at hvis du bliver optaget på studiet, så kan du den dag du starter, raskmelde dig og så få din SU/handicaptillæg. Men igen søge om revalidering. Som reglerne er nu, behøver du ikke være sygemeldt for at få revalidering til en uddannelse.
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stop af revalidering og hvad så? Phtls Alt det andet 4 27-02-2013 22:08
afbrudt revalidering, hvad nu-sygedagpenge ??? Nana M Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 16-03-2012 16:20
afslag på fleks. bevilget Revalidering Nana M Dit og Dat 23 02-03-2012 20:58
Efter revalidering, hvad sker der så? LeneE Spørgsmål ang fleksjob 9 26-01-2011 22:03
Afslag på revalidering. Catherine123 Alt det andet 28 24-07-2010 08:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension