K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-12-2010, 10:29   #11
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja god idé C kommer med der.

Hanstad, jeg tror altså at du tilkendes kontanthjælp, hvis blot du ikke ikke har formue i kontanter over kr. 10.000 og altså bor alene. Med så lav friværdi og som ejendoms markedet ser ud i dag, så skal der meget til før kommunen lægger sig ud med friværdi og salg vil jeg tro.

Men fortsæt din klage over sdp. den skal jo startes ved kommunen, som sender den videre til BAN i tilfælde af afslag. I mellemtiden kan du fortsætte din afklaring i kh. regi, men hvis du ikke kan klare dette psykisk, skal du naturligvis have din læge eller psykiater med på banen til at informere denne afdeling herom. !!

I forbindelse med din klage husk også at henvise til §28 under sdp. loven, den har kommunerne det med af "glemme" desværre.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2010, 10:05   #12
Hanstad
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2010
Indlæg: 20
Styrke: 14
Hanstad er ny på vejen
Igen...tak for hjælpen alle sammen.

Jeg har igår talt med kommunens brogerrådgiver, og det var meget nyttigt. Hun er inde i alle paragraffer og ville gerne hjælpe mig med at klage osv. osv.

Jobcentret er ikke til at hugge eller stikke i - de har besluttet sig for at gøre denne sag lang. Derfor reagerer de hverken på § 28, § 7a eller andre §'er, der taler imod alt det de har gjort forkert i denne sag. Der er skrevet breve til BAN, via Jobcentret, der allerede har overskredet fristen for respons på denne klage med 8 dage.

Så det her bliver en lang og sej omgang. Men jeg går i ydelsescentret på mandag, og ser hvad de kan hjælpe mig med - uanset friværdi eller ej.

KH.
Jacob
Hanstad er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2010, 10:37   #13
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Super godt, og fortsæt endelig din klage også. Fra BAN vil du sikkert modtage kopi af alle de dokumenter der er i din sag, en slags aktindsigt. Dette gjorde jeg i min sag og blev gjort opmærksom på at kommunen havde "glemt" at medsende min ressource profil .

Men fortsæt kampen for sdp. samtidig med du søger kh. Efter BAN på sdp. klagen kan man anke sagen til ankestyrelsen hvis den er af principiel karakter eller lign. men gå så langt du kan, har du evt. en fagforening der kan hjælpe dig med klagen. Det er fx. vigtigt at ressource profilen er en "kopi" af dig og dine muligheder samt svagheder.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2010, 11:10   #14
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Der er skrevet breve til BAN, via Jobcentret, der allerede har overskredet fristen for respons på denne klage med 8 dage.
Hvis det er de der 14 dage BAN skriver, så prøv lige at læse igen, for på den jeg lige har modtaget (det er vel 14 dage siden nu jeg fik det brev) har de skrevet HELST inden 14 dage, altså hvis jeg ikke når det inden de 14 dage er det ok, bare jeg i så tilfælde skynder mig.

Men ellers, hvis det ikke er sendt af sted endnu så skriv til dem, og bed om udsættelse.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2010, 14:07   #15
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Hvis det er de der 14 dage BAN skriver, så prøv lige at læse igen, for på den jeg lige har modtaget (det er vel 14 dage siden nu jeg fik det brev) har de skrevet HELST inden 14 dage, altså hvis jeg ikke når det inden de 14 dage er det ok, bare jeg i så tilfælde skynder mig.

Men ellers, hvis det ikke er sendt af sted endnu så skriv til dem, og bed om udsættelse.
LUM det er vidst jobcenteret, der har overskredet deres frist overfor BAN såvidt jeg forstår det skrevne ? Men det er rigtigt at man også selv har mulighed for at komme med tilføjelser til sin sag overfor BAN og det er her jeg siger at det bl.a er rigtigt vigtigt at man gennemgår sin ressourceprofil. !!

I min sag havde min sbér fx. ikke skrevet en disse om mit forhold til arbejdsmarkedet i rpén og jeg kom altså fra 17 års beskæftigelse herpå, så en del erfaring og mulighed havde jeg da for at komme tilbage. Dette tiltrods for at en psykiater sagde at jeg ikke måtte arbejdsprøves på daværende tidspunkt. Tiltrods for et par fadæser i rpén fra min sagsbehandlers side af fik kommunen dog medhold fra BAN.

Jeg kan kun opfordre jer til at læse jeres papirer og kom med de tilføjelser, indsigelser og klager I har mulighed for i forhold til papirerne, sagsbehandlingen og i det hele taget. BAN tager det til sig, det skal de og det er den eneste måde man som tidligere sdp. modtager kan få en evt. ret på sin side.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2010, 14:32   #16
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hanstad Se meddelelser

Jeg har det sådan, at søger jeg først kontanthjælpen (hvilket nok er umuligt, da jeg sidder i ejerbolig) - så har kommunen fået mig placeret. Jeg synes, at jeg hører til under sygedagpenge-afsnittet og ikke under kontanthjælpsafsnittet. Men er min mistanke mon korrekt - eller sker der ikke noget ved at søge??
Hvis du er alene og bor alene ( evt. med børn ) i en ejer eller andelsboligbolig kan du også få kontanthjælp, på lige fod med alle andre. Banker vil jo ikke låne penge til en person som står uden indtægt og det er kommunen klar over.
Men det er muligt, at kommunen vil kræve først et bevis på, at du har forsøgt dig med at få et lån i banken ( pantsætte din bolig ), i form af et afslag på din anmodning.

Selvføleligt skal du ansøge om kontanthjælp, hvad vil du ellers live af?
Mens du er på kh kan du klage over din sygedagpengesag.
Jeg kan ikke se et andet alternativ.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2010, 09:39   #17
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
Har du formue fx bil eller indestående i bank over de 10000 kr du som enlig må have
så kan KH beregne hvor længe du skal leve af disse penge inden ydelse udbetales men nedtællingen begynder først fra henvendelses dagen.

Vær opmærksom på at hvis du har store varme og el udgifter kan der søges om tilskud til dette oveni satsen for KH.
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skal til at søge fleks job Olsen22 Spørgsmål ang fleksjob 24 23-11-2011 10:03
Skal, skal ikke søge fleksjob? frkhansen Er det overhovdet til at få fleksjob? 8 29-08-2011 22:09
Skal jeg søge ftp på §17 idag ? Henri Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 04-10-2010 21:38
Skal vi søge fp ? frklarsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 06-02-2010 13:02
Opfordret til at søge kontanthjælp develler Din historie 8 03-12-2009 21:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension