K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-05-2010, 10:27   #1
pls73
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 12
Styrke: 16
pls73 er ny på vejen
Piskesmæld og fibromyalgi

Hej alle,

Jeg har ofte kigget på siden, men har ikke selv skrevet ret meget. Nu er jeg lidt i tvivl om mit indlæg er lagt ind på rette tråd!?
Kort fortalt så har jeg været på førtidspension i godt 1 år pga. af et overfald for 4 år siden, det har givet mig et piskesmæld og mange andre gener. Jeg har selvfølgelig været igennem hele møllen med kommunen, 1½ uden indtægt, da jeg er gift og bor i eget hus, mange arbejdsprøvninger osv….
Jeg har ikke fået det bedre efter jeg kom på førtidspension (som mange siger man gør) – jo jeg tør igen åbne postkassen, da jeg ikke længere frygter breve fra kommunen Men jeg har mange smerter hver dag og jeg synes de bliver værre, derfor har jeg været ved læge og snakket med ham om hvordan smerterne fare rundt i kroppen på mig – han nævnte så at han tror det kan være fibromyalgi og vil gerne have mig undersøgt for det…

Her er det så det reelle problem – min sag ligger i arbejdsskadestyrelsen, og derfor synes han først jeg skal sendes til udredning for fibromyalgi, når sagen er afsluttet, da han tror det vil skade min sag om evt. erstatning, hvis der kommer en ny sygdom i min journal… Havde først lidt lyst til at være ligeglad med erstatningen, da jeg synes helbredet er det vigtigste. Men jeg har en kæmpe advokatregning og 1½ års manglende indtægt der forhåbentlig kan blive dækket med lidt erstatning... Så jeg må bare vente...

Er der andre der har prøvet at få en ny diagnose mens en sag kører i ASK?
Synes det er utroligt, at man ikke kan få af vide hvad man fejler, uden at ens forsikring straks vil forsøge at snyde udenom!!
pls73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2010, 10:41   #2
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Den store fare ved at få hæftet endnu en diagnose, og især Fibromyalgi Syndrom, er at myndighederne, så vil begynde at henføre alle dine symptomer til Fibromyalgien, og derefter hæfte det op på noget psykisk (TERM-modellen/hysteri).

Din læges forslag lyder fornuftigt, og han kan jo udskrive den samme medicin til dig som de fleste andre Fibromitter får. Og kan derfor egentlig give dig samme behandling som en diagnosestillende speciallæge, husk på Fibromyalgi Syndrom er ikke en sygdom der kan helbredes, og behandlingen uanset hvem der behandler dig vil så at sige altid være symptomatisk.

Her: http://fibronet.dk/news.php kan du snakke med andre Fibromitter, som kan hjælpe og støtte dig frem til den dag du er klar til at få diagnosen stillet ved speciallægen.



Ragdoll
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2010, 10:49   #3
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
jeg tror virkelig din læge gør det i en god mening. da det som jeg forstår det "måske" kan relateres" til din skade som ligger i a.s.k.

når det så er sagt er jeg selv på samme stadie som dig, jeg har samme symtomer, på samme skade. blot sket i jobsammenhæng ved et trafikuheld.

der er nogle virkelig forstandige folk herinde der både kan råde og guide.

jeg mener mth hvad du skal og ikke skal. jeg har "taget ryg på dem" og gør rimeligvis hvad de råder mig til. jeg har også min fagf: inde over .. men har lidt på fornemmelsen at rådgiveren er lidt grøn, (jeg kan tage fejl) ..... men det føles sådan.

men mit råd til dig er at hver gang, du skal/vil det ene eller andet, så lad for gud skyld være med og handle impulsivt.

jeg gør det, jeg ALTID lige ligger det herind, og får det vendt med de mennesker der nu svarer på mine indlæg.......

mange gange har nogle af dem været i nøjagtig samme stuation, og kan så sige dig hvad du under ingen omstændigheder IKKE skal gøre.......

og jeg ville som dig heller ikke spille for højt i las vegas, når du netop har så mange smykker ude og svømme.......

for jeg ved af bitter erfaring hvordan de 1,5 år uden indtægt, samt så, og overgå til pension føles...."bæmund"......det er jo noget af en lønnedstigning uha uha....

jeg ved godt der ikke var særlig meget relevans i dette indlæg til dig .... men det gode råd syntes jeg du skal gøre brug af...

mvh eders ace dk der stadig modtager hjælp herinde..
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2010, 11:16   #4
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af pls73 Se meddelelser
Hej alle,

Jeg har ofte kigget på siden, men har ikke selv skrevet ret meget. Nu er jeg lidt i tvivl om mit indlæg er lagt ind på rette tråd!?
Kort fortalt så har jeg været på førtidspension i godt 1 år pga. af et overfald for 4 år siden, det har givet mig et piskesmæld og mange andre gener. Jeg har selvfølgelig været igennem hele møllen med kommunen, 1½ uden indtægt, da jeg er gift og bor i eget hus, mange arbejdsprøvninger osv….
Jeg har ikke fået det bedre efter jeg kom på førtidspension (som mange siger man gør) – jo jeg tør igen åbne postkassen, da jeg ikke længere frygter breve fra kommunen Men jeg har mange smerter hver dag og jeg synes de bliver værre, derfor har jeg været ved læge og snakket med ham om hvordan smerterne fare rundt i kroppen på mig – han nævnte så at han tror det kan være fibromyalgi og vil gerne have mig undersøgt for det…

Her er det så det reelle problem – min sag ligger i arbejdsskadestyrelsen, og derfor synes han først jeg skal sendes til udredning for fibromyalgi, når sagen er afsluttet, da han tror det vil skade min sag om evt. erstatning, hvis der kommer en ny sygdom i min journal… Havde først lidt lyst til at være ligeglad med erstatningen, da jeg synes helbredet er det vigtigste. Men jeg har en kæmpe advokatregning og 1½ års manglende indtægt der forhåbentlig kan blive dækket med lidt erstatning... Så jeg må bare vente...

Er der andre der har prøvet at få en ny diagnose mens en sag kører i ASK?
Synes det er utroligt, at man ikke kan få af vide hvad man fejler, uden at ens forsikring straks vil forsøge at snyde udenom!!
Vi er en del der først får f.x en piskesmældsskade, og på den baggrund også udvikler en fibromyalgi. Jeg er selv en af dem. Det er velkendt at fibro også kan udløses når man går rundt i en kronisk smertetilstand.

Jeg tror ikke det vil skade din sag i ASK, at du nu også bliver udredt for at se om du evt. også har fibro. Som udgangspunkt HAR du fået din pension p.g.a følgerne af overfaldet, og det vigtigste i forhold til ASK og erstatning er netop følgerne af overfaldet (altså piskesmældet) Det er jo følgerne af overfaldet der har udløst en pension til til dig, og i forholdet til ASK og erstatning er det det vigtigste.

Du vil få enormt svært ved at bevise at din eventuelle fibro er udløst af smerterne fra dit overfald - med fibro kan man ikke nøjagtig påvise hvem og hvorfor nogle bliver ramt, du kan jo godt have fået fibro af andet end smerter.

Sygdomme man får efter en given skade, skal da ikke afholde folk fra at modtage lægehjælp. ASK kigger kun på dit helbred før skaden og så selve skaden du har fået ved overfaldet - og så kigger de nøje på om det også er p.g.a skaden man har fået pension. Der står sikkert ikke i din pensionsbevilling noget som helst om fibro, da du jo har fået pension p.g.a følgerne af overfaldet.

Med andre ord, i forholdet til ASK skal skaden og følgerne matche grunden/årsagen til pension for at gøre sig håb om erhvervsevneerstatning.

Skulle det blive anerkendt af ASK, at din fibro OGSÅ er en følgeskade (hvilket jeg tror er tvivlsomt) så har det "kun" betydning for en evt. mèngrad - lige nu kan du jo klart bevise at din pension har du fået p.g.a af piskesmæld og andre følger fra overfaldet.

Jeg kan godt følge din læge, at en ny diagnose måske kan forplumre og trække din sag og da der alligevel ingen behandling er for fibro. så er det sådan set underordnet om diagnosen bliver stillet her og nu, eller senere. Omvendt er det også rart for èn selv, at man, uanset der ingen behandling er, får ord på hvad man fejler - det kan forklare mangt og meget, og hvorfor man har det så skidt som man nu har det.

Et svært valg. Der ligger her på k10 netop om ASK og fibro som følgeskade - måske du med fordel kan bruge søgemaskinen.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2010, 11:25   #5
AnnetteH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2007
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 220
Blog Indlæg: 4
Styrke: 18
AnnetteH er rigtig godt på vej
Hej

Ja i min verden er det ingen tvivl.

Vent med udredning på fib. Det er jo alligevel ikke noget der kan helbredes og behandlingen er stort set den samme uanset om du har en diagnose eller ej.

Så for en sikkerhedsskyld ville jeg helt klart vente. Tænk hvis den afskriver dine chancer for at få erstatning.

Så mit råd vil helt klart være lyt til din læge og vent til din sag er afsluttet i ASK

AnnetteH
__________________
Smil til verden, trods alt
AnnetteH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2010, 13:13   #6
Sonia
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2009
Indlæg: 84
Styrke: 16
Sonia er ny på vejen
Hej alle..

Det forstår jeg ikke... Får man en dårligere/ mindre ertstatning udbetalt hvis man får diagnose fibro???

Hvordan kan en diagnose gøre at man bliver dårligere stillet.
Jeg vil da her mene at hvis PLS73, har fået fibro... så vil hun da kun få mere udbetalt, da hendes skade har udløst endnu en sygdom..

Så jeg er lidt forvirret nu...

Har selv en sag kørende hos ASK, og har piskesmæld, PTSD, Hemicrania, og iskas/ nerver i klemme i ryggen, kronisk smertepatient, og har som det sidste fået diagnose fibro, som er udviklet efter alle disse diagnose..
Får man så mindre udbetalt...????

Jeg er blevet forvirret... Hvorfor skal PLS73 vente?

Knus

Sonia
Sonia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2010, 14:20   #7
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sonia Se meddelelser
Hej alle..

Det forstår jeg ikke... Får man en dårligere/ mindre ertstatning udbetalt hvis man får diagnose fibro???

Hvordan kan en diagnose gøre at man bliver dårligere stillet.
Jeg vil da her mene at hvis PLS73, har fået fibro... så vil hun da kun få mere udbetalt, da hendes skade har udløst endnu en sygdom..

Så jeg er lidt forvirret nu...

Har selv en sag kørende hos ASK, og har piskesmæld, PTSD, Hemicrania, og iskas/ nerver i klemme i ryggen, kronisk smertepatient, og har som det sidste fået diagnose fibro, som er udviklet efter alle disse diagnose..
Får man så mindre udbetalt...????

Jeg er blevet forvirret... Hvorfor skal PLS73 vente?

Knus

Sonia
Du får ikke mindre udbetalt fordi man også får fibro. eller en hvilken som helst anden sygdom efter en arbejdsskade/uheld/overfald.

Men man får ikke fibro. af at blive slået ned, man får ikke fibro fordi man får et piskesmæld, man får ikke fibro fordi man forvrider ryggen e.c.t - kort sagt, får man ikke fibro. på et splitsekund. Måske ved langsom nedslidning, det skal jeg ikke kunne sige.

Fibrodiagnosen er stadigvæk kontroversiel, og mig bekendt er der endnu ikke nogen der har bevist at fibro ER og KAN være en følgeskade, men det er velkendt at en langvarig smertetilstand KAN være en udløsende faktor.

Her på k10, er der en bruger - som netop fik frataget en del af sin erstatning hun i første omgang fik - fordi det viste sig, at, der ikke var helt overensstemmelse mellem arbejdsskaden og hendes fibro som hun fik pension på. Med andre ord anerkendte ASK ikke fibroen som en skade eller følgeskade. Dermed fik hun (også) sin pension af andre grunde end selve arbejdsskaden og det er klart at så skal en forsikring jo ikke betale for sygdomme som ikke kommer sagen ved.

Der ligger nogle Højesteretsdomme som kan være værd at kigge på, men der mangler en sag/dom på at fibro. kan være fordi man er arbejdsskadet eller har været udsat for et overfald/uheld.

Og skulle fibro. endelig blive anerkendt som en følgeskade - så vil det nok alligevel højest kunne lægge 2% på mèngraden samlet.

Jeg fik alvorlige psykiske skader oveni de andre skader ved mit uheld - det gav netop 2% mere i mèngrad, og det vil ikke have den helt store betydning alligevel for et evt. erhvervsevnetab. En mèngrad skal være 5% og derover og et erhvervsevnetab skal være 15% og derover FØR man kan gøre sig håb om en erhvervsevneerstatning. Erstatningsbeløbet er ca. 6500 (gider ikke slå det præcise tal op) med fradrag for alder pr. mèngrad. Så man kan sige at pengene ikke ligger i mènet, mens erhvervsevnetabet kan være anderledes betydelige summer.

Jeg har en speciallægeerklæring fra en reumatolog, som klart fortæller ordret - at min fibro er udløst af mit piskesmæld. Men bevisbyrden er min overfor ASK og de siger at fibro. ikke kan anerkendes som en direkte skade eller følgeskade, fordi jeg umuligt kan få fibro. af et biluheld (altså på et splitsekund) men jeg var da velkommen til en Højesteretssag, hvis jeg ville gå videre med min sag.

Men folk skal gøre hvad de vil og føler for - i trådstarters sag tror jeg heller ikke en fastlæggelse af en diagnose har betydning.

Brug endelig søgemaskinen her, her ligger en del interessante ASK sager.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2010, 15:27   #8
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
jeg tror ingrid har rimelig ret i alle udsagn....... men som sagt er jeg novicen på området.

dog tror jeg tidsfaktoren, i a.s.k-forløbet kan blive betragteligt forlænget, om man skal have nye sager vedhæftet.

jeg ved fra egen sag, at hver gang der "flyver" et skt papir gennem æteren, står der at alle har 14 dages protest... eller lige et andet ord for samme sag.....

jeg tror kun det er TIDSFAKTOREN,,,

mvh eders ace dk ... hvis mening kan overhøres p.g.a manglende viden.!!!!
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2010, 19:15   #9
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
@ Ingrid

Du skriver jo netop selv hvorfor det kan være en god ide at vente, netop at det stadig trods Sundhedsstyrelsens anerkendelse af Fibromyalgi, stadig er en kontroversiel diagnose, fordi den bl.a. er blevet udskreget til diffus diagnose, og som oplagt forfølgelse ved hjælp af TERM-modellen.

Hvis pls73 har en sag kørende ved ast, og hun så pludselig står med en fibromyalgi diagnose, så vil det i løbet af nul komma fem, hedde sig at det er fibromyalgien der er årsagen til hendes problemer og ikke overfaldet for 4 år siden. Dette kan de sagtens gøre da de fleste har fibromyalgi i mange år før den diagnosticeres. Og hun vil derfor miste al ret til erstatning.

Så mit råd er til stadighed, lad det ligge indtil sagen er afgjort ved ast.

Fibromyalgien kan sagtens have lagt i dvale ved pls73 hele livet og overfaldet med efterfølgende whiplash den udløsende faktor.
Men der kan altid skabes tvivl om hvad der kom first, hønen eller ægget, og de er dygtige når det drejer sig om at så tvivl, og den falder næsten aldrig ud til den skadelidtes fordel.



Ragdoll
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2010, 22:03   #10
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
Du skriver jo netop selv hvorfor det kan være en god ide at vente, netop at det stadig trods Sundhedsstyrelsens anerkendelse af Fibromyalgi, stadig er en kontroversiel diagnose, fordi den bl.a. er blevet udskreget til diffus diagnose, og som oplagt forfølgelse ved hjælp af TERM-modellen.

Hvis pls73 har en sag kørende ved ast, og hun så pludselig står med en fibromyalgi diagnose, så vil det i løbet af nul komma fem, hedde sig at det er fibromyalgien der er årsagen til hendes problemer og ikke overfaldet for 4 år siden. Dette kan de sagtens gøre da de fleste har fibromyalgi i mange år før den diagnosticeres. Og hun vil derfor miste al ret til erstatning.

Så mit råd er til stadighed, lad det ligge indtil sagen er afgjort ved ast.

Fibromyalgien kan sagtens have lagt i dvale ved pls73 hele livet og overfaldet med efterfølgende whiplash den udløsende faktor.
Men der kan altid skabes tvivl om hvad der kom first, hønen eller ægget, og de er dygtige når det drejer sig om at så tvivl, og den falder næsten aldrig ud til den skadelidtes fordel.



Ragdoll
Måske jeg skriver noget klodset, men det er også et kompliceret område i det hele taget.

Jeg mener netop jeg har lagt op til trådstarter, at det ingen betydning har for hendes sag at få stillet en diagnose nu. Trådstarter HAR fået pension for følgerne af overfaldet og det er dèt ASK kigger på, ikke hvad man sådan kan komme til at fejle 4 år efter. Men der er en risiko for at forplumre en sag, og specielt fordi netop fibro er en kontroversiel diagnose. I min sag kan man sige at ASK er revnende ligeglad med MIN fibro, som en læge mener skyldes følger af mit piskesmæld. Det var fint hvis ASK havde anerkendt dèt og givet lidt mere i mèn - men det gjorde de så ikke, af de grunde jeg har skrevet om - og derfor er jeg yderst tilfreds med at selve piskesmældet og de psykiske følgeskader er anerkendt. SPECIELT er jeg glad for at det tydeligt fremgår at min pension er givet fordi ulykken kort og godt satte en stopper for mit liv som fleksjobber altså at pensionen er p.g.a piskesmældsskade og de psykiske følgeskader - det vil have altafgørende betydning i min erhvervsevnetabssag.

Den dutter altså ikke at få pension på alt andet end den arbejdsskade eller uheld man får en mènerstatning på, HVIS man samtidig ønsker erhvervsevnetabserstatning - det hele skal følges ad. Netop dèt er mit budskab i disse ASK tråde.

Og det hele ligger her på k10 - også den sag hvor en bruger fik frataget en del af erstatningen, fordi arbejdsskaden var en ting og grunden for tilkendt pension en anden.

Endnu engang, folk må tage hvad de kan bruge - jeg deler blot mine erfaringer.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jer med piskesmæld pedo Alt det andet 12 08-05-2014 19:47
Kan man teste for piskesmæld, fibromyalgi og kronisk træthedssyndrom? Birgitte1970 Alt det andet 25 03-04-2012 12:42
piskesmæld Rosenkilde Alt det andet 11 13-01-2011 14:52
Piskesmæld Mcavforfanden Alt det andet 28 01-02-2010 16:52
fibromyalgi-piskesmæld-tennisalbue & hybermobile led Mouse Dit og Dat 6 26-03-2009 13:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension