K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-05-2010, 23:59   #11
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Hej med alle jer.

Jeg har læst jeres indlæg og kan give alle ret, sådan at forstå at det jo på forhånd ikke er til at vide hvordan ens sag vil gå...

jeg selv har piskesmæld efter arbejdsskade, har ikke været i job siden, har vistnok (er under udredning) udviklet fib. jeg havde ikke et øjeblik overvejet at det kunne skade min sag i ASK at jeg måske har fået det fib pga piskesmældet, for jeg har aldrig før været sygemeldt pga den slags symptomer.

jeg har et godt link, hvor jeg vil bede jer læse det godt igennem, hvis I orker.. og så se om hvad I får ud af det, og hvilke meninger I kan danne jer ud af det.

http://www.piskesmaeld.dk/

Det hører så med til min historie at jeg ikke er visiteret til hverken fleks eller pension, men er fortsat sygemeldt siden jan 06, og på kontanthjælp sygemeldt siden ca aug 08.

ASK afventer stadig kommunens langsommelige eller ikke eksisterende sagbehandling, dvs jeg har netop for nylig indsendt spørgeskemaet igen igen.. så må vi se om det stadig afventer eller om de fastsætter noget.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2010, 09:04   #12
Allstar
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Indlæg: 28
Styrke: 14
Allstar er ny på vejen
@Huldra

Hvordan kan det være kommunen kunne sætte dig på kontanthjælp, såfremt ask ikke er kommet med afgørelse omkring erhvervsevne tab? siger §27 et eller andet at såfremt der er rejst sag om erstatning ved arbejdsskade og der ikke er kommet afgørelse så er det forlænges grundlag af sygedagpengene, hvordan kan kommunen så tillade sig at sætte dig på kontanthjælp? Frækt!
Allstar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2010, 09:24   #13
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Det ser ud til at vi egentlig er enige, blot har vi snakket lidt forbi hinanden



Ragdoll
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2010, 11:46   #14
pls73
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 12
Styrke: 16
pls73 er ny på vejen
Hej alle,
Tak for alle jeres gode råd, vil prøve at søge på de sager der allerede ligger her... Umiddelbart tror jeg at jeg venter med at få selve udredningen, da jeg jo alligevel ikke kan blive helbredt for fibromyalgien (hvis jeg har det). Havde godt hørt at der kunne være en sammenhæng mellem de 2 diagnoser, men det er altid rart ikke at være den eneste, selvom det ikke fjerner smerterne.

Min mand blev ked af det på mine vegne da han hørte at jeg nok har endnu en diagnose, men som jeg fortalte ham, så får jeg det jo ikke værre fordi jeg fejler mere, men blot en forklaring på de smerter jeg har...

Min sag har snart ligget i ASK i et år, så mon ikke jeg er så heldig at der snart sker noget???

Et godt råd - bliv ikke overfaldet i udlandet, det giver store problemer i forhold til en evt. erstatning!!!
pls73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2010, 22:31   #15
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Allstar Se meddelelser
@Huldra

Hvordan kan det være kommunen kunne sætte dig på kontanthjælp, såfremt ask ikke er kommet med afgørelse omkring erhvervsevne tab? siger §27 et eller andet at såfremt der er rejst sag om erstatning ved arbejdsskade og der ikke er kommet afgørelse så er det forlænges grundlag af sygedagpengene, hvordan kan kommunen så tillade sig at sætte dig på kontanthjælp? Frækt!
Det kan de åbenbart godt, fordi der er truffet en midlertidig afgørelse, det er åbenbart nok.
jeg har godt nok klaget over det alligevel fordi jeg ikke vidste det da jeg klagede første gang.. hæhæ....
og min såkaldte sagsbehandler har fra start af ignoreret både mig og at det er en arbejdsskade jeg har.
sagen er nu for 2. gang i beskæftigelsesankenævnet. og det handler især om at jeg ikke føler de har sagsbehandlet mig.. og slet ikke efter reglerne.
jeg har f.eks aldrig mødt sagsbehandleren.. i sygedagpengeafd.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2010, 09:28   #16
pls73
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 12
Styrke: 16
pls73 er ny på vejen
Afklaring

Hej alle,

Det er noget tid siden jeg startede denne tråd!
Men vil lige skrive hvad der er sket siden sidst....

Jeg ventede med at blive henvist til en speciallæge til min sag var afsluttet, syntes det virkede mest sikkert! Min sag i ASK blev færdigbehandlet i august og i september fik jeg min erstatning..
Midt i november var jeg ved egen læge som henviste mig til en Reumatolog (Haga fra Esbjerg, virkelig en behagelig læge), ham var jeg til undersøgelse ved i går - og desværre var den god nok - jeg har fået fibromyalgi...

Pyh - jeg synes det er hårdt at det fortsætter med diagnoser, men omvendt er det rart at vide at der er en årsag til at jeg har så mange smerter!!

Men denne gang skal jeg ikke forklare noget til kommunen, denne gang er der kun mig og min familie til at acceptere det - så det giver en eller anden form for ro.... Men nu synes jeg, at jeg har taget min tørn med diagnoser!!!

Og til slut - så er det skønt at være sluppet for kommunen, advokaten, ASK, undersøgelser mv. Nu handler mit liv kun om mig og min dejlige familie - så trods konstante smerter - giver det en ro på dagligdagen, som gør det hele lettere at acceptere!

Held og lykke til alle jer, der stadig kæmper for en afklaring om fremtiden!

- pls73
pls73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jer med piskesmæld pedo Alt det andet 12 08-05-2014 19:47
Kan man teste for piskesmæld, fibromyalgi og kronisk træthedssyndrom? Birgitte1970 Alt det andet 25 03-04-2012 12:42
piskesmæld Rosenkilde Alt det andet 11 13-01-2011 14:52
Piskesmæld Mcavforfanden Alt det andet 28 01-02-2010 16:52
fibromyalgi-piskesmæld-tennisalbue & hybermobile led Mouse Dit og Dat 6 26-03-2009 13:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension