K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-11-2010, 08:28   #1
knuden
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2010
Indlæg: 6
Styrke: 0
knuden er ny på vejen
Har jeg krav på referat vedr. praktikforløb??

Hej,

Jeg er pt i afklaringsforløb via REVA-center.
Jeg er derfor i praktikforløb på en virksomhed.
Jeg har holdt opfølgnings/evaluerings-samtaler vedr. praktikforløbet.
Både jeg, praktikstedet og min vejleder fra REVA-center deltager.

Jeg har udbedt referat fra disse møder, men det bliver nægtet af min Vejleder fra REVA, Begrundelse: jeg blot har krav på en samlet skrivelse, når praktikforløbet er slut!

Er det korrekt, eller har jeg krav på at se referat fra hvert møde?

Henvis gerne til §, så jeg kan henvise til denne

På forhånd tak
knuden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2010, 09:46   #2
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg ved det ikke men det ville være rimligt at du i hverfald læser raferat af noget du selv er en del af.

Da det jo er raferater man arbedter vider udfra,skulle der jo geren være en vis enighed i det,for at arbejde mod samme mål.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2010, 09:56   #3
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Hvis det er ligesom arbejdsprøvning er det først til sidst der skrive en lAAAng afhandling med plusser og minus.
Den får Du lov at læse inden den sendes.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2010, 10:39   #4
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Under min arbejdsprøvning blev der afholdt mål- og planmøde hver 14. dag, hvor den socialfaglige vejleder, vejlederen fra kontoret (mit arb.sted), min sagsbehandler og jeg var til stede.

Den soc.fag.vejl. skrev hver gang referat, som hun sendte til mig på mail et par dage efter mødet - men om der er en § der siger, at de skal det, aner jeg ikke.

Den modsatte uge havde jeg samtaler med hende, og også de referater fik jeg på mail. Og hver gang der er nye papirer fra min SB, kommunens psykolog eller lign., så sender de dem til mig.
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2010, 11:49   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Det løser du da nemt *ss* du skriver dine egne referater og forlanger at de fortæller om du har opfattet det der foregik på møderne korrekt, og husk tag ikke alene.
Er du rigtig s´mart får du din egen besidder til først at bekræfte inden du beder dem bekræfte, så har du skriftlig brugbar bevis, selv om at de nu skulle finde på at nægte, at bekræfte

For selvfølgelig skriver du på hver enkelt at der efter bekræftelse (eller mangel på samme inden for fx 10 dage) vil blive sendt en kopi til din sagsbehandler med krav om at det ligges ind i din sag.

Husk også at påføre navnene fra mødedeltagernede (lav evt en streg til underskrift, hvor der oven over står navnet)

Dvs hvis nu de i slutresultatet skriver Y, men du og besidder har opfattet det som x, står du stærkest, for som den eneste har du vidnes underskrift på at det virkelig ER x der er foregået og ikke y... et bevis de ikke har, og skriftligt beviser nu en gang mere end mundtligt

Så du pludselig ligeglad, både med om de vil bekræfte, og om de vil udlevere eller ej, du har beviserne, lige meget om de så nægter... du tvinger dem nærmest til at bekræfte (af bekræfte) ved først at få besidder til at skrive under, OG ved at gøre opmærksom på at det med, som uden deres bekræftelse bliver lagt ind i din sag.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2010, 12:33   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg vil anbefale dig, at investere i en mp3'er med voice-recording, medmindre du har en mobil-telefon der kan optage, og så optager du simpelthen alle møder fremover.

Og ud fra sådan en optagelse kan du skrive dit eget referat (som LUM også skriver) og sende det til sagsbehandleren (enten via mail eller brev, som afleveres personligt på kommunen mod kvittering).
Og så beder du simpelthen sagsbehandleren om svar på, om du har opfattet tingene korrekt.

Denne metode kan/bør du også benytte ved alm. møder på kommunen.

Det er fuldt ud lovligt at optage møder man selv deltager i, men jeg vil ikke anbefale dig at sige at du gør det, da kommunen har det med at sætte deres egne regler.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
referat af møde kandelsdorff Alt det andet 3 30-06-2010 12:27
Referat og notatpligt! buster Dit og Dat 9 07-01-2010 11:45
Retssikkerhed, konference, referat zuza Skal kommuner ikke overholde loven? 1 09-06-2008 12:00
Principafgørelse om: fleksjob - arbejdsprøvning - ledighedsydelse - praktikforløb - a Admin Pluto Nyt fra Ankestyrelsen 0 04-08-2007 22:56
Referat af informtionsmødet AIDA Din historie 3 08-02-2007 17:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension