K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-10-2010, 11:27   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af lola44 Se meddelelser
Min kontaktperson fortalte, at al dokumentation skulle være under to år gammelt, før det blev godkendt, men mine læge og syghus papirer er fra 2006-2007, så derfor ville jeg gerne om det kunne blive indhentet hurtigst muligt.
Jeg blev tilkendt fp i 2009 og mine nyeste lægepapirer er fra 2005.

Jeg tror der er mange ting der spiller ind.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2010, 12:13   #12
blj
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Indlæg: 117
Blog Indlæg: 4
Styrke: 14
blj er ny på vejen
Kære lola44
Det er utroligt vigtigt at du har din læge med hele tiden for de vender på at kommunen hendvender sig til dem om noget skriftelig omkring dit helbreb
Bliv ved med at kontakte din læge så han /hun kan været opdateret på dit helbred.

Husk
når du er i arbejdsprøvning og du sygemelder dig er det ikke dig men dit helbred der ikke kan holde til at være der

Det er godt du passer på dig selv nu og de 3-5 timer om ugen skal du holde fast ved at dit helbred måske kan magte
Hvis de prasser dig op til mere skal du sige ja men så må du igen kontakte din læge og sige jeg kan ikke pga helbred
husk du må aldrig sige nej så stopper de dine penge

Der er noget med at afprøvning skal ende med 18-22timer om ugen så kan du og ende med 37timer ugen og blive selvforsørelseniveau og derfor trækker kommunen sagen i langdrav til januar så får de en god statistik og penge fra staten på vores helbred

knus godt kamp
jeg kæmper selv på 6 år
blj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2010, 15:53   #13
lola44
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2009
Lokation: Viborg
Alder: 41
Indlæg: 165
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
lola44 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lola44
Min kontaktperson fortalte, at al dokumentation skulle være under to år gammelt, før det blev godkendt, men mine læge og syghus papirer er fra 2006-2007, så derfor ville jeg gerne om det kunne blive indhentet hurtigst muligt.

Jeg blev tilkendt fp i 2009 og mine nyeste lægepapirer er fra 2005.

Jeg tror der er mange ting der spiller ind.
Jeg har en psykriater erklæring fra maj 2009 og jeg fik at vide at den stadig er gangbar fordi den er under to år, men at de sansynligvis skulle have en ny status fra min egen læge.

Citat:
Det er utroligt vigtigt at du har din læge med hele tiden for de vender på at kommunen hendvender sig til dem om noget skriftelig omkring dit helbreb
Bliv ved med at kontakte din læge så han /hun kan været opdateret på dit helbred.
Min læge er med, den sidste status kommunen bad om i 2007, skrev han ftp som det eneste realistiske tiltag, for 2 måneder siden sagde han det samme, så jeg har hans opbakning.

Citat:
Der er noget med at afprøvning skal ende med 18-22timer om ugen så kan du og ende med 37timer ugen og blive selvforsørelseniveau og derfor trækker kommunen sagen i langdrav til januar så får de en god statistik og penge fra staten på vores helbred
Så mange timer kommer jeg nok aldrig op på, den sidste arbejdsprøvning i 2006 på reva, kom jeg op på 9 timer, denne her gang, har jeg kun været oppe på 5 timer på en uge, pt er jeg sat til 6 timer, men det har jeg ikke kunne klare endnu.

Jeg har fået forklaret at de er nød til at prøve at presse mig op i tid, for at se hvordan jeg og min krop reagerer, det kan jeg fuldt ud forstå.

De må gerne sætte mit timetal op hvis de har lyst, jeg går stadig hjem når min grænse er nået mellem 1-2 timer pr gang, tre dage om ugen.
lola44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2010, 11:23   #14
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
lola du skriver

Min læge er med, den sidste status kommunen bad om i 2007, skrev han ftp som det eneste realistiske tiltag, for 2 måneder siden sagde han det samme, så jeg har hans opbakning.

En god ide er at huske din læge på at han IKKE må udtale sig om pension men kun hvad du kan helbredsmærssigt en sag kan kasseres på at din læge skriver sådan .
  Besvar med citat
Gammel 15-10-2010, 12:04   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser

En god ide er at huske din læge på at han IKKE må udtale sig om pension men kun hvad du kan helbredsmærssigt en sag kan kasseres på at din læge skriver sådan .
Helt korrekt.

Lægen må ikke skrive, at patienten bør tilkendes førtidspension, men h*n må gerne skrive, at patientens arbejdsevne er nedsat til det ubetydelige.

Og det betyder sådan set det samme.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2010, 10:55   #16
lola44
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2009
Lokation: Viborg
Alder: 41
Indlæg: 165
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
lola44 er ny på vejen
Har lige været "off" et par dage, hvorfor må min læge ikke skrive sådan?, jeg synes jeg har læst ligende andre steder, også fra psykriaterer der anbefalede ftp.
lola44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2010, 11:24   #17
blj
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Indlæg: 117
Blog Indlæg: 4
Styrke: 14
blj er ny på vejen
Kærelola44
i forhold til de vil sætte dit time tal op skal du stadig gå hjem når din grænse er nået
Husk
Du skal skrive dagbog og inføre det her i
at du er taget hjem PGA helbredet og ikke personligt
håber du forståer mig
knus her fra god kamp
blj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2010, 16:23   #18
lola44
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2009
Lokation: Viborg
Alder: 41
Indlæg: 165
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
lola44 er ny på vejen
dobbelt post

Sidst redigeret af lola44; 19-10-2010 kl. 16:26.
lola44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2010, 16:23   #19
lola44
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2009
Lokation: Viborg
Alder: 41
Indlæg: 165
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
lola44 er ny på vejen
Hej blj, det gør jeg bestemt også, jeg skulle derop i dag, satte mig på en stol og hang, 5 min efter kom min kontakt person og spurgte til mig, jeg sagde til hende, nu er jeg kommet så i kan se at jeg har været her og nu går jeg så hjem igen, 11 min, det er min bundrekort.
lola44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2010, 01:19   #20
lola44
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2009
Lokation: Viborg
Alder: 41
Indlæg: 165
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
lola44 er ny på vejen
Møde

Nå, min sagsbehandler ringede til mig i formiddags og spurgte om jeg ville medvirke i et møde på reva i morgen, hvor jeg alligevel har arbejdstid, øh ja tak.
Det var også på tide, nu har hun holdt møde med min kontakt person og socialrådgiver 2-3 gange uden at jeg var indbudt.

Er noget spændt på hvad hun har at sige, har planer om at spørge hende om hvad hendes plan er for mig, når jeg er afsluttet derfra.

Håber det kan sætte lidt fut i hendes arbejdstempo, når jeg beder om en fremtidsplan, hvis hun snakker uden om, må jeg bare bede om det på skrift.
lola44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad skal det hele ende med? Gardener Politik og Samfund 12 01-06-2012 11:34
En lykkelig ende på historien? Peppe Det er da strengt ! 5 26-01-2012 21:23
bange for at ende uden indkomst Taz Hvordan forløb det da du søgte fleks? 4 10-11-2011 09:42
Skruen uden ende MissSwitchie At søge førtidspension 3 18-05-2011 22:37
hvornår får de en ende Fodfolket Din historie 150 11-05-2010 21:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension