K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-01-2010, 18:15   #11
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Henri Se meddelelser
Savner aktivt forum med andre gigtpatienter. Det er svært at finde...... eller er det bare fordi jeg ikke kigger de rigtige steder ?
Hej der er et debatforum på gigtforeningens hjemmeside:
http://www.gigtforeningen.dk/debat

Måske det var noget...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 18:22   #12
Henri
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2010
Indlæg: 78
Styrke: 15
Henri er ny på vejen
Hej Curls

Tak for tippet. Jeg ved godt, der eksisterer et forum her. Men det er ikke så aktivt. Få debatter synes jeg. Men tak alligevel
Henri er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 18:43   #13
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
min mand spiser

noget der hedder Avosol. Købt i Matas.
Jeg læste om det et eller andet sted...
glukosamin har han prøvet men det virkede ikke sådan rigtigt på ham.

Så jeg købte Avosol. Fik i butikken at vide at det er det præparet de anvender i Frankrig som gigtmiddel.

Da det er naturligt skal man jo forvente ligesom med glukosamin (msm) at det tager op til 3 mdr. førend man kan sige om det har virkning på een selv.´

Ud over Avosol spiser han også fiskeolie - de billige er ligeså gode som de meget dyre - og Avosol ligger i den lidt dyre ende.

Jeg ved faktisk ikke om man kan få det på apoteket,,,

Hilsner herfra
__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 21:12   #14
Henri
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2010
Indlæg: 78
Styrke: 15
Henri er ny på vejen
Tak Nawebbro.

Jeg vil læse nærmere om det.

Vh. Henri
Henri er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 21:27   #15
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg har en kronisk ryglidelse og i mange år fik jeg Ibumetin 600 mg, men tilsidst virkede de overhovedet ikke.
Nu får jeg dolol, som er et syntetisk morfinpræparat. Og de virker.

Lægerne er oftest tilbageholdende med morfin og morfinlignende medicin p.g.a. at de er afhængighedsskabende, men jeg vil da mene, at hvis man har en kronisk lidelse som ikke kan behandles, kun lindres, så skal man jo alligevel fortsætte med medicinen, og så er de jo heller ikke mere vanedannende end at man kan trappes ud af dem, hvis man ikke kan klare en kold tyrker.

De syntetiske morfinpræparater har færre bivirkninger end ibumetin.

Men uanset hvilken form for smertestillende medicin man får, så er det vigtigt at man tager dem fast, f.eks. 3 om dagen, det dur ikke at tage en enkelt en gang imellem når man ikke kan klare smerterne længere.
Fidusen er, at stoffet hober sig op i kroppen, sådan at der til stadighed er noget af stoffet i kroppen, og på den måde holdes virkningen vedlige, og derfor er det ikke nok at tage en engang imellem.

Jeg tager 10 fiskeoliekapsler til natten (de billigste fra NETTO).

Men kosten spiller faktisk en meget vigtig rolle, hvis man spiser og drikker så man har meget syre i kroppen, så kan man tage lægeordineret medicin, kosttilskud og naturmedicin i et væk uden at det virker en fis.

Prøv evt. at google på "syre-base balance".

Hvis i har prøvet at have hel..... ondt efter at have spist oksesteg i 3 dage (de 2 dage evt. som pålæg ) så ved i lidt om hvad det handler om.

Sidst redigeret af Trold; 27-01-2010 kl. 21:32.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 21:41   #16
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
ja lægerne er meget tibageholdene med morfin og morfin ligende medicin tog også en evighed inden min læge endlige sagde ok bla bla De syntetiske morfinpræparater har færre bivirkninger end ibumetin.
.ibumetin. vidste ingengang de kunne have bivirkninger tak for oplysningen
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 22:07   #17
Henri
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2010
Indlæg: 78
Styrke: 15
Henri er ny på vejen
Næh, jeg vidste heller ikke, at Ibumetin var værre. Jeg ved, at de kan give problemer med maven......

Jeg tager mine smertestillende i lige linie døgnet rundt. Jeg går nærmest og venter på næste portion....

Jeg ved godt, kosten spiller en rolle. Jeg kan f.eks. slet ikke tåle rødvin mere. Og det er også bedst at lade være ift. min gigtmedicin. Men det er nu heller ikke noget, jeg savner.

Spiser meget grønt, kylling, fisk og den slags. Jeg rører slet ikke rødt kød f.eks.
Henri er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 22:16   #18
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Jeg har en auto-immun gigtsygdom. Ibuprofen og den slags er såkaldte NSAID. De er særligt gode mod inflammatoriske lidelser, men ikke nær så virksomme mod andre ting, i hvert fald efter min erfaring. Selv tager jeg kodein og dolol, og det virker rigtigt godt. I starten kunne jeg godt føle mig lidt omtåget af begge stoffer, men man vender sig til dem. Meget af det skyldes sikkert også, at man forventer en omtågethed, mere end det egentlig er en reel, fysisk ting.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 22:22   #19
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
ja for at få den bedste virkning af medicin er det vigtigt at have en time plane del døgnet op i 3 eller 4 eller hvad det nu bliver til jeg har morgen middag aften og så kan jeg tage indimellem hvis jeg for behov for det.og ja ksot har mere at sige end folk lige troer samme har også hvis man mgl vitaminer osv.morfin og morfin ligende troer første gang jeg tog dem hold da op jeg var rund tosset :P men aligevel nok den bedste dag i mit liv smerterne forsvandt helt..nu er der sikkert nogen der siger nej osv ved det ejg siger nu hash var en vikning der får kroppen til at slappe af virker godt
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 22:38   #20
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
ja for at få den bedste virkning af medicin er det vigtigt at have en time plane del døgnet op i 3 eller 4 eller hvad det nu bliver til jeg har morgen middag aften og så kan jeg tage indimellem hvis jeg for behov for det.og ja ksot har mere at sige end folk lige troer samme har også hvis man mgl vitaminer osv.morfin og morfin ligende troer første gang jeg tog dem hold da op jeg var rund tosset :P men aligevel nok den bedste dag i mit liv smerterne forsvandt helt..nu er der sikkert nogen der siger nej osv ved det ejg siger nu hash var en vikning der får kroppen til at slappe af virker godt
Når man har mange smerter hele tiden, går man jo også og spænder op konstant, hvilket leder til endnu flere steder, så man ender med at have ondt alle vegne. Netop den slags smerter tager hash og dolol, for den sags skyld, rigtigt godt.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Danmark på Piller DR2 beha Politik og Samfund 11 11-04-2013 20:31
om brugen af udtrykket 'ly***piller' - en bøn L.S. Alt det andet 17 11-06-2012 15:52
Jeres erfaring, hvor meget mere skal der til, før jeg kan indstilles til fp? SanneHansen At søge førtidspension 59 23-05-2012 20:05
Piller mod træthed frupia1 Alt det andet 6 27-01-2010 21:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension