K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-11-2010, 16:33   #1
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Endnu en diagnose....

Åhhhh....

Jeg ved godt det er lææænge siden jeg er kommet med en opdaterieng om mit forløb med mit forløb med vores kære venner.... Og jeg ved også godt at jeg har et par tråde liggende i forvejen....

Men jeg har VIRKELIG brug for at få lidt luft... Med en NY diagnose... Oven i alle de andre....

Jeg har nu gået hos min psykiater siden 13 september. Jeg tror egentlig godt jeg kan lide ham... Tror - hehe - det er sååå svært for mig at stole på andre og turde åbne op - men indtil videre er han vist nok ok. Jeg besøger ham en gang om ugen.

Han stoppede min medicin INDEN jeg begyndte hos ham. Over tlf i samråd med min læge.... Jeg blev henvist til en psykiater af kommunen - der skulle laves en special læge erklæring, der kunne hjælpe til om mine SD kunne genoptages med tilbagevirkende kraft.... Det kunne de heldigvis.... Desværre anbefalede han mig at skifte min Citalopram ud med Venlafaxin. Og klart jeg og lægen satte os ned og lavede en plan for at komme ud af den gamle medicin og ind i den nye.... Skal jo SAMARBEJDE... Ikke?

Anyway - fik en ren forgiftining af den *biiiiiip* medicin, så da jeg en dag sad hos lægen, ringede hun lige til ham min nye psykiater - og tju hej bum bum... Nedtrapning af Venlafaxinen... Gik næsten 6 uger HELT UDEN medicin. For første gang i 4 år... Og jeg NØD det... Syntes sq egentlig jeg havde det rigtig godt!

Men men... Kom igang med forløbet hos psykiater - og han anviste Lyrica pga angst... Har nu taget den i 3 uger.... Ikke nogen målbar effekt endnu...

Men nu til sagen! UNDSKYLD - men er helt oppe at køre, sidder med tårene lige på vej til at starte et mindre vandbad her over computeren....

Idag har jeg været på apoteket for at hente yderligere medicin... Nemlig Ritalin. Betalte 786 kr for 18 dages Ritalin og 25 dages Lyrica... ØV så dyrt det er...

Og hvorfor skal jeg så have det? Jo fordi min psykiater tror jeg har voksen ADHD. Eller egentlig har haft det hele mit liv, men aldrig er blevet "tjekket" for det... Arrrrrrggghhh..... Det skræmmer mig sq. Ved godt hvad det er og KAN betyde - og han gav mig nogle brochurer med, så jeg kunne læse mere om det. Skræmmer mig jo heller ikke med SELVE diagnosen...

Men OVEN I alt det andet... Jeg ORKER ikke flere diagnoser eller mere medicin... Jeg HADER det!!!!!

Nu står den på kronisk svær depression. Generalisered angst. PTSD og dermed ekstremt stressfølsom. Tvangstanker. Bulimi. Og så liiiiiige ADHD....

Jeg har MÅSKE været syg hele mit liv. Men først efter sygemelding i 2007 kom den første diagnose - depressionen... Og siden hen alt det andet.... Og nu i dag en ny diagnose...

Fordelen med hans diagnose er, at det kan være den ligger til grund for alle de andre diagnoser. At de er følge sygdomme... Og dermed at jeg måske kan få lidt styr på det hele.... Og MÅSKE kan komme så langt, at jeg igen kan se mig i et job et eller andet sted...

Ulempen er (i MIT hovede) bare at så har jeg SPILDT så mange år på INGENTING!!! Stoppet mig med medicin, som jeg har brugt aaaaaalt for mange penge på... Haft kampe med systemet, som har omhandlet noget helt forkert - OG som har taget alt for lang tid....

Lige nu kan jeg slet ikke overskue min "nye" diagnose. Jeg er bare ked. Frustreret... Og..... ALT MULIGT ANDET!!!!!!! Og jeg havde bare lige brug for luft... Tak fordi I ville læse med......
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2010, 17:21   #2
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
hejsa
jeg ville bare sige, jeg har læst det du skriver og du får en stor tanke fra mig. jeg synes ikke du skal skamme dig...
man er som man er og der er plads til alle med eller uden dianose eller flere bare lige et par ord
hilsen sane mor
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2010, 17:50   #3
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 16
MineBørnsMor er ny på vejen
Kan godt følge dig i at det er svært at overskue endnu en diagnose. Omvendt, så kan det være fordi du har haft ADHD hele tiden at du er løbet ind i alt det andet. Altså at det er den uopdagede ADHD der er grundproblemet. Så nu hvor du kender til det, så kan det være at nogle af de andre ting bliver lettere. Fordi du med ADHD reagerer på bestemte måder, har svært ved bestemte ting osv. Og på den måde kan det være det bliver lettere for dig at undgå problemer i fremtiden?

Men træls med den nye udgift til medicin!
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2010, 21:54   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Først kan jeg jo godt forstå du er ked af endnu en dianose.

Jeg kender en ung pige hun fik også dianosen ADHD efter at hun havde kæmpet sig gemmen skolesystemet på spical skole,og overrandt lægerne ,for at få noget for stres og meget andet.hun var mildes talt ved at brande sammen.
hun endte så med en dianose ADHD og samme milicin som du nu har fået,og jeg må sige hun har få et helt andet liv,med meget bedre styr på sig selv og sit liv.

Og vi andre kan mærke at der er meget der er blevet nemmer for hende.jeg vil håbe at du vil opleve det på samme måde,når i har fundet frem til den rigtige dosering,til dig.


Du må ikke føle du har spildt flere år af dit liv,tænk på at det jo er alt det i dit liv der har ført dig frem til det du trosalt har nået i dag.

Og det er jo først her de sener år at man er bleve opmærksom på at ADHD jo ikke forsvinder fordi man bliver voksen men at man som voksen med ADHD bliver bedre og bedre til at takle hverdagen.

Håber din nye milicin vil hjælpe dig.

Prøv om du evt. kan få dækket dine milicin regninger.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 05-11-2010 kl. 22:00.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2010, 21:58   #5
pif
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 283
Styrke: 14
pif er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MineBørnsMor Se meddelelser
Men træls med den nye udgift til medicin!
Men der er jo en grænse, så se og få søgt kroniker tilskud !
Derefter søges egenbetalingen dækket, vi §100.
Der må også være andre udgifter, der skal dækkes efter denne lovgivning, når man er så "handicappet", og dermed kommer beløbene op over bagatel grænsen 1
pif er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
min diagnose KatrineB Alt det andet 2 11-02-2013 22:57
Diagnose chadur Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 10-10-2012 11:20
Ang. diagnose. Bertha65 Dit og Dat 1 09-03-2011 00:49
diagnose tulipanen Alt det andet 4 28-05-2010 08:02
Diagnose hopper Alt det andet 3 17-10-2009 11:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension