K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-01-2010, 17:17   #41
anetta
Hvor skulle jeg ellers være
 
anettas avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2007
Lokation: Lolland
Indlæg: 127
Styrke: 18
anetta er ny på vejen
ja,øv vi skal tømme apoteket,for smertemidler...

kan se,at mange af jer her får en del,medicin hver dag,men hvad skal vi gøre...

dagligt får jeg :
todolac 300 mg, 2 x om dagen,de kan give mavesmerter,
2 x 3 stk panodil retard,2 x 3 styk klorzoxazon
eltroxin 100 mg,samt eltroxin 50 mg

det er ikke godt,at skulle spise piller hver dag,det giver bivirkninger...

når jeg har dårlige smerte dage,så hjælper medicinen ikke en pind,da er pillerne ikke stærke nok,til smerterne...så der er dage hvor kroppen,gør så ondt,musklerne er ømme,stive og spændte,at jeg ikke kan tage medicin,eller indtage mad,vand,så kaster jeg op hele dagen ,har kvalme og kan ikke være til for smerter...så kroppen slapper aldrig af,samt jeg sover dårligt,pga.stofskifte medicin....
jeg holder kroppen igang,med svøm og vandgymnastik.,gåture når jeg kan...

Sidst redigeret af anetta; 28-01-2010 kl. 17:21.
anetta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2010, 22:33   #42
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
For nogle sygdomme kan man få lov til at få vederlagsfri fysioterapi. Det kan i hvert fald afhjælpe nogle af de smerter, man får ved at gå og spænde op over de andre smerter.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2010, 22:37   #43
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Som skrevet tidligere tager jeg dolol, og på et tidspunkt prøvede jeg retard-udgaven, men dem kunne jeg simpelthen ikke enes med.

De almindelige dolol virker efter ca. 30 min. (på mig) og når hurtigt max. effekt, og bliver liggende dér indtil virkningen begynder at aftage.

Retard-udgaven er længe(re) om at komme op på max. effekt, bliver liggende dér et (længere?) stykke tid, for så at falde langsomt i effekt.

Jeg syntes ikke at jeg var ordentlig smertedækket, fra effekten begyndte at falde var der jo lidt tid til at jeg skulle tage den næste, som så var noget tid om at komme op i effekt.

Så dem gav jeg videre til en anden, som i forvejen tog alm. dolol og havde planlagt at prøve retard.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2010, 23:46   #44
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg har gemmen længer tid taget Ibuprofen 600 tre gange dagligt og ind imellem også 1 til 2 parmol sammen med Ibuprofenen,men jeg syntes efter hånden ikk de hjælper rigtigt,når det er rigtigt slemt så tager jeg en Tramadol 50mg men jeg kan ikk rigtig tåle dem,får nogle gange hudkløe og udslet men hvad gør man ikk ,når man hverken kan holde ud at sidde eller lige ,jeg har prøvet forskeligt men vil helst ikk have morfin og linde...for tiden har jeg bare ondt af h til,så overvejer om jeg igen skal be lægen om et skud,jeg ved ikk helt hvad det er der er i, men det hjælper så jeg ikk får de jag ned i ballen og krampe i en muskel op af ryggen...det er lidt trist at svine kroppen til med piller der ikk hjælper helt aligevel men kan ikk holde ud uden...
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 28-01-2010 kl. 23:48.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2010, 00:34   #45
Connie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2008
Indlæg: 190
Styrke: 17
Connie er ny på vejen
Jeg er pt. under udredning på Reumatologisk afdeling.

Jeg har sandsynligvis noget reaktiv gigt-hurlumhej som ledsager til tarmsygdom.

Jeg tager dolol og paracetamol sammen mod smerterne. Det virker faktisk fint - men der går en times tid inden jeg kan mærke virkning fra dolol.
Connie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2010, 20:16   #46
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Når det er helt galt tager jeg ibuprofen 400 mg sammen 2 st pinex. Har ikke ondt som i andre har altså i har jo var dag det har jeg do ikke men det er galt nok,. Det med at få vederlagsfri fysioterapi er så svært. det er meget få grupper der kan få det og du skal have det meget svært for at få det. men det kommer helt sikkert a på lægen om du kan få det eller om du ikke kan få det.
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2010, 21:05   #47
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
For vederlagsfri fysioterapi se dette link: http://fysio.dk/Upload/graphics/PDF/...api_4jul08.pdf

Men det er konkrete sygdomme og konkret sværhedsgard og varighed, så derfor en lille målgruppe. Hvis ens sygdom ikke står på listen kan læge ikke henvise, men his lægen er tvivl, kan denne sende vurdering ind til Sekr. for Diagnosekomitee for afgørelse.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2010, 11:49   #48
nilst
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2010
Indlæg: 1
Styrke: 0
nilst er ny på vejen
Avosol og slidgigt

Jeg søger efter noget dokumentation vedr. Avosol og slidsigt. Jeg så nemlig en kommentar på Med24.dk, hvor en person kort skrev, at Avosol kan hjælpe ved slidgigt. Jeg set andre tråde omtale kosttilskuddet, men kan ikke finde frem til egentlig "dokumentation" vedr. området.
nilst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2010, 13:07   #49
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Kan dette bruges: http://mags.datagraf.dk/komplementaersundhed/4/48
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2010, 13:43   #50
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
overvejer om jeg igen skal be lægen om et skud,jeg ved ikk helt hvad det er der er i,
det er ikke kun morfin de skyder ind er ikke helt sikker mener ibumetin osv bruges også har selv fået hjalp også
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Danmark på Piller DR2 beha Politik og Samfund 11 11-04-2013 20:31
om brugen af udtrykket 'ly***piller' - en bøn L.S. Alt det andet 17 11-06-2012 15:52
Jeres erfaring, hvor meget mere skal der til, før jeg kan indstilles til fp? SanneHansen At søge førtidspension 59 23-05-2012 20:05
Piller mod træthed frupia1 Alt det andet 6 27-01-2010 21:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension