K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-11-2010, 08:35   #11
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Hej igen

Nu skal jeg til møde med min advokat idag hvor vi skal lave æmdringer i RP.

Jeg fik til opgave at lave forarbejdet med sagsakter og lægepapir, altså hvad jeg syntes der skulle ændres.

Så jeg gik igang med at læse de over 1000 papir igennem.
Jeg faldt over en RP der blev lavet i Ringsted kommune, i starten af min skade.
Min sagsbehandler har faktisk kopieret det meste af den RP, alle de ting som kun kan bruges til hendes fordel.
Den gang var jeg top motiveret på at komme tilbage på arbejdsmarkedet, jeg havde mine planer på hvad jeg gerne vil lave og arbejde med. hvis jeg kunne komme tilbage...

Alt det har hun brugt, og hun har også brugt den sagsbehandler der lavede den RP (Tilbage i 2005) Vurderinger.

Så det er jo klart hun kan lave en konklusion der beskriver at jeg meget gerne vil ud og arbejde igen, og hvilken arbejde jeg vil kunne bestride...

Men hun har ikke taget alt det fra den "gamle" RP, som beskriver hvor skadet jeg også er, og lægernes vurderinger fra dengang, og allerede dengang vurderet læger, lægekonsulent og sagsbehandler at min skade er varig og der er et problem med mit helbred og jeg skal have diverse skånehensyn...

Men der er jo sket meget siden, som sagt er behandlingsmuligheder udtømt, min erhversevne er under 1/3 af det normale og jeg har været i arbejdsprøvning.
De ting er slet ikke nævnt i min RP...

For mig virker det som om hun SLET ikke kan finde ud af sit arbejde, og slet ikke en RP...

Så glæder mig vildt til mit møde med advokaten ;-)
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2010, 09:44   #12
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
En ressourceprofil er et fremadrettet arbejdsmaritriale, som skal godkendes af dig med underskrift.

dERFOR SKAL DER ARBEJDES VIDERE fra den oprindelige.
Alle gamle oplysninger skal derfor fremgå.

Udfra dette kan man se hvad der har været afprøvet, og hvordan din arbejdsevne udvikler eller afvikler sig.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2010, 09:50   #13
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Jamen der brude vel fremstå alt fra den gamle RP, og ikke kun det som kan bruges mod MIG.
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2010, 10:10   #14
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Alt gamelt er med i RP fra tidliger RP men der skal så stå årstal ved det afsnit,der skal også kunne ses en udvikling i eller afvikling af arbejdsevnen Resurseprofilen gemmen årne.

Men hvis det gamle har fået en ny dato så der forkert .
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2010, 13:21   #15
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Hej hopper

Held og lykke med møde med advokat!


De 2 væsentlige afsnit i ressourceprofil er de 2 sidste afsnit: "Helbredsmæssige forhold" og "Samlet vurdering".

Afsnittene i ressourceprofil - i øvrigt - er formentlig et broget kludetæppe af forløb i sygedagpengesag - afspejlende et udviklingsforløb - som Popiae og c.l.e.o. beskriver - det betyder ikke så meget. De væsentlige og bærende afsnit er som sagt: "Helbredsmæssige forhold" og "Samlet vurdering".

"Helbredsmæssige forhold" skal indeholde fuldstændige og opdaterede lægefaglige oplysninger om:

Hvad læger/speciallæger/lægekonsulent har beskrevet og vurderet:

- Under 1/3 erhversevne tilbage

- Skade er stationær og varig

- Behandlingsmuligheder er udtømt

"Samlet vurdering" skal gengive essens af lægefaglige vurderinger i sag jf. afsnit om "Helbredsmæssige forhold" - og skal opsumere socialfaglig vurdering af arbejdsprøvning - og herudfra skal der anbefales videre arbejdsmarkedsrettet foranstaltning i sag med henblik på selvforsørgelse: Ordinært arbejde 34 - 37 timer ugl., revalidering, fleksjob, førtidspension.

Det er disse 2 sidste afsnit i ressourceprofil, der i særlig grad skal være præcise. De er som sagt omdrejningspunkt for, hvad der opfølgende anbefales m.h.t. foranstaltninger: Ordinært arbejde, revalidering, fleksjob, førtidspension.

Her på K10 har der, som tidligere omtalt, været debat om, hvad der skal til for at opnå førtidspension – med hensyn til lægefaglige og socialfaglige vurderinger: Jeg citerer fra denne debat den 23. september 2010:

http://www.k10.dk/showthread.php?p=125237



”For at komme i nærheden af en førtidspension, skal


1) sygdommen være stationær

2) behandlingsmulighederne være udtømte

3) funktionsevnen være beskrevet

4) arbejdsevnen være reduceret til det ubetydelige eller næsten ubetydelige


Ad pkt. 1: Det væsentlige her er formodentlig, at der ikke er en statistisk chance af en vis størrelse for at sygdommen bedres.

Ad pkt 2: Her er tale om anerkendte og relevante behandlinger

Ad pkt 3: Det er lægen der skal beskrive funktionsevnen

Ad pkt 4: Det er her arbejdsprøvningen kommer ind i billedet - med mindre den fra lægelig side frarådes (er kontraindiceret).”



Når vi analyserer, om din sag lever op til disse punkter, kan vi se, din sag er tæt på fleksjob/førtidspension – (revalidering?).


Held og lykke!

Sidst redigeret af Katharina; 02-11-2010 kl. 13:41.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
:( Kan slet ikke forstå det her ... Kan nogen hjælpe?.. Vejleq31 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 02-01-2012 19:11
forstår slet ikke kommunen sanne mor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 25-10-2010 17:08
forstår slet ikke afslaget nu!! kalona Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 30-09-2010 01:24
Jeg kan jo i virkeligheden slet ikke... mumle_mund Dit og Dat 11 30-07-2008 23:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension