K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-11-2010, 20:27   #1
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
erstatningsansvars erklæring

ja sådan en fætter ville jeg jo have min kommune til at skrive under på inden jeg blev sendt på et kompetancecenter- men uden held- blev mødt af meget høje og nægtende mure som jeg blev ved at rende panden imod.

men så læser jeg herinde en der skriver noget omparagraffer, med at en borgers sygdom/skade ikke må¨blive værre end den er i forvejen under en udredning/arbejdsprøvning osv. men jeg kan selvfølgelig ikke huske hvem det var og hvad indlæget hed.

nogen der kan linke til ovennævnte lov paragraffer?? jeg vil nemlig gerne have dem ud på papir og med til næste møde
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2010, 23:51   #2
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Det kunne jeg også godt bruge..min sagsbehandler vil nemlig heller ikke skrive under på noget. Hun siger at jeg jo er dækket hvis der sker en ujykke på stedet, og så stopper samtalen der!
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2010, 01:50   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er i job-planen eller andet I skal indføje at de har erstatningspligt, såfremt I bliver ydereligere skadet eller får forværring af tilstand.

Job-plan SKAL laves, med indføjelser af skånehensyn, ellers indføjer I selv dette, herunder det vedr erstatningspligt.

Kommunes forsikring dækker IKKE i de tilfælde.

Nogle private vil også have underskrift på eget ansvar mv.
Som sagt kan det blive svært, hvis ens skånebehov ikke imødeses.

Såfremt at lov mv overholdes, skulle der vel heller ikke være problemer med en underskrift, vel?
(Optag gerne hvad der bliver sagt, (SKJULDT). det kan blive nyttigt, hvis man efterfølgende trues på forsørgelsen.

Husk; ingen underskrift af dig, før du har indføjet dette. Vil de ikke skrive det ind for dig, skriver du selv i hånden, FØR underskrift, og får kopi af det hele, til dig selv.

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 02-11-2010 kl. 01:52.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2010, 06:33   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu ved jeg ikke lige hvilken ydelse du er på...men måske du kan bruge dette....

Bekendtgørelse om en aktiv beskæftigelsesindsats

Citat:
Kapitel 12

Erstatning

Arbejdsskader ved deltagelse i tilbud

§ 89. For personer omfattet af § 1, nr. 1-5, 7 og 10, yder kommunen erstatning m.m. for følger af arbejdsskader ved deltagelse i tilbud om vejledning og opkvalificering efter kapitel 10 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats og virksomhedspraktik efter lovens kapitel 11.

Stk. 2. Sager om erstatning m.m. efter stk. 1 behandles efter reglerne i lov om arbejdsskadesikring med de ændringer, der følger af §§ 89, 91 og 92.

Stk. 3. Stk. 1 finder ikke anvendelse ved tilbud om vejledning og opkvalificering efter kapitel 10 i lov om aktiv beskæftigelsesindsats, hvis personen efter andre regler er berettiget til erstatning m.m. efter lov om arbejdsskadesikring.

Skade forvoldt på andre personer eller andres ejendele

§ 90. For personer omfattet af § 1, nr. 1-5, 7 og 10, yder kommunen erstatning m.m. for skader, som en person forvolder på andre personer eller andres ejendele under deltagelse i tilbud om vejledning og opkvalificering efter kapitel 10 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats og virksomhedspraktik efter lovens kapitel 11.

Stk. 2. Ved skade forvoldt på andre personer vurderes erstatningsansvaret efter dansk rets almindelige regler. Hvis personen er erstatningsansvarlig efter dansk rets almindelige erstatningsregler, ydes erstatning efter reglerne i lov om erstatningsansvar.

Stk. 3. Ved skade forvoldt på andres ejendele vurderes erstatningsansvaret efter dansk rets almindelige regler. Hvis personen er erstatningsansvarlig efter dansk rets almindelige erstatningsregler, ydes erstatning efter §§ 37-38 i lov om forsikringsaftaler.

Stk. 4. Der ydes ikke erstatning efter stk. 1, hvis skaden er opstået ved tyveri eller anden kriminel adfærd.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms...?id=132699#K12

Bemærk det som Popiae skriver...at kommunens forsikring IKKE dækker i alle tilfælde...

Få evt noget på skrift fra dem af....helst med henvisninger til lov...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Samtykke erklæring jasch Alt det andet 3 27-04-2013 19:40
Erklæring om oplysningspligt Den smukke vej Alt det andet 10 19-09-2011 11:12
Lægekonsulentens erklæring Jydepigen Alt det andet 33 22-08-2011 07:01
Ny speciallæge erklæring? Sillah Spørgsmål ang fleksjob 7 02-07-2010 13:58
erklæring om oplysningspligt metsen Alt det andet 10 10-03-2008 20:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension