K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-06-2010, 14:54   #1
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.790
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Socialrådgiveren er ikke min fjende...

Kære alle garvede K10èr.

Jeg er af den mening at vi fremover skal besluttet at alle socialrådgivere, socialformidler, sagsbehandlere er vores samarbejdspartner.

Hvis vi/du på vores vej skulle løbe ind i ovennævnte der muligvis ikke kender lovgivningen eller pga af usikkerhed måske behandler dig/os ubehangeligt eller lovstridigt skal vi hjælpe dem i deres arbejde.

Vi skal hjælpe dem med dokumentation om hvordan en evt arbejdsløs, kontanthjælpsmodtager, sygedagpengemodtager eller handicappet skal behandles af det offentlige. Her findes der jo utallige brochure, vejledninger og bekendtgørelser som vi hurtig kan fremvise, udover den enorme erfaring vi gennem årene har høstet.

At være sagsbehandler er ikke altid nemt. Kan desværre også være farligt.
http://www.socialrdg.dk/Default.aspx?ID=4120

http://www.socialrdg.dk/Default.aspx?ID=4149

http://www.socialrdg.dk/Default.aspx?ID=2619

http://www.socialrdg.dk/Default.aspx?ID=4121

http://www.socialrdg.dk/Default.aspx?ID=4108

som i alle kan læse jer til har socialrådgiverne også en mening om de problemer vi selv tumler med.

De har enda så store problemer at det har været nødvendigt for dem at udgive denne lille folder om ulovligheder.
http://www.socialrdg.dk/Files/Filer/...is_til_web.pdf

så jeg håber i vil tage godt imod mine tanker.

Mange hilsner
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 17-06-2010, 15:00   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja en trist udvikling
for de fleste sagsbehandler er netop for at hjælpe og følger den lovgivning der er
men når noget går skævt og man er syg eller psykiske ustabil i forvejen skal der ikke meget til.
men lige som i alle andre fag er nogen dygtige og andre som måske slet ikke skulle være socialrådgiver.

Men fokus skulle nok være mere på selve systemet og ikke den enkelt sagsbehandler
har selv arbejdet det meste af mit liv i det private
men har arbejdet et par år i det offentlige og nu selv en del af dette system
hvis det havde været en privat virksomhed var det hele gået konkurs for længe siden.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2010, 18:16   #3
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Må sige at trods de gode tanker der ligger i denne tråd så vil jeg aldrig nogensinde turde stole på ansatte i forvaltningerne mere...

Har oplevet alt for meget til nogensinde kunne betragte dem som samarbejdspartnere og dem der går imod systemets ulovlige kassetænkningsstrategi er så sjældne at jeg aldrig har mødt nogen af dem endnu...

Min mening om det ... som desværre er dannet af den hårde erfaring...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2010, 19:03   #4
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Jeg mener nu også at socialrådgivere burde have mere magt.... men til at hjælpe og ikke til at straffe.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2010, 21:48   #5
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jeg mener så at det bør være socialrådgivere som er på ens sygesag og ikke en tilfældig kontormus.(rotte)
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2010, 22:03   #6
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Peter, ked af at sige det men nej, for mit/vores vedkommende er det ikke sådan og vil aldrig blive

Det BURDE helt bestemt være en hjælp af hente fra en faglært socialrådgiver men som tingenes tilstand er i dag ja, så er burde meget langt væk!

MEN dermed ikke sagt at man ikke kan yde hinanden gensidig respekt -men det kræver det til gengæld også hvis jeg skal hjælpe socialrådgiveren!

Som vi sagde i det ganske umenneskelige og urimelige forløb: Kalder du dette en hjælp jamen tak, så har vi ikke brug for mere!

OG det skal også siges at sagsbehandleren(for en sådan kludetæppesyerske var det) udtalte at: nu skal dette jo ikke tages personligt

Jamen Herre Jemini, kan vi andet når du nær havde kostet os både førlighed og vores barn livet

HUN alene sad med magten og véd da også at hun engang i tidernes morgen har underskrevet en ansættelseskontrakt der netop meget kontant sir: du må ikke udsætte andre for noget du ikke selv ville kunne klare(frit oversat!) -du har et ansvar iflg retsplejeloven!

Nix, den tillid er for ALTID væk -meeen din tanke og mening er ok

-men som sagt, det kræver gensidig respekt OG empati -længere er den ikke for mit vedkommende.

PS: må jo så også tilstå at jeg på skrift har diagnosen: problemer m autoriteter, hvem det så ellers er man betegner som autoritet i dét kommunale system -men det er jo igen et problem eller hur?
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 17-06-2010 kl. 22:08.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2010, 23:21   #7
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
PS: må jo så også tilstå at jeg på skrift har diagnosen: problemer m autoriteter
Tænk at det skulle være en diagnose..... i så fald en af dem man efter min opfattelse godt kan være stolt af
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2010, 00:54   #8
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Idag findes der en uofficiel diagnose som hedder: jobcentersindsyg.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2010, 01:12   #9
calamityjane
Hvor skulle jeg ellers være
 
calamityjanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2008
Lokation: Hvidovre
Indlæg: 163
Blog Indlæg: 22
Styrke: 17
calamityjane er ny på vejen
jeg må desværre sige som andre her, man har gjort for meget for at kunne stole på sagsbehandlere/systemet.
jeg har forsøgt gentagende gange at fortælle om depression, (da jeg er pårørende til en) og uden at der er sket noget ved det, jeg har sågar givet bøger og printet ting ud om emnet uden held. idag har vi viso indenfor og det viser sig at der KAN væære tale om.... omsorgssvigt
calamityjane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2010, 02:20   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Selvom, jeg har haft søde, arbejdsomme sagsbehandlere, må/kan jeg kun opfordre til at man sørger for dokumentation, i form af skriftlighed, båndoptagelse mv.

Der skal spares, og alle kneb gælder efterhånden.
Er selv i bilsag udsat for usande påstande, som ovenikøbet bliver lavet om, hver gang der spørges(bl.a. 4 forskellige forklaringer, på hvortil jeg gik, samt distance).

Min holdning er klartt, at man som borger i systemet der har brug for hjælp, af den ene eller anden årsag, IKKE skal beskæftige sig med, hvor svært sagsbehandlerrollen er!

Borgeren er der for at få profesionel hjælp, ergo er det det man har krav på, intet mindre.

Nogen sover gevaldigt i timen, Fagforeninger? Jurister? ministerier? osv
Det er her der skal rettes op!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Principafgørelse: kursus ikke rimeligt tilbud, derfor ikke forpligtet gunvor Den nyttige viden vi alle har 0 24-11-2012 22:27
aktindsigt/socialrådgiveren nr 13 2010 østerbro Alt det andet 2 14-09-2010 19:59
Man kan ikke stoppe sygedagpenge hvis ikke der er lavet ressourceprofil Hejdien Nyt fra Ankestyrelsen 10 01-12-2009 20:47
Jeg kan ikke mere.. magter ikke mere.. frhansen Dit og Dat 18 23-11-2008 14:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension