K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-06-2010, 15:50   #1
mariarolle
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2010
Indlæg: 9
Styrke: 0
mariarolle er ny på vejen
Tvunget til at melde sig ledig. Spørgsmål: Optjenes timer under periode med sygedagp?

Hej.

Først en et stor varmt tak til dette forum. Det har hjulpet mig en del under mit sygdomsforløb.

Kort fortalt:

Har arbejdet som sygeplejerske, blev sygemeldt, måtte opsige mit job, 1 år på sygedagpenge og nåede varighedsbegrænsningen. Ankede sagen og fik afslag af kommunen (orker ikke kampen med at sende papirer ind igen).

Er nu kommet på kontanthjælp forde lægekonsulenten har vurderet at jeg hverken kan komme i fleks, revalideres, eller noget som helst!.

Er nu pr. 1/7 blevet tvunget ud et kommunalt aktiveringsprojekt, som er fuldstændig værdiløst!. Jeg har jo faktisk en uddannelse og det jeg skal er direkte "dum i arbejde".

Føler mig tvunget til at melde mig ledig på min a-kasse, men så kommer spørgsmålet?

Er jeg overhovedet berettiget til dagpenge fra akassen, når jeg har gået sygemeldt i et år, og dette år var altså uden et ansættelsesforhold, altså tæller det så timer?.

På forhånd mange mange tak.

VH.
Maria

Desuden synes jeg LOLLAND KOMMUNE skal skamme sig. Hvis man ikke var syg, så er man da blevet det efter den kamp her. Jeg er så ulykkelig over at opleve hvorledes man bliver behandlet som "endnu en sag" fremfor at lytte til mennesket der sidder med enten fysisk eller psykisk funktionsnedsættelse!.

Jeg er rystet!. "Min" sagsbehandler er jeg dybt forarget over. Hun har under mit første møde efter jeg overgår til kontanthjælp mere travlt med at vifte rundt med en fluesmækker, fortælle mig hun kun har skimtet min sag, men at hun da samtidig har et alletiders aktiveringsprojekt for sådan "en som mig"?!! Hmm yderst paradoksalt. Endnu mere paradoksalt er det at sende mig på et aktiveringskursus, der skal tilbyde "opkvalificering" -- jeg er uddannet sygeplejerske, og skal sidde og lære at skrive CV????, og dele mine sorger og bekymringer grundet sygt barn med en flok 18 årige kvinder fordi aktiveringskursus er for "unge mødre", jamen jeg er da jo også kun 32 år?!.. Synes kommunale tilbud er fint nok, men man kan vel holde sig lidt mere til individualisme ikke?.

Jeg er LED og KED af det hele, og derfor denne lange smørre. Men jeg må raskmelde mig, intet andet valg, selvom lægekomsulentens konklusion er at jeg skal være langtidssygemeldt, men der sagde sagsbehandler: "lægekonsulenten er kun ansat for at oversætte, jeg skal ikke rette mig efter ham????..
Hmm aå lige et spørgsmål til, hvad hvis jeg får en sygemelding fra egen læge?, og husk lige hun har kun skimtet mine papirer... Godt man ikke er psykopat. Så havde det ikke været godt kun at skimte mine papirer.. Ja sort humor, men er man simpelhen nødt til at have.
Er skuffet....
mariarolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2010, 16:19   #2
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
hej maria...

det var sørme lidt "spredt fægtning"...

jeg tror du skal prøve og specifiserer, lidt mere i dit 1ste indlæg, mth afslag. hvorfor::???

eventuelle arbejdsprøvninger ..?????????

diverse former for aktindsigt ???????

har lægen været en god medspiller i din sag...?????

hvordan er sagen forløbet dig og sagsbehandler imellem.????

prøv og styk det lidt op, og du vil se at der er mange herinde der vil prøve og svare/hjælpe så godt det er muligt.....

mvh eders ace dk..... en af dem
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2010, 16:29   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
jeg lyder måske lidt hård
men er du ikke syg?
siden du kan komme på at melde dig ledig
hvis du først melder dig rask, så har din sagsbehandler vundet

Glem alt om den sagsbehandler
har den sagsbehandler overhovedet en uddannelse?

din lægekonsulenten har sagt du skal være langtidssygemeldt
det må han have fået et sted fra
hvad siger din læge og speciallæger, de må have skrevet noget
ellers vil lægekonsulenten ikke have sagt du skal være langtidssygemeldt

alt handler om dokumentation i dette system og hvis du skal være langtidssygemeldt
kan din læge sygemelde dig så du ikke kommer på aktiveringskursus
mens du modtager kontanthjælp

Sidst redigeret af MTVRV1; 20-06-2010 kl. 16:41.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2010, 16:30   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Du skal vel se at få en samtale med en fra din fagforening,de kan måske hjælpe dig,du er vist kun dagpengeberattet hvis du rask melder dig..

Ja, i div. aktiveringskursuse og lindene,har vi kun ledighed og sygdom til fældes,ellers er folk meget forskellige,alle i en kasse kan men vil sige
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2010, 16:44   #5
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Kommer du på dagpenge, så skal du også i aktivering.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2010, 17:51   #6
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
jeg syntes som MT siger . glem alt om den sagsbehandler, og prøv og få et overblik.

hvad har diverse speciallæger incl din egen læge, gjort og skrevet, for at konsulenten , mener du skal være sygemeldt.

hvad ligger der af dokumenter i din sag, ??? og har du evt: været i et forløb der ligner en afklaring, eller andet jobafprøvning....

jeg syntes lige du skal prøve og tjekke alle dine papierer igennem fra de respektive enheder, og se om det giver blot lidt mening....

for et er sikkert havner du først på den "anden sidde af stakittet", er det skide svært og komme på plads igen......

håber du får lidt overblik, og dermed også lidt mere hjælp fra diverse folk herinde..

mvh eders ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2010, 19:01   #7
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Du kan starte på en udd. hvis du kan holde til det. Den skal vist vare i mere end 1,5 år. Så er du berettiget til dagpenge på dimmentent sats og så kan du sygemelde dig igen.
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2010, 23:19   #8
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej Maria

Jeg tror du er dér hvor det ville værre "guld" med en bisidder/højre hånd, til at hjælpe dig igennem kommunens forsøg på at knække dig...

Ønsker dig alt mulig held og lykke fremover
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2010, 14:43   #9
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Bare lige helt basis, man kan ikke komme fra kontanthjælp, og så melde sig ledig ved A-kassen.
Man kan godt fra sygedagpenge, men ikke fra kontanthjælp. Så skal man først optjene retten igen...

Og så kan jeg ikke helt finde ud af, ud fra dit indlæg, om du er syg og uarbejdsdygtig, permanent eller midlertidigt, eller "bare" ledig?

Og som de andre skriver, der er også aktivering i dagpengesystemet...
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2010, 19:08   #10
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
Jeg var sygemeldt på kontanthjælp.

Sidst redigeret af Bassemanden; 22-06-2010 kl. 22:10.
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
spørgsmål om relavidering max 20 timer jansørensen Alt det andet 7 28-08-2013 16:15
Sygedagp. / kontanth. / Fp??? Vanilla Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 04-06-2012 13:31
Optjenes feriepenge på sygedagpenge? 13de Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 16-02-2012 01:22
ang sygedagp. ophør Guldfax Alt det andet 20 23-02-2011 23:52
Melde fra DR- Igen at melde fra, jeg tør ikke... Enteneller Alt det andet 3 11-12-2010 11:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension