K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-02-2016, 16:47   #1
JulieN
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2016
Indlæg: 3
Styrke: 0
JulieN er ny på vejen
Question Hjælp til tandbehandlings reglerne

Hej
Jeg har virkelig brug for hjælp til at finde rundt i den jungle af regler. For at gøre en meget lang historie kort så havde jeg brug for 2 implantater, sparede 20.000kr op til at betale for dem, jeg havde fået dem lavet så behandlingen var godt igang. Mistede min su og fik afslag på enkeltydelse til min husleje på grund af den opsparing, jeg forklarede dem at den ikke som sådan var en opsparing, men at jeg bare ventede på at få regningen fra tandlægen. De vendte tilbage med at jeg alligevel først skulle bruge de 20.000 og så i stedet søge om enkeltydelse til at få betalt tandlæge regningen. Det har jeg så gjort, men fået et afslag... Med et rådighedsbeløb på 50kr om dagen kan jeg umuligt betale den regning så jeg er igang med at overveje hvordan det så kan lade sig gøre.
Jeg så et andet opslag herinde om at man kan få hjælp til tandlæge regninger op til 10.000 kr, gælder det også når jeg er på revalidering? Tænker om jeg ville kunne få lavet én regning fra tandteknikeren der har lavet mine kroner og én regning fra tandlægen der har sat dem i og taget røntgenbilleder, så kan jeg vel bede om at få betalt den fra tandlægen for så er den under 10.000? Tandteknikeren må jeg jo så betale på en eller anden måde, men det er lettere at overskue en regning på 12.000 end en på 21.000
Håber der er en af jer der har et overblik over reglerne.
Mvh Julie
JulieN er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2016, 17:37   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja hvis du er på revalidering på kontanthjælpsniveau.

Prøv at se dette link - måske lidt info i det

http://www.tandlaegehusetaps.dk/nyhe...kontanthjaelp/

Formentlig kan du lave en betalingsordning med din behandler.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2016, 12:38   #3
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Denne forklarer lidt mere uddybende:
https://www.tandlaegeforeningen.dk/P...tuderende.aspx

MEN når behandlingsforløbet overstiger 10.000 kr, skal kommunen forhåndsgodkende før man begynder på behandlingen.

Ang formue:
Hvis du havde formue på 20.000 kr, og skulle leve af dem for at få kh, så er der da sket en fejl.
Du må have formue på 10.000 kr som ugift, så de kan maks kræve, at du lever for det over formuegrænsen. Dvs de 10.000 kr
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2016, 18:33   #4
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
QUOTE=JulieN;338389]Hej
Jeg har virkelig brug for hjælp til at finde rundt i den jungle af regler.

Hej Julie.
Du er ikke alene
http://www.k10.dk/showthread.php?t=33013&page=4



For at gøre en meget lang historie kort så havde jeg brug for 2 implantater, sparede 20.000kr op til at betale for dem, jeg havde fået dem lavet så behandlingen var godt igang.

Mistede min su og fik afslag på enkeltydelse til min husleje på grund af den opsparing,

jeg forklarede dem at den ikke som sådan var en opsparing, men at jeg bare ventede på at få regningen fra tandlægen.

De vendte tilbage med at jeg alligevel først skulle bruge de 20.000 og så i stedet søge om enkeltydelse til at få betalt tandlæge regningen.

Det har jeg så gjort, men fået et afslag...

Klag for fanen...

Med et rådighedsbeløb på 50kr om dagen kan jeg umuligt betale den regning så jeg er igang med at overveje hvordan det så kan lade sig gøre.

Der er en masse ting du ikke fortælle,r som også er væsentlige (for dig .
SU hjemmeboende eller udeboende ?
Din alder ?
Har du børn ?
osv osv..

Man kan da ikke leve for 50 kr om dagen, jeg kan i hver til fald ikke...



Jeg så et andet opslag herinde om at man kan få hjælp til tandlæge regninger op til 10.000 kr, gælder det også når jeg er på revalidering?

Det er der helt sikkert nogen her inde der ved noget om

Tænker om jeg ville kunne få lavet én regning fra tandteknikeren der har lavet mine kroner og én regning fra tandlægen der har sat dem i og taget røntgenbilleder, så kan jeg vel bede om at få betalt den fra tandlægen for så er den under 10.000?

Læs linket, det afhænger af meget:
https://www.tandlaegeforeningen.dk/P...uderende.aspx#

Mht revalidering:
Patienter er berettigede til tilskud som beskrevet nedenfor, når de modtager ydelser efter lov om aktiv socialpolitik, og såfremt denne ydelse svarer til integrationsydelses-, uddannelseshjælps- og kontanthjælpsniveauet. Det gælder således for modtagere af integrationsydelse, kontanthjælp, uddannelseshjælp, revalideringsydelse, ressourceforløbsydelse eller ledighedsydelse, som modtager disse ydelser på kontanthjælpsniveau, dvs. det niveau, som modtageren ville være berettiget til afhængigt af forsørgerstatus mv., hvis vedkommende havde været på kontanthjælp.

§ 82 a.
Personer, der modtager revalideringsydelse, ressourceforløbsydelse eller ledighedsydelse, har ret til tilskuddet, hvis de modtager en ydelse svarende til, hvad de ville være berettiget til i integrationsydelse eller uddannelses- eller kontanthjælp, og opfylder de økonomiske betingelser for at modtage integrationsydelse eller uddannelses- eller kontanthjælp.




Tandteknikeren må jeg jo så betale på en eller anden måde, men det er lettere at overskue en regning på 12.000 end en på 21.000

Prøv evt også at snakke med din tandtekniker og tandlæge om disse regler, de ved tit en del om dem, min gør lidt



Håber der er en af jer der har et overblik over reglerne.

Desto mere du selv sætter dig ind i reglerne/lovene, desto bedre, men du har ret, det er en jungel, og problemet er tit at kommunen ikke selv overholde lovene.

Opfølgende orienteringsskrivelse vedrørende tilskud til tandpleje efter aktivlovens § 82 a
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=152027

Ankestyrelsens principafgørelse 260-10 om pension - helbredstillæg - personligt tillæg - tandbehandling - tandlægekonsulent - inhabilitet
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=153338

Ankestyrelsens principafgørelse 90-15 om tandbehandling - tandpleje - forebyggende behandling - regelmæssig diagnostisk undersøgelse
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=176689

QUOTE Webmaster på http://www.k10.dk/showthread.php?t=33013&page=4
"Tja man kan sagtens stille sig underende over hvorfor man laver en lov...når man så samtidig giver kommunerne lov til at bryde selv samme lov...bare de orientere dig om det..."
"Der er absolut INGEN konsekvens for kommunerne at bryde love og regler.....det samme gælder for de fleste myndigheder..

De kan med andre ord...gøre lige hvad det passer dem....og hvad der passer med deres økonomiske situation...

De mennesker der bliver udsat for det her...ja de kan ikke gøre andet end at klage klage klage...dem der har råd til det kan hive kommunerne for en domstol....og ellers kan man råbe så højt, vidt og bredt op om det og så håbe på at tilpas mange mennesker høre om det sådan at der kommer et oprør nedefra.. "





Jeg er ikke selv jurist, og bliver tit træt når jeg skal til at læse inde på retsinfo, men så er det at K10 er en dejlig hjælp, at man lige kan få hjælp til hvad man skal gøre, skal man klage, hvem skal man klage til, og hjælp til at formulere en klage.

Jeg er selv en 51 årig single enlig nedslidt (flyttemands)chauffør, der har arbejdet siden jeg var 12-13 år gammel, medlem af en fagforening siden jeg var 18 år gammel og røg ud af dagpengesystemet for et par år siden og er nu på kontanthjælp.

Mvh Kio




Mvh Julie[/QUOTE]
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2016, 18:42   #5
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kio Se meddelelser

Med et rådighedsbeløb på 50kr om dagen kan jeg umuligt betale den regning så jeg er igang med at overveje hvordan det så kan lade sig gøre.

Der er en masse ting du ikke fortælle,r som også er væsentlige (for dig .
SU hjemmeboende eller udeboende ?
Din alder ?
Har du børn ?
osv osv..

Man kan da ikke leve for 50 kr om dagen, jeg kan i hver til fald ikke...
Tja, 50 kr om dagen, er cirka 1500 kr om måneden. Det er det rådighedsbeløb jeg har haft de sidste 4-6 år
Det er ikke sjov og spas, men det er heller ikke umuligt
Fik så tilgengæld betalt medicin, buskort, tandlæge og den slags.

Vil lige sige at det var 5 år på kontanthjælp, cirka 5800 kr efter skat.
Fra cirka 19 til 24 år gammel.

JulieN:
Det afslag du fik på tandlæge, hvad gav de af begrundelse?

Sidst redigeret af Webmaster; 17-02-2016 kl. 19:14. Årsag: 2 Indlæg lige efter hinanden lagt sammen til 1
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2016, 19:05   #6
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Tja, 50 kr om dagen, er cirka 1500 kr om måneden. Det er det rådighedsbeløb jeg har haft de sidste 4-6 år
Det er ikke sjov og spas, men det er heller ikke umuligt
Fik så tilgengæld betalt medicin, buskort, tandlæge og den slags.

Vil lige sige at det var 5 år på kontanthjælp, cirka 5800 kr efter skat.
Fra cirka 19 til 24 år gammel.
Hej Misty.

Nej okay, jeg kunne da godt leve for ca 1500 pr mdl, MEN jeg skal altså
selv betale medicin, buskort, tandlæge (det meste) og den slags.

Hvordan skal det forstås med "5 år på kontanthjælp, cirka 5800 kr efter skat.
Fra cirka 19 til 24 år gammel" ?

Jeg er kontanthjælp nu og får da betydelig mere end 5800 kr efter skat.

Mvh Kio
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2016, 19:07   #7
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kio Se meddelelser
Hej Misty.

Nej okay, jeg kunne da godt leve for ca 1500 pr mdl, MEN jeg skal altså
selv betale medicin, buskort, tandlæge (det meste) og den slags.

Hvordan skal det forstås med "5 år på kontanthjælp, cirka 5800 kr efter skat.
Fra cirka 19 til 24 år gammel" ?

Jeg er kontanthjælp nu og får da betydelig mere end 5800 kr efter skat.

Mvh Kio
Jeg tænker at vi lige tager det i privatbesked, så vi ikke "stjæler" tråden
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2016, 19:15   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Jeg tænker at vi lige tager det i privatbesked, så vi ikke "stjæler" tråden
Rigtig god ide
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension