K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-02-2016, 21:09   #1
Katj1053
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2016
Indlæg: 3
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Katj1053 er ny på vejen
Question Psykriatrisk speciallægeerklæring

Hej alle sammen

Jeg synes, det er en rigtig god side, som I har her og den har ladt mig inspirere et par gange.

Nu har jeg et spørgmål til jer. Hvis jeg skal have udarbejdet en psykiatrisk speciallægeerklæring, i forhold til påvisning af årsagssammenhængen mellem en arbejdsskadr og en posttraumatisk belastningsreaktion - hvilke psykiatere kan I anbefale mig i enten København eller Århus?

Mange høre jo så meget om halv "korrupte" psykiatere.

Håber meget I kan hjælp mig.

Venlig hilsen
Katja

Sidst redigeret af Katj1053; 13-02-2016 kl. 21:10. Årsag: Glemte mit navn
Katj1053 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2016, 22:45   #2
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Hej Katja.
Har du fået diagnosen, PTSD?
hvis du har går jeg ud fra at det er en psykiater der har stillet diagnosen, da det er vigtigt.
Hvis du har og den psykiater mener, at det er arbejdsrelateret hvorfor så ikke bruge samme?
Ja, undskyld, men for at kunne vejlede er ovennævnte vigtigt.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2016, 22:57   #3
Katj1053
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2016
Indlæg: 3
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Katj1053 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Hej Katja.
Har du fået diagnosen, PTSD?
hvis du har går jeg ud fra at det er en psykiater der har stillet diagnosen, da det er vigtigt.
Hvis du har og den psykiater mener, at det er arbejdsrelateret hvorfor så ikke bruge samme?
Ja, undskyld, men for at kunne vejlede er ovennævnte vigtigt.
Selvfølgelig. Det handler om min mor. Hun har gennem de seneste mange år fået stillet en række forskellige diagnoser PSTD, belastningsreaktion osv. og hendes sag skal muligvis genoptages. Jeg har fået at vide, at da det er hende selv, som ønsker sagen genoptaget, er det vigtigt med nyt materiale, da det forelæggende er en 3-4 år gammelt og ikke tilstrækkeligt og dermed skal hun selv betale for en ny speciallægeerklæring. - og dermed er vi nu på udkig efter en fornuftig psykiater.
Ps. tusind tak for du vil hjælpe
Katj1053 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2016, 23:29   #4
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Katj1053 Se meddelelser
Selvfølgelig. Det handler om min mor. Hun har gennem de seneste mange år fået stillet en række forskellige diagnoser PSTD, belastningsreaktion osv. og hendes sag skal muligvis genoptages. Jeg har fået at vide, at da det er hende selv, som ønsker sagen genoptaget, er det vigtigt med nyt materiale, da det forelæggende er en 3-4 år gammelt og ikke tilstrækkeligt og dermed skal hun selv betale for en ny speciallægeerklæring. - og dermed er vi nu på udkig efter en fornuftig psykiater.
Ps. tusind tak for du vil hjælpe
Vær opmærksom på at en psykiatrisk speciallæge erklæring snildt kan koste 15.000 kr, hvor en status kan laves væsentligt billigere.
Og der er jo ikke garanti for at den taler ens sag, selvom den er dyr.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2016, 00:22   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Vil kommunen ikke afprøve eller teste hende..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2016, 14:10   #6
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Ok. Det drejer sig om din mor.
Hun ønsker ikke selv sagen genoptaget, så undskyld: Er det ikke hende der bestemmer?
Hvis det er kommunen, der forlanger det trods hendes ønske, skal de betale for en speciallæge erklæring.
Hvis det er ASK. der forlanger en erklæring skal de også betale.
Det er meget svært at råde om navne på psykiatere, dog undgå alle de berygtede, som lader sig fodre af et system, som har en agenda, memlig at spare penge.
Hvad skal den erklæring bruges til?
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2016, 19:08   #7
Katj1053
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2016
Indlæg: 3
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Katj1053 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Ok. Det drejer sig om din mor.
Hun ønsker ikke selv sagen genoptaget, så undskyld: Er det ikke hende der bestemmer?
Hvis det er kommunen, der forlanger det trods hendes ønske, skal de betale for en speciallæge erklæring.
Hvis det er ASK. der forlanger en erklæring skal de også betale.
Det er meget svært at råde om navne på psykiatere, dog undgå alle de berygtede, som lader sig fodre af et system, som har en agenda, memlig at spare penge.
Hvad skal den erklæring bruges til?
Jo, vi ønsker selv sagen genoptaget, da det ikke kan være rigtigt, at hun ikke kan få noget erstatning. Så det er vores interesse at sagen bliver genoptaget. Er ved at alliere mig med en god advokat, som måske vil køre sagen, men han siger at det er os, som har bevis byrden og dermed er det os, som skal fremskaffe en ny speciallægeerklæring.
Og mange tak for svar! :-)

Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Vil kommunen ikke afprøve eller teste hende..

Kommunen har efterhånden indset, at det er hun for dårlig til. Men de har før lavet forskellige lægeerklæring på hende - også af nogle knap så "kompetente" mennesker, desværre :-)

Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Vær opmærksom på at en psykiatrisk speciallæge erklæring snildt kan koste 15.000 kr, hvor en status kan laves væsentligt billigere.
Og der er jo ikke garanti for at den taler ens sag, selvom den er dyr.
Ja, det ved jeg godt. Det er vanvittigt. Har slet ikke tænkt på en status - det kunne faktisk måske også være en ide. Mange tak :-)

Sidst redigeret af Webmaster; 14-02-2016 kl. 23:22. Årsag: 3 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et
Katj1053 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2016, 20:45   #8
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Katj1053 Se meddelelser
Ja, det ved jeg godt. Det er vanvittigt. Har slet ikke tænkt på en status - det kunne faktisk måske også være en ide. Mange tak :-)
Har du været inde på Arbejdsskadestyrelsens mentabel ?
Der kan du sammenligne symptomerne og få et indryk af om der i forhold til men overhovedet er noget at komme efter.

Jeg ville endvidere som det første indhente en status og drøfte denne med advokaten inden der indhentes noget dyrt.

Endelig skal man tænke på om en decideret sag kan risikere at belaste patienten unødigt og det skal man holde os i forhold til hvad man tror man kan få af økonomisk gevinst.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2016, 15:01   #9
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Som udgangspunkt kan en patient ikke forlange en attest. Aftalen om attester er ml. myndighederne og lægeforening.
Der er psykiatere, som efter en enkel konsultation vil skrive en attest, men en ordentlig psykiater vil lære patienten at kende.
Man kan ende med katten i sækken. I psykiatrien findes der jo ikke blodprøver, som kan bevise en diagnose.
Som jeg læser det skal en attest bruges til dokumentation til ASK.
Tror ikke de vil lade sig nøje med en status attest.
Hvis din mor har et godt forhold til egen læge ville jeg starte der.
Han hun har erfaring med de gode psykiatere må man formode.
Men som Kageøre skriver kræver det mange ressourcer, at føre en Arbejdsskadesag.
Hvis men er under 15% kan man som udgangspunkt intet opnå.
Du kan forsøge at google de forskellige psykiatere i Århus og København.
Jeg forstår desværre ikke helt sammenhængen. Som regel er man jo i behandling, hvis man har en psykisk arbejdsskade.
'
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2016, 15:07   #10
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Som udgangspunkt kan en patient ikke forlange en attest.
'
Enhver kan bede om en attest, det tilkommer ikke kun myndighederne.
Betaling er en individuel aftale imellem lægen og patienten.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension