K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-02-2013, 16:33   #1
Jasmina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 149
Styrke: 13
Jasmina er ny på vejen
Fordelene ved bisidder?

Hej

Er der nogen der ved hvad fordelene ved at have en bisidder med til et møde med kommunen er?
Har bisidderen ret til at blande sig eller har denne kun observationsstatus?

Kærlig hilsen
Jasmina
Jasmina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2013, 18:14   #2
anette29
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2012
Lokation: hedensted
Indlæg: 198
Styrke: 12
anette29 er ny på vejen
hej

jeg havde min mand med til alle møderne. (4 ører hører bedre end 2)

jeg ved ikke om der er regler for hvad og hvornår en bisidder må sige noget men vi havde ikke problemer med at han kommenterede tingene!
anette29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2013, 18:25   #3
KBR
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 254
Styrke: 12
KBR er ny på vejen
Ved mødet på min arbejdsplads i forbindelse med min pensionssag, havde jeg bedt vores tillidsrepræsentant være med - egentlig som ekstra ører - men når hun havde noget at supplere med, fremkom hun med det, og det kom med i min RP. Det drejede sig bl.a. om eksempler på at praksis og min neuropsykologiske undersøgelse var i overensstemmelse. Så ingen tvivl om det også vægtede i afgørelsen.
KBR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2013, 19:17   #4
brituiz
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2012
Lokation: Hørsholm
Indlæg: 15
Blog Indlæg: 6
Styrke: 13
brituiz er ny på vejen
Kan kun anbefale en bisidder. Du kan ikke selv sætte dig ind i alle de paragraffer og regler.
En bisidder må gerne komme med spørgsmål og kommentar.
Jeg har selv en, som har og gør sit job rigtig godt. Men vælge en socialretsjurist.
De penge jeg har betalt for at hende med, har tjent sig ind.
brituiz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2013, 19:27   #5
nemesis
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2013
Indlæg: 146
Styrke: 12
nemesis er ny på vejen
Psykologisk styrkeforhold

Det er ALTID en fordel at have en bisidder med hos kommunen. Hvad enten denne er sagkyndig eller ej.

Ud over at kunne fungere som støtte og vidne, vil det udjævne det psykologiske styrkeforhold til din fordel.

Meget ofte (se f. eks. "Aktion Social Bedrageri"), vil der deltage to eller flere medarbejdere fra kommunen, hvilket vil sige at du er i undertal hvis du møder op alene.

"Det kan da være lige meget, vi skal jo ikke op at slås" tænker du så nok, hvilket logisk set er rigtigt. Men en del af vores hjerne har stadig instinktet fra da vi var primater, og vil automatisk sætte din hjerne i forsvarsposition, da primatdelen fortæller dig at "du er truet".

Jeg er ikke psykolog, og kan derfor ikke huske den "rigtige" psykologiske betegnelse for ovenstående, men den går igen over alt i verden. Hvis du eksempelvis ser billeder fra et topmøde mellem to lande, vil der altid være NØJAGTIG samme antal deltagere fra begge lande.

Nå..det blev lidt kloge-Åge-agtigt men pointen er, at hvis du kan slæbe et fodboldhold med som bisiddere til kommunen, vil du have den psykologiske fordel
nemesis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2013, 19:34   #6
brituiz
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2012
Lokation: Hørsholm
Indlæg: 15
Blog Indlæg: 6
Styrke: 13
brituiz er ny på vejen
Du skal gøre op med dig selv, om du vil bruge dine kræfter på at sætte dig ind i love og regler, eller du vil bruge din energi på at passe på dig selv.
Jeg valgte det sidste, og fik det også meget bedre, ved at vælge en bisidder der ved hvad der bliver talt om. Sagsbehandlerne prøver altid, at dreje til, hvad de har fået afvide hvad kommunens fortolkning er af love og regler. Min bisidder er skrap, og har fanget det hver gang.
brituiz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2013, 20:28   #7
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af brituiz Se meddelelser
Du skal gøre op med dig selv, om du vil bruge dine kræfter på at sætte dig ind i love og regler, eller du vil bruge din energi på at passe på dig selv.
Jeg valgte det sidste, og fik det også meget bedre, ved at vælge en bisidder der ved hvad der bliver talt om. Sagsbehandlerne prøver altid, at dreje til, hvad de har fået afvide hvad kommunens fortolkning er af love og regler. Min bisidder er skrap, og har fanget det hver gang.
åh hvor det lyder befriende på en måde!!

Jeg har aldrig haft en bisidder med...... jeg ved godt at det er STOR dumt og jeg er total ødelagt når jeg går derfra netop pga det der med forsvarsmekanismen. Man er HELT oppe på dupperne!

Har prøvet at komme til et møde hvor de var 3 og så var der kun sølle mig

Sidste møde troede jeg var alene med SB men der var da lige en mere jeg ikke kendte!! Man bliver chokeret og jeg kan godt se at jeg nok hellere må finde mig en at tage med hver gang! *suk*
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2013, 21:01   #8
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Det er altid en fordel, at have en bisidder med, havde slet ikke klaret de møder uden min fantastiske bisidder...

Hun snakkede lige så meget som mig, og sparkede mig over benet når jeg skulle holde kæft/ fik sagt noget forkert.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2013, 22:39   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af hboegelund Se meddelelser
Sidste møde troede jeg var alene med SB men der var da lige en mere jeg ikke kendte!! Man bliver chokeret og jeg kan godt se at jeg nok hellere må finde mig en at tage med hver gang! *suk*
Du må være en af de seje, siden din sb skal have bisidder med.

Jeg har selv oplevet det et par gange, men min sidste sb turde godt møde mig alene.
Det respekterede jeg hende for, og vi fik et udmærket samarbejde, hun lavede et par fejl undervejs, som jeg klagede over, men det tog hun også i stiv arm.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2013, 09:48   #10
Jasmina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 149
Styrke: 13
Jasmina er ny på vejen
Tusinde tak for jeres svar - nu er jeg ikke i tvivl om at jeg vil have en bisidder med til mødet med rehab teamet. Jeg ved hvor skrækkeligt jeg har det når jeg bare skal gå ind ad døren til jobcentret og til møde med min ellers søde sagsbehandler. Hele min krop er i alarmberedskab som i har beskrevet meget rammende og jeg er udmattet og dårlig 4-5 dage efter for slet ikke at tale om den tid der går op til mødedatoen
Jasmina er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Bisidder.. Chas Alt det andet 3 07-02-2012 23:08
Bisidder Diddii Alt det andet 1 06-12-2010 11:23
bisidder sørensen Alt det andet 5 22-02-2010 20:00
Bisidder Gunell Alt det andet 2 08-02-2010 15:25
Bisidder frklarsen Dit og Dat 2 18-11-2009 23:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension