K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-02-2013, 08:04   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af flexmania Se meddelelser
Der kan jeg bare sige at fejl nr 1 er at man ikke sørger for dokumentation.
Andre fejl kan man eliminere ved at have fået dokumentation.
Lige præcis. Det er det jeg hele tiden har skrevet.

Men den dokumentation kan meget nemt smutte, hvis man f.eks. ringer til sin sb 4 dage før klagefristen udløber, og siger, at man vil anke, og selvfølgelig, at man vil have en kvittering på dette, men at sb så glemmer alt om det.

Hvor er dokumentationen så henne?

Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Jeg ordner alt pr. mail, og kan sagtens finde på at starte klagen indenfor tidsfristen, og så f.eks skrive: " jeg afventer stadig bla bla bla, og det vil blive eftersendt når jeg har modtaget det fra bla bla".

Så er klagen indgivet rettidigt og jeg har dokumentation på tidspunkt for afsendelse og hvem det er sendt til.
Hvis jeg skulle klage via mail, så ville jeg nok sende den til kommunens hovedmail, og sætte mit mail-program til at bede om kvittering når mail'en åbnes.

Sb'ere er kun mennesker, de kan også blive syge (også langtidssyge), og de kan også risikere, at dø midt i det hele.

Personligt har jeg altid foretrukket, at aflevere det ved skranken, mod kvittering.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2013, 08:17   #12
flexmania
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2013
Indlæg: 59
Styrke: 12
flexmania er ny på vejen
Jamen jeg har jo aldrig sagt at manførst skal kontakte dem 4 dage før fristen udløber. Det her går ud på at vinde tid så det gør man dagen efter at man har modtaget brevet.
flexmania er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2013, 08:24   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af flexmania Se meddelelser
Jamen jeg har jo aldrig sagt at manførst skal kontakte dem 4 dage før fristen udløber. Det her går ud på at vinde tid så det gør man dagen efter at man har modtaget brevet.
Jamen så er vi jo enige.

Hvis man vil klage mundtligt, så skal man gøre det i så god tid, at man kan nå, at reagere på en evt. manglende kvittering.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2013, 08:25   #14
flexmania
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2013
Indlæg: 59
Styrke: 12
flexmania er ny på vejen
@vovse...
jeg tror efterhånden vi alle har fanget hvad du ville gøre... du har sagt det så mange gange og ignorerer at der findes andre metoder.
Tråden er efterhånden så indviklet at det ikke er til at finde frem til mit oprindelig budskab, virkelig ærgerligt at man ikke kan forsøge at videregive et råd, uden at blive sendt mod jorden fordi en anden ville gøre det anderledes.
flexmania er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2013, 21:35   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af flexmania Se meddelelser
@vovse...
jeg tror efterhånden vi alle har fanget hvad du ville gøre... du har sagt det så mange gange og ignorerer at der findes andre metoder.
Tråden er efterhånden så indviklet at det ikke er til at finde frem til mit oprindelig budskab, virkelig ærgerligt at man ikke kan forsøge at videregive et råd, uden at blive sendt mod jorden fordi en anden ville gøre det anderledes.
Nu må du meget have mig undskyldt.

Der kommer rigtig mange nye brugere her på K10, som overhovedet ikke har styr på hverken det ene eller det andet.
Mange af dem, også nogle af dem, der har været på K10 længe, har endnu ikke helt styr på det med, at have dokumentation på alt.

Derfor et det så pi*** ha****** vigtigt, at slå fast med syvtommersøm hvordan tingene skal gøres, og i særdeleshed hvordan de ikke skal gøres, hvis man ikke vil stå med håret i postkassen.

Og iøvrigt, så er jeg sikker på, at de, som har styr på det med dokumentationen, de ved også, at tingene kan gøres mundtligt, evt. med en efterfølgende aktindsigt for at tjekke, om sb nu også har noteret det i sagen.

Og det kan godt være, at du har fanget et og andet, men hvad angår det med kvittering, så er det en af de ting, som er blevet gentaget igen og igen her på K10 i alle de år siden har eksisteret, og alligevel er der stadig nogen, der ikke har helt styr på det.

Og så fik jeg lige øje på, at flexmania er slettet som bruger på siden.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
går fuldstændig i panik lige nu! nensypigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 17-05-2011 10:12
Min forskudsopgørelse - nu er jeg ved at gå i panik Sidy Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 10-11-2010 19:17
panik hlælp sndnkm67 Din historie 12 04-10-2010 19:28
Panik! benteh Spørgsmål ang fleksjob 1 31-10-2006 14:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension