K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-05-2012, 12:30   #1
ladytass
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 144
Styrke: 13
ladytass er ny på vejen
Hvad er acceptabelt?

Jeg var igår til forsamtale angående afklaring på et beskyttet værksted hos kommunen.
Jeg har fået indkaldelsen pr brev og der står ligeledes hvem der ville deltage.

Der ville deltage en kvinde fra stedet, min sagsbehandler samt jeg havde valgt at vi min kontaktperson fra psyk med.
Jeg har meget angst og socialforbi, så havde forinden snakket med min sagsbehandler, hvor han også sagde, at jeg kunne være helt rolig, da han også var med. Han ville komme lidt før, så han kunne tage imod mig.

Han kom aldrig

Heldigvis fandt jeg min kontaktperson udenfor, og vi kom sammen ind til samtale ved en meget sød kvinde. De lavede sammen en sagsopfølgning på mig, og det blev besluttet, at jeg pt ikke var klar til afklaring, da jeg var for syg, og det ville gøre min tilstand værre pt.

Planen er så, at vi venter 3 måneder mere, hvor de så besluttede, at det nok var bedst, at mit forløb startede i et daghus inden jeg skulle ud på dette sted. Hvis jeg overhovedet nåede dertil. Da hvis de i daghuset vurderede, at jeg var for syg, så ville det nok føre mod pension.

Men synes det er noget rod. Er skuffet over kommunen og min sagsbehandler. Han blev bare væk. Har intet hørt fra kommunen eller ham.

Hvad ville I gøre?
ladytass er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2012, 12:37   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Det er jo svært at sige, hvad der var sket...

Der kan ske så meget. Måske var han blevet syg, eller simpelthen var blevet forhindret i at komme. Men man kunne selvfølgelig lige have givet besked.

Men det lyder ellers til, I havde et fint møde trods alt.

Jeg tænker, at den her kvinde vil kontakte din sagsbehandler og fortælle, hvordan det er gået osv.... Ellers synes jeg ikke, du behøver at foretage dig noget. Du har gjort dit, så det er kun fint.

Måske kunne du, hvis du kan maile ind til jobcentret (deres hovedmail) og skrive, at du ikke forstår, han ikke kom, og du ikke har hørt noget fra ham efter jeres møde. Og så se, om der bliver reageret på det.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2012, 12:42   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ai det var da en kedelig oplevelse at han bare blev væk, men som Curls skriver, så er der nok en grund til det...

Jeg synes ikke du skal gøre mere, det lyder som om der er styr på det videre forløb.

Dog kunne du måske nok skrive en mail til ham, og sige at du ikke kan tåle den slags overraskelser, og at du bliver psykisk dårlig over det og mister tilliden til netværket.
- synes et eller andet sted også, at han skylder dig en undskyldning/forklaring....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2012, 12:47   #4
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ladytass Se meddelelser
Jeg var igår til forsamtale angående afklaring på et beskyttet værksted hos kommunen.
Jeg har fået indkaldelsen pr brev og der står ligeledes hvem der ville deltage.

Der ville deltage en kvinde fra stedet, min sagsbehandler samt jeg havde valgt at vi min kontaktperson fra psyk med.
Jeg har meget angst og socialforbi, så havde forinden snakket med min sagsbehandler, hvor han også sagde, at jeg kunne være helt rolig, da han også var med. Han ville komme lidt før, så han kunne tage imod mig.

Han kom aldrig

Heldigvis fandt jeg min kontaktperson udenfor, og vi kom sammen ind til samtale ved en meget sød kvinde. De lavede sammen en sagsopfølgning på mig, og det blev besluttet, at jeg pt ikke var klar til afklaring, da jeg var for syg, og det ville gøre min tilstand værre pt.

Planen er så, at vi venter 3 måneder mere, hvor de så besluttede, at det nok var bedst, at mit forløb startede i et daghus inden jeg skulle ud på dette sted. Hvis jeg overhovedet nåede dertil. Da hvis de i daghuset vurderede, at jeg var for syg, så ville det nok føre mod pension.

Men synes det er noget rod. Er skuffet over kommunen og min sagsbehandler. Han blev bare væk. Har intet hørt fra kommunen eller ham.

Hvad ville I gøre?
Det lyder helt vanvittigt at sætte dig ind på et beskyttet værksted.
Du skal prøve kræfter med almindelig arbejde i din arbejdsprøvning.
Ellers kan de ikk vurdere om du kan klare at passe et job.

Forlang en arbejdsprøvning i rigtig arbejde så de kan se hvor meget du kan klare.


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2012, 13:13   #5
ladytass
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 144
Styrke: 13
ladytass er ny på vejen
Jeg kan ikke klare arbejdsprøvning i almindelig virksomhed. Derfor hedder det afklaring i beskyttede rammer.
ladytass er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2012, 13:26   #6
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ladytass Se meddelelser
Jeg kan ikke klare arbejdsprøvning i almindelig virksomhed. Derfor hedder det afklaring i beskyttede rammer.
Så ved kommunen jo allerede nu at du ikk kan arbejde.
Arbejdsprøvningen er meningsløs men de prøver sikkert at opbevare dig i aktiverings-møllen så længe som muligt.


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2012, 13:53   #7
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af ladytass Se meddelelser
Jeg var igår til forsamtale angående afklaring på et beskyttet værksted hos kommunen.
Jeg har fået indkaldelsen pr brev og der står ligeledes hvem der ville deltage.

Der ville deltage en kvinde fra stedet, min sagsbehandler samt jeg havde valgt at vi min kontaktperson fra psyk med.
Jeg har meget angst og socialforbi, så havde forinden snakket med min sagsbehandler, hvor han også sagde, at jeg kunne være helt rolig, da han også var med. Han ville komme lidt før, så han kunne tage imod mig.

Han kom aldrig

Heldigvis fandt jeg min kontaktperson udenfor, og vi kom sammen ind til samtale ved en meget sød kvinde. De lavede sammen en sagsopfølgning på mig, og det blev besluttet, at jeg pt ikke var klar til afklaring, da jeg var for syg, og det ville gøre min tilstand værre pt.

Planen er så, at vi venter 3 måneder mere, hvor de så besluttede, at det nok var bedst, at mit forløb startede i et daghus inden jeg skulle ud på dette sted. Hvis jeg overhovedet nåede dertil. Da hvis de i daghuset vurderede, at jeg var for syg, så ville det nok føre mod pension.

Men synes det er noget rod. Er skuffet over kommunen og min sagsbehandler. Han blev bare væk. Har intet hørt fra kommunen eller ham.

Hvad ville I gøre?
Sandheden er den, at kommunen ( din sagsbehandler ) har allerede indgået aftale med beskyttet værkstad og aftalen er blevet godkendt både af jobcenter og værkstedet, længe før du skulle afklares der.

På den måde er det værkstedet som har overtaget din sag og din sagsbehandler er sådan set ud af spillet så længe du er tilknyttet værkstedet.

Og ja, man blive skuffet over sådan et forløb, især når sandheden blive fortiet for en.
p.t. jeg kan ser, at alt er ved det gamle hos kommunen. FØJ.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2012, 16:19   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af ekseleven Se meddelelser
Så ved kommunen jo allerede nu at du ikk kan arbejde.
Arbejdsprøvningen er meningsløs men de prøver sikkert at opbevare dig i aktiverings-møllen så længe som muligt.


Ekseleven
lige for at slå en ting fast, der er ikke tale om nogen form for aktivering
men en arbejdsprøvning som skal beskrive ens arbejdsevne

jeg skal selv ud i 4 uger og det er på center som er under mit jobcenter
det skal jeg fordi kommunen er glade for deres vurdering og det ligger tæt på mit bosted.

jeg har været i en, på en almindelig arbejdsplads for 3 år siden


en arbejdsprøvning er meningsløs, hvis ens tilstand ikke er dømt varig og uden
behandlingsmuligheder.
når der bliver skrevet lige pt er jeg ikke sikker på tilstanden er dømt varig
Ja så er jeg enig i det er helt meningsløs
har selv bedt om min da jeg er uden indtægt, men min tilstand er dømt varig og uden behandlingsmuligheder
den eneste grund til jeg på nuværende tidspunkt har bedt om en
samt den bliver lavet i samarbejde med arbejdsstedet jobcenter
social service og min egen social rådgiver fra psykiatrien

Så nej en arbejdsprøvning behøver absolut ikke være på en "rigtig" arbejdsplads.hvis det er med henblik på pension

men vil give dig ret i, hvis det er fleks vi snakker om
så havde jeg også foretrukket en rigtig arbejdsplads
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2012, 16:31   #9
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
lige for at slå en ting fast, der er ikke tale om nogen form for aktivering
men en arbejdsprøvning som skal beskrive ens arbejdsevne....
Jeg har en afgørelse fra BAN på, at kommunen havde ikke ret til at sende mig i arbejdsprøvning i forbindelse med en afklaring af min arbejdsevne.

Ladytass’s sag mener om min egen sag og jeg giver ekseleven ret i, at i ladytass’s sag kommunen ved allerede nu at hun ikke kan arbejde og at arbejdsprøvningen er meningsløs men at den prøver at opbevare hende i aktiverings-møllen så længe som muligt.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2012, 21:07   #10
ladytass
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 144
Styrke: 13
ladytass er ny på vejen
Jeg kan ikke afklares endnu, da jeg ikke er stabil og min medicin er ikke stabil. De troede, at jeg var stabil, og lægekonsulenten havde skrevet, at min behandling nu var stabil, og han mener, at min arbejdsevne er væsentligt nedsat i enhvert erhverv.

Men så fik jeg jo endnu en nedtur og flere psykiske ting væltede frem, så nu er jeg igang med medicin skift, ny diagnose, antabus og starter i angstklinik/forløb i juni.
Så derfor er jeg jo ikke ligefrem stabil nu. Og så kan man jo egentlig ikke afklare mig.
For jeg får det jo forhåbentlig bedre end nu. Min nuværende tilstand viser i hvert fald ikke det korrekte billede af mig, da jeg pt faktisk ikke engang kan stå op om morgenen.

OG det er ikke lig mig.
ladytass er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension