K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-05-2012, 22:15   #21
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af BubberDK Se meddelelser
Jaaa okay på den måde... I min verden forstod jeg det bare på samme måde.. Men ja jeg synes bare det virker lidt forvirrende at skrive det på den måde som de gør..

- men er der ikke forskel på arbejdsevnen som du skriver og så funktionsevnen som psykiateren skriver?
Jo, der er forskel på arbejdsevne og funktionsevne.

Indrømmet, den overså jeg i farten.

Der kommer nok nogen, der er bedre til, at forklare det, men så vidt jeg husker er det noget med, at arbejdsevnen handler om hvor meget du kan arbejde. Logisk nok.

Og funktionsevnen handler om hvordan du fungerer i det daglige, eller noget i den stil.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2012, 22:17   #22
BubberDK
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 60
Styrke: 13
BubberDK er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Ja det var mig der fik det skrevet forkert i toppen af indlægget og det beklager jeg

men ja jeg har lidt svært ved at forstå hvad de mener med at "funktionevne aktuelt er nedsat til det ubetydelige".. Hvis noget er nedsat til det ubetydelige, så forstår jeg det som om det slet ikke er nedsat :S
BubberDK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2012, 22:17   #23
BubberDK
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 60
Styrke: 13
BubberDK er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jo, der er forskel på arbejdsevne og funktionsevne.

Indrømmet, den overså jeg i farten.

Der kommer nok nogen, der er bedre til, at forklare det, men så vidt jeg husker er det noget med, at arbejdsevnen handler om hvor meget du kan arbejde. Logisk nok.

Og funktionsevnen handler om hvordan du fungerer i det daglige, eller noget i den stil.
Jaa det skal nok passe Vovse
BubberDK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2012, 22:18   #24
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af BubberDK Se meddelelser
MTVRV1, ang forsikringen, så har jeg fået penge fra dem tidligere af samme årsag.. De valgte bare at stoppe udbetalingen igen, da de ikke mente jeg fejlede noget fordi min socialrådgiver havde valgt at stoppe mine sygedagpenge (hvilket jeg også har klaget over til beskæftigelsesankenævnet).. Forsikringen er en speciel forsikring mit tidligere arbejde har tegnet på mig, så der tæller nogle andre betingelser og jeg netop ikke skal være varigt syg.. så på det punkt er jeg ikke så nervøs igen..
Ja men er vel grunden til du har været hos en anden psykiater

får selv fra 2 forsikringer, så ved de fleste kræver mere 50 procent nedsat erhvervsevne og dette skal være varig

så hvis jeg skulle vurdere din sag som forsikring vil jeg helt klart hæfte mig ved denne
psykiateren skriver funktionsniveau vil kunne bedres betydeligt og formentlig normaliseres

så havde jeg ikke valgt og udbetale noget ydeligere
med mindre det er en sygedomsforsikring, som kan blive udbetalt i en periode når man er syg.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2012, 22:20   #25
BubberDK
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 60
Styrke: 13
BubberDK er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Ja men er vel grunden til du har været hos en anden psykiater

får selv fra 2 forsikringer, så ved de fleste kræver mere 50 procent nedsat erhvervsevne og dette skal være varig

så hvis jeg skulle vurdere din sag som forsikring jeg helt klart hæfte mig ved denne
psykiateren skriver funktionsniveau vil kunne bedres betydeligt og formentlig normaliseres

så havde jeg ikke valgt og udbetale noget ydeligere
med mindre det er en sygedomsforsikring, som kan blive udbetalt i en periode når man er syg.
ja lige præcis, det er sådan en sygeforsikring, som gør at jeg får penge i den periode jeg er syg efter jeg er stoppet på arbejdspladsen - uanset om jeg er syg i en måned el resten af livet...
BubberDK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2012, 22:20   #26
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af BubberDK Se meddelelser
Jaa det skal nok passe Vovse
arbejdsevne er kun noget en kommune bruger
hverken læger eller forsikringer
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2012, 22:21   #27
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af BubberDK Se meddelelser
Ja det var mig der fik det skrevet forkert i toppen af indlægget og det beklager jeg

men ja jeg har lidt svært ved at forstå hvad de mener med at "funktionevne aktuelt er nedsat til det ubetydelige".. Hvis noget er nedsat til det ubetydelige, så forstår jeg det som om det slet ikke er nedsat :S
Ubetydeligt er lige med minimum, dvs. " til det ubetydelige" er lige med "til minimum".
Din funktionsevne er næsten 0.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2012, 22:23   #28
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af BubberDK Se meddelelser
ja lige præcis, det er sådan en sygeforsikring, som gør at jeg får penge i den periode jeg er syg efter jeg er stoppet på arbejdspladsen - uanset om jeg er syg i en måned el resten af livet...
nu skriver du resten af livet og så er det ikke sygdomsforsikring
men tab af erhversevne og denne skal være varigt nedsat før en forsikring
udbetaler noget resten af livet

tror du skal sætte dig helt ind, hvad denne forsikring dækker
de har netop stoppet udbetaling, da kommunen har stoppet dine sygdagpenge
for der ikke er udsigt på nuværende tidspunkt til fleks eller pension
nemlig fordi din lidelse ikke er vurderet varigt
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2012, 22:29   #29
BubberDK
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 60
Styrke: 13
BubberDK er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Ubetydeligt er lige med minimum, dvs. " til det ubetydelige" er lige med "til minimum".
Din funktionsevne er næsten 0.
okay så er jeg med, det giver mere mening nu

mange tak
BubberDK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2012, 22:36   #30
BubberDK
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 60
Styrke: 13
BubberDK er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
nu skriver du resten af livet og så er det ikke sygdomsforsikring
men tab af erhversevne og denne skal være varigt nedsat før en forsikring
udbetaler noget resten af livet

tror du skal sætte dig helt ind, hvad denne forsikring dækker
de har netop stoppet udbetaling, da kommunen har stoppet dine sygdagpenge
for der ikke er udsigt på nuværende tidspunkt til fleks eller pension
nemlig fordi din lidelse ikke er vurderet varigt

Det skal jeg ikke sige noget om.. Det eneste jeg ved med sikkerhed, er bare at forsikringen udbetaler penge hver måned så længe jeg er syg uanset hvad, og det er noget min tidligere arbejdsplads har tegnet på mig.. Den dækker en hvis procentdel af min tidligere løn.

Men det er nu heller ikke det der er problemet... Det tager jeg som det kommer.. Jeg ville blot lige have hjælp til forståelse af det brev jeg fik..

Og jeg fik hjælpen og jeg takker jer alle mange gange..

- et sidespørgsmål.. Kommunen valgte at stoppe mine sygedagpenge pga de ikke mente jeg var syg længere og sagtens kunne varetage et job igen med det samme.. (min gamle læge skulle udfærdige en specifik helbredsattest, men han skriver hverken jeg er syg eller syg og så tog kommunen beslutningen ud fra dette, og de ville ikke indhente nye oplysninger fra psykologen (som også mener jeg er syg)) Vil denne vurdering fra Psykiateren så kunne hjælpe mig i sagen om at få mine sygedagpenge tilbage igen? - jeg har klaget over kommunen til beskæftigelsesankenævntet, men de har ikke fået denne vurdering, da jeg lige har modtaget den selv.
BubberDK er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Udtalelse om nul funktionsevne. Hvad så? Fallenten87 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 14-05-2013 09:08
Arbejdsevne vs. funktionsevne? Kalevala Spørgsmål ang fleksjob 13 30-04-2012 22:25
Bolig og funktionsevne. lola44 Hjælpemidler til handicappede 4 21-04-2011 01:17
Samtaleskema/funktionsevne vurdering? buster Alt det andet 14 04-09-2010 16:42
nedsat funktionsevne - hvornår er den varig? buster Alt det andet 8 25-02-2009 01:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension