K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-01-2012, 11:26   #21
Hero
Føler sig hjemme på K10
 
Heros avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2011
Indlæg: 32
Styrke: 13
Hero er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KirstenJV Se meddelelser
Problemet er at jeg ikke kan få kontanthjælp, da jeg er gift......
Men det er jo ikke deres problem....

Så med den konklusion, har jeg ingen penge...
Jeg håber det er okay jeg spørger, men hvad tjener din mand??? Jeg ved nemlig at nogle kommuner, bare siger at din mand tjener for meget til at du kan modtage kontanthjælp, men har du søgt???? Min mand er på kontanthjælp og jeg har normalt arbejde, med en indkomst på 23500 pr. mdr ( ca ). Han får ca 10000 brutto pr. måned. Aftalen er her, at jeg skal sørge for kommunen får min lønseddel hver måned og så udbetaler de hans "løn" efterfølgende..... Han har et ekstra fradrag i hans kontanthjælp for hver time jeg arbejder. Vi har også prøvet det med at jeg har brugt hans fradrag, men det gav simpelthen for lidt i forhold til nu, da det ikke er alt fradraget jeg kunne bruge og det er heller ikke alt dit fradrag din mand kan bruge.

Mit råd er, at hvis du bare har fået at vide på kommunen at du ikke kan få, så søg. De kan ikke holde dig fra at søge....
Hero er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2012, 14:23   #22
KirstenJV
Elsker at være her på K10
 
KirstenJVs avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2011
Lokation: Vejle
Indlæg: 75
Styrke: 13
KirstenJV er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af SusanneHN Se meddelelser
Jeg håber det er okay jeg spørger, men hvad tjener din mand??? Jeg ved nemlig at nogle kommuner, bare siger at din mand tjener for meget til at du kan modtage kontanthjælp, men har du søgt???? Min mand er på kontanthjælp og jeg har normalt arbejde, med en indkomst på 23500 pr. mdr ( ca ). Han får ca 10000 brutto pr. måned. Aftalen er her, at jeg skal sørge for kommunen får min lønseddel hver måned og så udbetaler de hans "løn" efterfølgende..... Han har et ekstra fradrag i hans kontanthjælp for hver time jeg arbejder. Vi har også prøvet det med at jeg har brugt hans fradrag, men det gav simpelthen for lidt i forhold til nu, da det ikke er alt fradraget jeg kunne bruge og det er heller ikke alt dit fradrag din mand kan bruge.

Mit råd er, at hvis du bare har fået at vide på kommunen at du ikke kan få, så søg. De kan ikke holde dig fra at søge....

Han tjener 29000+, så der er ikke noget at hente der.
KirstenJV er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2012, 14:43   #23
flora
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-12 2006
Lokation: Roskilde
Indlæg: 47
Styrke: 18
flora er ny på vejen
Dit uudnyttede fradrag burde blive automatisk overført til din mand, ifald i er gift.

Synes også det lyder åbenlyst forkert at du ikke er blevet tilkendt flexjobsvisitation, hvis du tidligere har kunne arbejde 37t/uge. Held og lykke med ankesagen xxx
flora er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2012, 22:22   #24
KirstenJV
Elsker at være her på K10
 
KirstenJVs avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2011
Lokation: Vejle
Indlæg: 75
Styrke: 13
KirstenJV er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af flora Se meddelelser
Dit uudnyttede fradrag burde blive automatisk overført til din mand, ifald i er gift.

Synes også det lyder åbenlyst forkert at du ikke er blevet tilkendt flexjobsvisitation, hvis du tidligere har kunne arbejde 37t/uge. Held og lykke med ankesagen xxx
Det håber jeg så det bliver, for det kan da hvis ikke andet, så lige lune en lille smule....

Jeg fatter heller ikke selv hvorfor jeg ikke er blevet tilkendt flex endnu. Men håber (blev der sagt!!!!) at jeg får det her i løbet af 14 dages tid.....
KirstenJV er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2012, 01:41   #25
sylfidens
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2011
Indlæg: 1
Styrke: 0
sylfidens er ny på vejen
Flora...jeg er selv i samme situation og min mand får ikke automatisk mit fradrag........

Jeg har osse en sag i BAN og der er 8 mrd. behandlingstid jeg har været uden indtægt siden 7/7-11 og fik at vide at min sag kom for i marts 2012.
sylfidens er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2012, 11:25   #26
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sylfidens Se meddelelser
Flora...jeg er selv i samme situation og min mand får ikke automatisk mit fradrag........

Jeg har osse en sag i BAN og der er 8 mrd. behandlingstid jeg har været uden indtægt siden 7/7-11 og fik at vide at min sag kom for i marts 2012.

Hej...

Det med automatik, skal forstås således, at ved årsopgørelsen overføres dit - ikke brugte - fradrag til din mand... -hvis man vil overføre ens fradrag tidligere, skal der ske en henvendelse til SKAT hvor man oplyser sin situation

SKAT har jo ikke folk(eller maskiner) til at holde øje med alt... -trods alt


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2012, 17:32   #27
KirstenJV
Elsker at være her på K10
 
KirstenJVs avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2011
Lokation: Vejle
Indlæg: 75
Styrke: 13
KirstenJV er ny på vejen
4 ugers ventetid

Så fik jeg svar fra kommunen at de har modtaget min klage.

Så inden d. 20/1-12 har jeg svar.....
KirstenJV er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2012, 17:45   #28
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis det stadig er afslag, bliver den automatisk sendt til beskæftigelsesankenævnet
det meget sjældent, de ændre mening i sygdagpenge stop
med mindre du har sendt nye oplysninger med
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2012, 17:49   #29
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.781
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Nej,................

Kære KirstenJV

Jeg forstå du har klaget/anke til kommunen over en given afgørelse.

Nu har kommunen 4 uger til at beslutte om de fastholder deres afgørelse i din sag eller fastholder.

Hvis de fastholder SKAL kommunen inden 4 uger sende den videre til den klageindstands, som den tilhører.

Her findes der IKKE nogen lovbunden sagsbehandlingsfrist, kun servicefrist, som de selv fastsætter.

Læs og forstå:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=13712

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 03-01-2012, 20:46   #30
KirstenJV
Elsker at være her på K10
 
KirstenJVs avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2011
Lokation: Vejle
Indlæg: 75
Styrke: 13
KirstenJV er ny på vejen
De har modtaget min klage (jeg har to afsted....) vedr. at jeg har fået afslag på flex. Og det er den her jeg får besked på inden d. 20.

Jeg har klaget over sygedagpenge stop, men den fik jeg retur meget hurtigt, at de ikke ville godkende min klage. Det regnede jeg nu heller ikke med.

Men den her klage, er over at de har givet mig afslag på flex. Det er det jeg klager over, og hvis de fastholder deres afgørelse, ryger den til BAN igen.....
KirstenJV er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fradrag og dagpenge ved 17 timer/ugen joey Dit og Dat 5 11-09-2013 10:36
Ingen sygedagpenge mere, ingen penge Mivsen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 35 05-01-2012 12:20
Sygedagpengestop- ingen ret til dagpenge?? Millex Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 57 28-11-2011 10:05
Ingen post = ingen sygedagpenge Systeminvalid Det er da strengt ! 24 23-02-2009 14:52
Ingen post betyder ingen sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 22-12-2008 13:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension