K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-05-2012, 14:27   #1
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
At få vurderet mén ud fra et medicinforbrug der ikke er varigt.

Hej allesammen.

Jeg vil gerne lige have Jeres vurdering eller måske I kender de faktiske regler?

Det er sådan at i 2009 der får jeg vurderet min mén af ryg og haleben, men allerede da jeg kommer ud fra undersøgelsen kontakter jeg min advokat og siger den skal ankes, da lægen som laver undersøgelsen vurdere min mén mens jeg er på medicin og ud fra at jeg er på medicin.

Jeg anker flere gange til ASK og den ryger til sidst videre til AST som jeg så har fået svar tilbage fra idag og de holder fast i afgørelsen og skriver bla: "et varigt mén fastsættes på grundlag af oplysningerne om den tilskadekomnes subjektive gener og de objektive fund, der er beskrevet ved de lægeligt undersøgelser.
Ménet fastsættes på baggrund af den tilskadekomnes aktuelle tilstand.
Da du således havde et fast forbrug af smertestillende medicin på tidspunktet for speciallægeundersøgelsen, er det dét grundlag, som ménet skal vurderes på."

Det er rigtigt nok at jeg har taget medicin over en lang periode, og stadig gør det, men min læge har udtalt at jeg ikke kan blive ved med at være, og derved er mit medicinforbrug ikke varigt, men den mén jeg har fået sat er varig, men ikke korrekt, da der er meget stor forskel på hvordan jeg har det, og hvad jeg kan, når jeg er på medicin og når jeg ikke er.

Jeg synes det er knald i låget og dybt uretfærdigt at man ikke bliver vurderet ud fra det korrekte billede.

Hvad siger I?

På forhånd tak.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2012, 08:46   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det lyder umiddelbart IKKE korrekt.

De skal jo vurdere udfra selve skaden, hvorfor man vel også skal tage hensyn til dit medicinforbrug.

har dog ingen foreslag til, hvad du kan gøre, udover evt selv at indhendte ny speciallægeerklæring, og denne gang, UDEN at du tager medicin.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2012, 11:03   #3
Papaya
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2012
Indlæg: 176
Styrke: 12
Papaya er ny på vejen
Det er altså korrekt at sagen skal vurderes ud fra den tilstand man er i under behandling.

Ændres tilstanden kan sagen blive genoptaget.
Papaya er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2012, 11:22   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Godt du kan få medicin, der kan minimere dine gener.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
varigt nedsat almira Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 30-04-2013 08:45
Modregnes godtgørelse for varigt mén Susanne2412 Alt det andet 8 08-05-2010 13:17
Varigt nedsat funktionsniveau Marina Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 21 20-09-2009 16:20
Bliv vurderet i badet!!!! Maybe Hjælpemidler til handicappede 5 18-07-2009 16:55
Højesteretsdom om, at godtgørelse for varigt mén ikke kan arves Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 13-08-2008 13:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension