K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-02-2012, 16:52   #1
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Ang papire når man skal flyve som rygopereret?

Go tirsdag derude

Jeg har et spørgsmål som jeg gerne vil have svar på da jeg skal på en lille ferie til sommer.
Da jeg var på Montebello i 09, der overhørte jeg nogle patienter dernede tale om at når man var bla rygopereret (altså havde fået indopereret noget, i mit tilfælde en diskusprotese) så skulle man have et stykke papir fra ét eller andet sted, når man skulle ud at flyve. For hvis der skete noget under flyvningen med protesen eller hvad man end har siddende, og flyet blev nødsaget til at lande, så skal man selv betale for landingen, men har man dette stykke papir, så er man dækket for denne slags uheld.

Passer det? Og hvis ja, hvor jeg skal henvende mig?

På forhånd tak
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2012, 18:41   #2
dudde
Hjemmevant på K10
 
duddes avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2011
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 233
Styrke: 14
dudde er ny på vejen
Det har jeg aldrig hørt om.

Jeg har selv fået stivgjort lænden med titanium og havde læst, at dette kunne give udslag på metaldetektorerne, så man skulle have et stykke papir med.

Jeg spurte den læge som havde opereret mig, men han sagde at det ikke var nødvendigt, da titanium sjældent aktiverede detektorerne.

Jeg har siden været ude at flyve uden at det gav problemer.

P.S. Jeg fik også en discusprotese samtidigt med den stivgørende operation.

Sidst redigeret af dudde; 21-02-2012 kl. 18:46.
dudde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2012, 18:47   #3
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Dudde - Den med metaldektorene har jeg også hørt, altså at den sjældent skulle give udslag fordi det netop er titanium.
Hmm.. mon jeg skulle ringe til min egen læge og spørge om de ved om der er hold i det jeg hørte.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2012, 18:49   #4
dudde
Hjemmevant på K10
 
duddes avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2011
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 233
Styrke: 14
dudde er ny på vejen
Ja, Gigip, hvis det var mig, ville jeg ringe til lægen og spørge.... eller måske det selskab som du har rejseforsikring i (det er jo nok mest et forsikringsspørgsmål).
dudde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2012, 19:39   #5
LOS
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2011
Indlæg: 94
Styrke: 13
LOS er ny på vejen
Er også stivgjort i lænden og diskus opereret og har rejst nogle gange jeg har heller aldrig hørt noget om dette.
Så tror roligt du kan tage ud at rejse.
__________________
Førtidspensionist pr 01.01.2012
LOS er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2012, 00:42   #6
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
De mener garanteret en, fit to flight, erklæring.

Det er en erklæring der anvendes og som siger god for at man kan flyve hvis man fejler noget akut.
Men er du ny opereret, og er der nogen risiko for pludselige komplikationer ???
Ellers er der vel ingen grund til at få sådan en...

Den kan være god at have hvis man ikke kan stå, gå og løfte...
For den giver også mulighed for hjælp mbagage mm i lufthavnen hvis man rejser alene.

Jeg kom hjem på sådan en erklæring, på det fly jeg i forvejen havde planlagt.... efter at jeg fik en skade på min nakke, ved et hovedspring fra en båd.
Og nej, det var ikke på for lavt vand,vedr var omkring 6 meter... ramte bare vandet forkerpt !
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
skal kommunerne ikke overholde loven-jo de skal østerbro Skal kommuner ikke overholde loven? 4 04-08-2020 23:17
Ressourseforløb - hvor længe skal i gå og hvad skal der ske mbo Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 19 01-09-2013 23:05
Sikke en bunke papire at læse - arbejds evne journal sandie86 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 10-10-2011 16:25
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
Rygopereret hwm Alt det andet 7 29-06-2009 10:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension