K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-02-2012, 22:23   #1
jordbærmarie
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2012
Indlæg: 23
Styrke: 13
jordbærmarie er ny på vejen
hjæææælp!!!

Hej,

Jeg vil høre om nogen kan hjælpe mig lidt

1. er forlænget efter 27. stk. 1 nr 4 - og der er god tid til yderligere udredning.

fik nej til fleks - der skal mere udredning til af psykiater

diagnoser: piskesmæld og hjernerystelse - og det seneste af kommunens mand - så måske det er baseret på noget psykisk nu (hvilket jeg ikke mener)

først får jeg nej til en psykiater jeg selv fandt.

Så finder jeg en psykiater, som kommunen samarbejder med, men dette er ikke helt godt nok og de vil gerne have andre med i deres runde...
Meeeen man skal vist ikke ind til hvemsomhelst har jeg lært mig her på siden!!

et par dage efter at jeg har talt med sagsbehandler om dette, med psykiater, modtager jeg et brev hvori der står at sygedagpengene stopper, for jeg fik afslag på fleks så opfylder ikke betingelserne??? dette har sagsbehandler intet sagt noget om tværtimod har han sagt at nej de stoppede ikke????

jeg er sygemeldt, lægen siger fleks og dårlig prognose, og at det er stationært og kronisk. yderligere har jeg været på smerteklinik, som ikke gav noget resultat.

hvad skal jeg gøre nu???

vh

Jordbærmarie
jordbærmarie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2012, 22:41   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Altså har du fået afgørelsen skriftligt? Hvis ja, hvad skriver de som begrundelse for stop af sygedagpengene?

Som det er lige nu, skulle der jo være en principafgørelse, der siger, at når man er blevet forlænget efter § 27 stk. 1 nr. 4, så SKAL det enten ende med fleksjob eller førtidspension....

Så du bør anke stop af sygedagpengene og henvise til, at der findes en principafgørelse, der siger det. Men forklar dig også gerne, hvorfor du mener, at din arbejdsevne er så nedsat at du skal have fleksjob (f.eks. at du kunne kun klare 16 timer ugentligt i en arbejdsprøvning osv...)

Lægen kan ikke bestemme, at du skal have fleksjob.. De skal kun udtale sig om din funktionsnedsættelse... Det er altid kommunen som træffer afgørelsen.

Lidelsen skal være varig og behandlingsmuligheder udtømte - og arbejdsevnen nedsat i væsentlig grad.

Der er ikke noget at miste ved at anke sygedagpengestoppet. Hvis du ikke har fået den skriftligt, så bed om den. (det er ikke en partshøring du har fået? - hvis ja, så skal du kommentere de ting, som du mener, de ikke har/kender til som kan gavne sagen)
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2012, 22:55   #3
jordbærmarie
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2012
Indlæg: 23
Styrke: 13
jordbærmarie er ny på vejen
hej

tak for din hjælp

har fået det skriftligt

begrundelsen er at jeg har fået afslag på - Jeg opfylder ikke en af de 7 betingelser i § 27 - jeg skal dog ikke forlænges, men er forlænget efter §27 stk 1, nr 4. og fik så afslag på fleks grundet mangel på lægelig dokumentation på fysisk funktionsnedsættelse, og de mener der skal en speciallægeerklæring fra en psykiater.

- hertil skriver de at de ikke mener at de pt kan iværksætte yderligere aktiviteter, der kan støtte mig tilbage til arbejdsmarket. ????

Jeg forstår det bare slet ikke troede jeg skulle have lavet speciallægeerklæring???
jordbærmarie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2012, 23:02   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jordbærmarie Se meddelelser
hej

tak for din hjælp

har fået det skriftligt

begrundelsen er at jeg har fået afslag på - Jeg opfylder ikke en af de 7 betingelser i § 27 - jeg skal dog ikke forlænges, men er forlænget efter §27 stk 1, nr 4. og fik så afslag på fleks grundet mangel på lægelig dokumentation på fysisk funktionsnedsættelse, og de mener der skal en speciallægeerklæring fra en psykiater.

- hertil skriver de at de ikke mener at de pt kan iværksætte yderligere aktiviteter, der kan støtte mig tilbage til arbejdsmarket. ????

Jeg forstår det bare slet ikke troede jeg skulle have lavet speciallægeerklæring???
De går meget op i at sende folk til psykiatere synes jeg...
Hvis du selv mener, at de ikke kan komme noget efter her, så skriv f.eks. i klagen til dem, at du jo har piskesmæld, det skal de se på. Nu ved jeg ikke hvor meget du har fået skade af efter hjernerystelse, men skriv også din funktionsnedsættelse omkring den i klagen.... Om hvorfor du vil have varige skånebehov i et job (f.eks. ikke kan koncentrere sig meget ad gangen eller pludselige smerter og lignende)

Det er normalt man bør have oplysninger fra en speciallæge. Men hvis allerede har været til en selv før, så kan du faktisk nævne det i klagen, at de kan hente oplysninger derfra den speciallæge, du har været hos. (især hvis du indenfor kort tid her været hos ham)

De har pligt til at have sagen tilstrækkeligt oplyst før afgørelse.

Det undrer mig, at de har forlænget dig efter § 24 stk. 1 nr. 4, hvor de så siger, at der mangler en speciallægeerklæring - som om du ikke har en nedsat arbejdsevne... De skal huske at se helheden i det - og ikke kun på din psyke.

Håber det kan bruges... Klagen behøver ikke være lang. Husk at klage inden 4 uger.

Jeg kender selv et familiemedlem, som har piskesmæld og har fået fleksjob. Det er dog mange år siden nu, men det er ikke helt udelukket, at man ikke kan få fleksjob, hvis man har piskesmæld. Spørgsmålet er nok bare sværhedsgraden i den lidelse.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2012, 23:24   #5
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Hvor længe har du været forlænget efter 27.1.4?
Skal det forstås sådan at de vil afbryde midt i forlængelsen? For det må de nemlig ikke.
- Altså medmindre der er indtrådt væsentlige nye oplysninger som gør at du ikke længere opfylder betingelserne. Hvilket i dette tilfælde nødvendigvis må betyde at dit helbred er forbedret i sådan en grad at du forventes at kunne klare det ordinære arb. marked.
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2012, 23:27   #6
jordbærmarie
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2012
Indlæg: 23
Styrke: 13
jordbærmarie er ny på vejen
du skriver som om jeg ikke har en nedsat arbejdsevne?
jeg mangler den psykiater, men har været i arbejdsprøvning osv. med dårligt resultat

tror ikke de er så meget for helheden men mest det psykiske ...
jordbærmarie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2012, 23:30   #7
jordbærmarie
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2012
Indlæg: 23
Styrke: 13
jordbærmarie er ny på vejen
Tassi tak

forlænget i 2 måneder efter 27. stk 1. 4.

nej de afbryder sygedagpenge fordi der blev sagt nej til fleksjob og der mangler mere udredning - og nej der er intet sket - jeg er ikke raskmeldt
jordbærmarie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2012, 23:31   #8
jordbærmarie
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2012
Indlæg: 23
Styrke: 13
jordbærmarie er ny på vejen
og ingen nye oplysninger efter denne forlængelse.

men de vil gerne have psykiatriske oplysninger....
jordbærmarie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2012, 23:37   #9
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Det er jo en helhedsvurdering der skal til for at man kan sige hvordan den samlede funktionsnedsættelse er.
Desværre er kommuner ofte fokuseret på at noget enten er fysisk eller psykisk, de magter ikke at se det som en helhed, hvor fysisk og psykisk griber ind i hinanden.

Selvfølgelig er nervesystemet påvirket når det gælder det psykiske og ved smerter.
Med udgangspunkt i det, finder jeg det naturligt at man undersøges hos en psykiater hvis man er invalideret af kroniske smerter.
At blive undersøgt af en psykiater er ikke fordi man tror personen er fuld af løgn eller hypokonder. Jeg tror nærmere man skal betragte det som et tilbud om at blive bedømt med andre øjne, i forhold til at være belastet, selvom det ikke kan ses, og den slags er psykiatere altså gode til at observere og beskrive.

Sidst redigeret af §ABC; 17-02-2012 kl. 23:44.
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2012, 00:00   #10
jordbærmarie
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2012
Indlæg: 23
Styrke: 13
jordbærmarie er ny på vejen
Ville rigtig gerne have § eller noget i den retning, der siger at de netop ikke bare kan stoppe mig fordi de mener der mangler noget fra en psykiater, og lægelig dokumentation på fysisk funktionnedsættelse.
egen læge peger jo på fleks eller siger jeg ikke kommer op på fuld tid grundet sygdomsforløbet.

det er heller ikke noget der går mig imod at skulle til psykiater, men gerne en hvor jeg har tillid til.
jordbærmarie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjæææælp! Varighedsbegrænsning (Sygedagpengestop) defekt Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 22-11-2012 19:06
Hjæææælp ;) janr Spørgsmål ang fleksjob 12 11-03-2012 20:29
hjæææælp!!! cats Spørgsmål ang fleksjob 3 14-01-2012 12:31
Hjæææælp! buster Alt det andet 12 08-08-2010 13:25
Hjæææælp.... MissMurphey Alt det andet 30 12-01-2010 18:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension