K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-03-2009, 22:13   #21
skattepige
Elsker at være her på K10
 
skattepiges avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2008
Lokation: horsens
Indlæg: 76
Styrke: 17
skattepige er ny på vejen
ja jeg er som skrevet blevet frataget min særlig ydelse § 74 i og jeg har gjort som jeg har fået at vide at jeg skulle gå på job centret og melde mig ledig ellers kunne jeg ikke søge om kontant hjælp men nu er det lige at jeg er i et forløb hos anden aktør (contra) kan jeg det når jeg skal stå til rådighed for arbejdsmarkedt .jeg ved heller ikke om jeg stadig er visiteret til flexjob har ikke fået noget på skrift om det men det er det med anden aktør og så stå til rådighedjeg har mine tvivl

skattepige
skattepige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2009, 00:47   #22
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Skattepige det er din ydelse der er lavet om og ikke din fleksvisitation og da du er hos anden aktør er det jo som flekser og ikke som alm kontanthjælpsmodtager hvis ikke du udtrykkeligt har fået besked om at din fleksvisitation er taget fra dig så er den det ikke...


Jeg formoder at du har fået begrundelse for fratagelse af din særydelse og at der med den fulgte en ankevejledning har du overvejet at anke ...

Ikke at du kan få ret i den ,men de begrundelser du har fået for stop af den er langt ude .. særydelse er til dem der er gift og ikke kan få kontanthjælp pga ægtefælleforsørgelsen ..

Men hvis jeg var dig så ville jeg da klart skrive til kommunen og bede om begrundelse og love og paragraffer for det hele og en ankevejledning hvis ikke du har fået det , samtidig ville jeg spørge ind til hvad der sker med fleksvisitation bare for at være helt sikker ,,,,
  Besvar med citat
Gammel 27-04-2009, 11:35   #23
skattepige
Elsker at være her på K10
 
skattepiges avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2008
Lokation: horsens
Indlæg: 76
Styrke: 17
skattepige er ny på vejen
hejsa jeg tager lige min sag op igen da jeg kan se at jeg ikke har fået begrundelsen med i emnet nr 18


stop af ydelse

der er dagsdato truffet afgørelse om at stoppe udbetaling af særligydelse fra den 9-3-09( jeg har været meget syghar ikke kunnet møde op)

begrundelse:

kommunen vurdere , at du ikke står tilrådighed for flexjob da du er udeblevet fra rådighedsvurdering ved anden aktør


der har været partshørring men der var jeg så syg et jeg ikke magtede at gøre noget

afgørelsen er truffet i henhold til lov om aktiv socialpolitik §13 og 74b stk 3

så er det jeg spørg hvordan kan man være visiteret til flex når man ikke står tilrådighed foret felxjob


skattepige
skattepige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2009, 12:23   #24
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Exclamation

tak for kaffe ...de er hårde ved dig...var du sygemeldt ?...

det lyder helt forkert ...de kan ikke fratage dig din ydelse på den måde...og der er vist en afgørelse om det fra ankestyrelsen...

Kun hvis du afviser at tage et reelt fleksjob 2 gange kan de fratage dig særydelsen...

IKKE fordi du var syg og ikke kunne møde op til rådighedvurdering.


Klag over det og helst helt op til ankestyrelsen.

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2009, 12:59   #25
skattepige
Elsker at være her på K10
 
skattepiges avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2008
Lokation: horsens
Indlæg: 76
Styrke: 17
skattepige er ny på vejen
hej stella

ja jeg var syg da jeg fik besked om ydelses stop men var varslet om at det ville ske hvis jeg ikke mødte op jeg var sygmeldt fra den 16 feb og en uge frem men den 22 feb falder jeg og forstrækker mit led bånd er stadig sygmeldt og går og venter på en tid til MR scanning . skattepige
skattepige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2009, 15:20   #26
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Citat:
Oprindeligt indsendt af skattepige Se meddelelser
hej stella

ja jeg var syg da jeg fik besked om ydelses stop men var varslet om at det ville ske hvis jeg ikke mødte op jeg var sygmeldt fra den 16 feb og en uge frem men den 22 feb falder jeg og forstrækker mit led bånd er stadig sygmeldt og går og venter på en tid til MR scanning . skattepige
Hej skattepige har du lægeerklæring for at du er sygemeldt ? ALTSÅ der er noget helt galt her...de kan ikke snuppe din særlige ydelse fordi du er sygemeldt !!! de skal lave en opfølgning som med andre sygemeldte og mens det sker beholder du sær ydelsen...

Hvis jeg var dig ville jeg anke sagen ...klag over det og skynd dig...jeg er nærmest sikker på at du vil vinde den sag...og få din særlige ydelse tilbage med tilbagevirkende kraft.

Hvad mener I andre ?


Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2009, 22:43   #27
skattepige
Elsker at være her på K10
 
skattepiges avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2008
Lokation: horsens
Indlæg: 76
Styrke: 17
skattepige er ny på vejen
hej stella

jo den er blevet anket den 10-4-09 så nu er jeg meget spændt på om kommunen vil skrive et tillæg til anken jeg var til møde den 15 -4 -09 med kommunen og min bisider og der sagde de at der var formeget med som ikke omhandlede sagen med stop af ydelse §74 i men jeg forlanger aktinsigt når jeg hører fra nævnet.Og jeg har fået papir fra lægen (aktinsigt i journal )hvor der står jeg er sygmeldt


skattepige

Sidst redigeret af skattepige; 27-04-2009 kl. 22:46.
skattepige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2009, 01:11   #28
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du følger sygedagpengeloven, når du er sygemeldt, og derfor skal kommunen lave opfølgning efter den.

Og hvis du har lægepapirer på, at du var syg og hvis du havde meldt afbud osv., så forstår jeg heller ikke, hvad kommunen har gang i.

Det lyder helt ude i hegnet.

Din ressourceprofil SKAL opdateres med nye oplysninger, og der SKAL indgå ting, der har betydning for din sag.

Hvis du VARIGT er mere syg, end da du blev fleksbevilget, så er det måske et spørgsmål, om du skal have pension.

Er du ved et mirakel blevet rask, så er det en helt anden sag.

Og så går jeg ud fra, at kommunen har lavet en PLAN for, hvordan i alverden du så skal blive selvforsørgende UDEN fleks. Det skal kommunen gøre 14 dage, FØR en ydelse standses.

Så der er masser at komme efter. Jeg skal nok krydse fingre.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2009, 21:33   #29
skattepige
Elsker at være her på K10
 
skattepiges avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2008
Lokation: horsens
Indlæg: 76
Styrke: 17
skattepige er ny på vejen
hej igen

jeg har lige et nyt spørgsmål når man nu er sygemeldt kan/må kommunen indkalde til et opfølnings møde og enda i mit eget hjem, føler at de vil kontrolere at jeg nu er syg.og hvad er det de vil følge op på.
skattepige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2009, 13:00   #30
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Du følger sygedagpengeloven, når du er sygemeldt, og derfor skal kommunen lave opfølgning efter den.

Og hvis du har lægepapirer på, at du var syg og hvis du havde meldt afbud osv., så forstår jeg heller ikke, hvad kommunen har gang i.

Det lyder helt ude i hegnet.
Jeg vil give dig ret i at det er helt ude i hegnet det her

Men jeg er ikke sikker på at du har ret i at man skal følges op efter sygedagpenge loven på 74i kan kun se at man skal på ledighedydelse men kan godt være mig der ikke kan finde det ... gider du at smide et link hvis du har læst det .... (har hjerne melt down he he )
Citat:
Din ressourceprofil SKAL opdateres med nye oplysninger, og der SKAL indgå ting, der har betydning for din sag.

Hvis du VARIGT er mere syg, end da du blev fleksbevilget, så er det måske et spørgsmål, om du skal have pension.
Her giver jeg dig helt ret

Citat:
Er du ved et mirakel blevet rask, så er det en helt anden sag.

Og så går jeg ud fra, at kommunen har lavet en PLAN for, hvordan i alverden du så skal blive selvforsørgende UDEN fleks. Det skal kommunen gøre 14 dage, FØR en ydelse standses.

Så der er masser at komme efter. Jeg skal nok krydse fingre.

Igen ret og krydser også

Citat:
Oprindeligt indsendt af skattepige Se meddelelser
hej igen

jeg har lige et nyt spørgsmål når man nu er sygemeldt kan/må kommunen indkalde til et opfølnings møde og enda i mit eget hjem, føler at de vil kontrolere at jeg nu er syg.og hvad er det de vil følge op på.
Du kan altid nægte at kommunen kommer i dit eget hjem , det er bare at ringe til dem og sige at du ikke ønsker dem på besøg og at du kommer til dem ....

En opfølgnings samtale må og skal de holde , så den er god nok og ved den samtale skal de så også oplyse dig om hvad de forestiller sig at der nu skal ske med dig og din sag , så husk optager for guds skyld. og en bisidder....

skriv alle dine spørgsmål op til dem og forlæg det ved det møde ..
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nægtet kontant hjælp. Oline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 05-08-2013 23:38
kontant hjælp jjsonn Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 16-07-2013 22:30
kontant hjælp? elton Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 29-04-2013 14:18
Kontant hjælp? Trex Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 15 19-10-2012 05:40
særydelse hjælp til andre ting rolle Alt det andet 2 29-01-2009 00:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension