K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-01-2009, 19:00   #11
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du skal stå til rådighed med det antal timer, du kan magte.

Det skulle gerne stå i din ressourceprofil.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2009, 19:12   #12
skattepige
Elsker at være her på K10
 
skattepiges avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2008
Lokation: horsens
Indlæg: 76
Styrke: 17
skattepige er ny på vejen
hej zuza det eneste der står om antal timer i min rp er fra det sidste job og afklaring om hvordan jeg klarede det som var på 4 timer hvor de 2-2½ time var pauser så min reelle efektive arbejdstid er 1½ time


skattepige
skattepige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2009, 19:45   #13
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jamen, så er det jo det, der er gældende som maksimum.

Ellers forlang at få ressourceprofilen opdateret, hvis du heller ikke kan magte det timetalt.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2009, 02:00   #14
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Skattepige prøver lige at tage det hele her, for jeg kan se der er smuttet et indlæg for mig den 24 jan ..

Du er visiteret til fleksjob det vil sige du er fleksjobber og så længe du følger tiltag for at bringe dig tættere til arbejdsmarkedet og ikke nægter at deltage så længe kan de ikke stoppe din særlig ydelse , når du skriver sær ydelse § 74 mener du 74i ? hvis du mener 74i så er det den ydelse man får når man feks er gift visiteret til fleksjob og ikke berettiget til ledighedydelse og ikke kan få kontanthjælp pga ægtefælleforsørgelse ...

hvis ikke du er gift så er det alm kontanthjælp du får og så ved jeg ikke hvorfor de kalder det særydelse ...

Når du som flekser får kontanthjælp så skal du ikke være parat til 7 timer det er stadig det antal timer du er visiteret til fleks på ...

Jeg syntes at det lyder undeligt det du skriver, det jeg kan se er at de måske ,mener at du ikke deltager i afklaring men hvis du gør det i det omfang du magter så burde det være nok, selvfølgelig kan det være et problem hvis og så frem at din læge ikke er enig i at der er en forværring men har du prøvet med nogen special læger eller noget ....

Det er kommunes ansvar at finde ud af om du står til rådighed for et fleksjob men det er ikke meningen at de bare skal sætte dig på kontanthjælp og det er det , de skal ind og undersøge alle muligheder .. nu ved jeg ikke hvorfor det er at du ikke kan møde op, men der er forskellige muligheder for kommunen til at hjælpe dig med at møde op og få dig afklaret..

Hvad ang din ressourceprofil så lyder det også som om den er smæk fuld af fejl og ikke er parts hørt ..

alt i alt så syntes jeg det er svært at overskue hvad det er der sker i din sag efter det du skriver her, jeg kan følge dig så langt at der er forværring af dit helbred men at der ikke er enighed om det, det vil sige at lægen ikke støtter det er det rigtigt forstået ?

hvis det er det så kan det være mere end svært at få orden og klarhed på noget som helst i sin sag ..

Sætter de dig på kontanthjælp så skal du selvfølgelig klage over det , lige som du skal klage over din ressourceprofil, det eneste jeg lige umiddelbart kan se kommunen kan tjene på det her er din refusion da deres refusion er bedre på kontanthjælpsmodtagere end på flekser men du skal jo stadig være visiteret til fleks da de kan tage din ydelse men det bliver du jo ikke rask af ...
  Besvar med citat
Gammel 27-01-2009, 15:00   #15
skattepige
Elsker at være her på K10
 
skattepiges avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2008
Lokation: horsens
Indlæg: 76
Styrke: 17
skattepige er ny på vejen
hej heidi
jeg er på ydelse 74i men er skilt her for 2 år siden

jeg har deltaget i alle mine job afklaringer men kommunen retter sig ikke efter de afgørelser der kommer det er sgu træls men den sidste afklaring jeg er på nu og som nu er forlænget med endnu 8 uger har jeg haft en del sygedage men nogen har jeg også mødt op men kunne ikke deltage i teamet og måtte gå hjem igen sådan har det været i snart 2 mdr har fået at vide at jeg skal møde op og melde mig syg er det ikke ok så har jeg da vist interetativ

jeg har kroniske smerter i finger arme nakke skulder slidgigt i min nakke , lænd og i mine knæ og det giver uudholdelig smerter så jeg ikke kan være nogen steder,og har svært ved og komme i gang.smerterne trykker op i nakken og hoved giver også kvalme og svimmelhed så jeg ikke tør forlade hjemmet

ja jeg har en læge som mener at hun har gjort alt


jeg har været hos en speciallæge som skulle se om jeg havde fibromyalgi jeg havde ondt på alle punkterne men også alle andre steder så han kunne ikke gi mig en diagnose . jeg har også spurgt sagsbehandleren om jeg ikke kunne blive sendt til speciallæge men det kunne hun ikke gøre ja og lægen kunne jo ikke gøre mere .

visiteret i antal timer det kan jeg ikke se i min RP
men det der står i fra min sidste afklaring var jeg der i 4 timer hvor de 2-2½ time var pauser

skattepige
skattepige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2009, 14:20   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Skattepige først undskyld blev da vist ved med at glemme den her he he

jeg prøver lige at svare så godt jeg kan ...

Citat:
Oprindeligt indsendt af skattepige Se meddelelser
hej heidi
jeg er på ydelse 74i men er skilt her for 2 år siden
74i er noget du kun kan være på når du er gift, grunden til det er at du ellers som fleksvisiteret på kontanthjælp skulle ægtefælleforsørges ...

det vil sige at nu du er skilt så skal du faktisk overgå til kontanthjælp

Citat:
jeg har deltaget i alle mine job afklaringer men kommunen retter sig ikke efter de afgørelser der kommer det er sgu træls men den sidste afklaring jeg er på nu og som nu er forlænget med endnu 8 uger har jeg haft en del sygedage men nogen har jeg også mødt op men kunne ikke deltage i teamet og måtte gå hjem igen sådan har det været i snart 2 mdr har fået at vide at jeg skal møde op og melde mig syg er det ikke ok så har jeg da vist interetativ
Det er det eneste du kan gøre, du skal ikke blive mere syg eller lade dig køre ned så at møde op og gå hjem hvis ikke man magter det , det er ok (husk jobdagbog) og er du for dårlig en dag så sygemeld dig ....


Nu er det jo et stykke tid siden jeg lovede dig svar, hvordan er det gået siden?

At kommunen ikke retter sig efter de arbejdsprøvninger de selv laver er jo desværre ikke nyt ...


Citat:
jeg har kroniske smerter i finger arme nakke skulder slidgigt i min nakke , lænd og i mine knæ og det giver uudholdelig smerter så jeg ikke kan være nogen steder,og har svært ved og komme i gang.smerterne trykker op i nakken og hoved giver også kvalme og svimmelhed så jeg ikke tør forlade hjemmet

ja jeg har en læge som mener at hun har gjort alt


jeg har været hos en speciallæge som skulle se om jeg havde fibromyalgi jeg havde ondt på alle punkterne men også alle andre steder så han kunne ikke gi mig en diagnose . jeg har også spurgt sagsbehandleren om jeg ikke kunne blive sendt til speciallæge men det kunne hun ikke gøre ja og lægen kunne jo ikke gøre mere .
Har du spurgt din læge om du kan blive henvist på ny til en reumatalog ikke med henblik på undersøgelse for fib men for at finde ud af om du kan have andre knogle eller led sygdomme ? er dit bindevæv tjekket ? er dit d vitamin tjekket ?

Prøv at gå til lægen igen og hør hende ad om ikke du kan komme videre i systemet eller retter ikke hør men forlang det kan godt lade sig gøre , når man har det som du skal man ikke lade sig spise af med at det må man bare leve med, man har ikke så massive smerter uden en grund ...

Ikke kun i forhold til en evt pension er det vigtigt at blive ordentligt ud redt men bestemt også for ens egen skyld tænk sig hvis det var noget der kunne gøres noget ved, så er der ved gud ingen grund til at have det sådan , jeg syntes da at det at din egen læge ikke har sendt dig fra herodes til Pilatus er kritisabelt og ville da i en grad få mig til at overveje lægeskift ..

Citat:
visiteret i antal timer det kan jeg ikke se i min RP
men det der står i fra min sidste afklaring var jeg der i 4 timer hvor de 2-2½
time var pauser

skattepige
Så var det det antal timer jeg ville henholde mig til .. fire timer om dagen med 2 timers pause altså to timer effektivt arbejde...

Du kan så ikke regne helt med det for det er alt efter hvilke job du får et job kan du måske kun holde til en time om dagen , et andet vil du måske kunne klare tre timer om dagen ...

problemet for dig er nok at du ikke medicinsk er ordentligt ud redet og det er ikke kommunens ansvar med mindre det er i forbindelse med en pension ansøgning efter § 18 ...

Det er og bliver din læge der skal finde ud af hvad du fejler og på den måde er det også forhåbentlig nemmere at ud rede dine skånehensyn og din arbejdsevne så det er helt klart din læge du skal sparke lidt til ....

Prøv engang at læse den her side og se om der ikke er noget du kan nikke genkende til http://www.dsgnet.dk/Sites/artsym/slid-leddegigt1.asp
  Besvar med citat
Gammel 11-02-2009, 15:52   #17
skattepige
Elsker at være her på K10
 
skattepiges avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2008
Lokation: horsens
Indlæg: 76
Styrke: 17
skattepige er ny på vejen
tak heidien for dit svar som jeg har læst jeg er stadig i 7 sind hvad jeg skal gøre men af hensyn til mine led og knogler ,bindevæv er de ikke blevet tjekket og jeg kan ikke hive en eneste undersøgelse ud af min læge hun skriver at der ingen behandlings mulighedder er så jeg må jo nok skifte læge men er træt af det hele skal jo så starte forfra ,jeg har også læst hvad kommunerne har for og jeg er en af dem som kan miste min ydelse pga at jeg hverken kan gå eller kravle til job centrerne eller anden aktør det er ikke fair lige i disse dage er jeg mega forkølet svimmel hovedpine ondt i ørene trykken ved øjnene føler mig mega mørbanket så jeg har forholdt mig hjemme men kan på disse grundlag vel også miste min ydelse

skattepige
skattepige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2009, 15:35   #18
skattepige
Elsker at være her på K10
 
skattepiges avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2008
Lokation: horsens
Indlæg: 76
Styrke: 17
skattepige er ny på vejen
nå så kom brevet fra job centret nu har de pr dags dato fra taget mig min særlig ydelse §74i


begrundelse er at de siger at jeg er udeblevet fra rådighedsvurdering hvad jeg ikke er har mødt op i det omfang jeg har kunnet og så gået hjem igen og jeg ikke har overholdt de opstillede krav som er

læge erklæring fra første syge dag(ja sygedage dem har jeg haft mange af)
daglig fremmøde ved anden aktør
virksomheds praktik (har ikke fået et anvist )

min resource profil er ikke underskrevet så nu skal der sgu ankes skattepige
skattepige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2009, 15:49   #19
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af skattepige Se meddelelser

læge erklæring fra første syge dag(ja sygedage dem har jeg haft mange af)
Husk lige den her i anken , gad godt at se den læge der gad at have dig rende hver dag -

Da du startede i rådighed vurdering der fik du vel en aftale med dem , og her fremgår det at du skal aflevere en lægeerklæring første dag , hvordan i alverden har de tænkt sig at du skulle gøre dette ?

Man kan ikke bare gå til lægen det kræver jo en tid ikke alle læger tager akut patienter ...

Du skal have på skrift inden du starte hvor du skal møde , hvad tider og hvordan du skal forholde dig når du er syg ... har du fået det ?

Citat:
daglig fremmøde ved anden aktør
Igen hvad står der i din aftale ..


Citat:
virksomheds praktik (har ikke fået et anvist )
De har vel ikke stoppet din ydelse fordi du ikke er mødt i praktik det kan du jo ikke når der ikke er nogen ...
Citat:
min resource profil er ikke underskrevet så nu skal der sgu ankes
Husk at få alle ulovligheder med er du så på kontanthjælp nu ?

Hvis det fremgår af din ressourceprofil at den er parts hørt så kan det gøre det , og så behøver der ikke en underskrift .. for så kan de bevise via dine udtalser at den er parts hørt ..

Det er parts høringen der er det vigtige og ikke underskriften
  Besvar med citat
Gammel 10-03-2009, 16:23   #20
skattepige
Elsker at være her på K10
 
skattepiges avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2008
Lokation: horsens
Indlæg: 76
Styrke: 17
skattepige er ny på vejen
nogen dage har kunnet møde op og måtte gå hjem igen med det samme og andre dage har jeg ikke kunnet møde op


det med læge erklæring er først kommet på tale den 22 januar 2009 fra den 9 feb gik jeg med forkøelse og svimmelhed (troede jeg ) den 16 feb gik jeg til læge
og jeg havde bihulebetændelse blev sygemeldt .Den 23 feb
var jeg ved læge igen var uheldig og falde og havde forstrukket et ledbånd i højre knæ blev sygemeldt en uge men måtte derefter sygemeldes til den 23 marts

virksomheds praktik

nej jeg var ikke startet for de havde ikke fundet noget til mig overhovedet

jeg har ikke udtalt mig ved partshøring rp blev sendt til mig hun skriver godt nok at jeg kan meddele evt kommentarer til profilen men ikke andet


skattepige
skattepige er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nægtet kontant hjælp. Oline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 05-08-2013 23:38
kontant hjælp jjsonn Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 16-07-2013 22:30
kontant hjælp? elton Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 29-04-2013 14:18
Kontant hjælp? Trex Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 15 19-10-2012 05:40
særydelse hjælp til andre ting rolle Alt det andet 2 29-01-2009 00:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension