K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-09-2010, 01:51   #11
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Hej Amalie

Jeg er i samme båd som dig, mht. at de kloge hoveder gerne vil prøve at få min sygdom Fibromyalgi over i kategorien somatisering. Dette til trods for, at jeg HAR diagnosen, men det hindrer dem ikke i, at prøve at skrue den lidt derover af!

Jeg har hele tiden sagt, at jeg IKKE har depression, jeg ved det for jeg tidligere har oplevet dette *******, og er helt sikker på, at der er jeg ikke nu! Jeg var til neuropsykologisk test, for at teste min hukommelse og koncentration, de var begge enormt dårlige, som jeg havde regnet med.

Men samtidigt var der lige en rapport af min psykiske tilstand! Og i den blev der skrevet at jeg havde somatiske smerter, idet der jo ikke var tale om en fysisk sygdom!! Man måtte derfor antage, at smerterne var et udspring af depressivitet og manglende initiativ!

I et andet afsnit havde jeg ikke passet ind i en depression, så her stod der, at jeg var upåfaldende nog ikke depressiv??? øhhh enten eller??
neuropsyk. anbefalede psykiatrisk behandling!! WHAT!!!

Jeg kom afsted til KOMMUNENS psykiater...han indrømmede at han ikke mente jeg passede ind i et skema for depression....meeen at jeg havde lidt depressive træk! Altså ok!! Jeg ER presset pga denne sag, jeg ER sgu da bekymret for min og familiens fremtid, økonomi osv...men det skal jeg vel for hulen ikke have piller for

Men jo da...antidepressiv, også for at se om smerterne fortog sig... har været på dem i 1½ uge nu, og mærker kun bivirkninger indtil videre Kvalme, hovedpine, dårlig søvn og nattesved i stride strømme. FEDT! og så har jeg tabt mig...er blevet lettet for små 800 kr. på apoteket!

Så Amalie...desværre sker dette også, på trods af allerede eksisterende diagnoser.

Mit piskesmæld er nok også røget ind under " moderne sygdomme"

Fnys fra Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2010, 05:35   #12
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Charliza Se meddelelser
Hej Amalie.

Nu ved jeg jo ikke hvor smerteplaget du er, eller hvilke andre symptomer du har. Men har du tænkt på at det kunne være fibromyalgi? Jeg hæftede mig lige ved springende smerter, som du skrev.

Kh C
Jeg tvivler på fibromyalgi da hun har været ved 3 reumatologer, og det er jo dem, der giver diagnosen fibro.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2010, 09:17   #13
amalie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2010
Indlæg: 27
Styrke: 14
amalie er ny på vejen
Hej Enteneller

Jeg er ikke i tvivl om at depression og angst kan manifestere sig bl.a ved smerter, det er du og andre patienter desværre et eksempel på.
At din medicin ikke har en effekt på dine smerter er tankevækkende...

Det betyder ikke så meget for mig om min diagnose hedder det ene eller det andet. Problemet er bare at jeg ikke var deprimeret før jeg blev syg og at det lille notat "depressive træk" i min journal forhaler min udredning.

Det undrer mig at reumatologen ud fra 2 korte konsultationer kan bedømme om hvorvidt jeg har en bindevævssygdom eller en depression. Det virkede ikke som om han var særlig interesseret i hvad jeg havde af symptomer. Han har heller ikke intereseret sig for at der er flere tilfælde af gigt og bindevævslidelser i min familie eller at jeg som yngre har haft flere tilfælde af Raynauds (hvide fingre).

Noget tyder altså på at jeg har en bestemt bindevævstype.
At man ikke kan se noget ud fra prøverne betyder ikke at diagnosen er "somatisk" og at udredningsmulighederne er udtømte.

Bedste hilsner Amalie

Sidst redigeret af amalie; 13-09-2010 kl. 11:31. Årsag: indlæg lagt sammen - brug venligst rediger-funktion ved tilføjelser og skriv til flere brugere i samme indlæg
amalie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2010, 09:50   #14
ette74
Hjemmevant på K10
 
ette74s avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 267
Styrke: 14
ette74 er ny på vejen
Hej
Jeg har også rigtig mange symptomer men ingen diagnose, har haft det sådan i 2 år nu og blevet kastet rundt i systemet ;o(..... skal til undersøgelse her sidst i Sep. på Middelfart rygcenter, så håber jeg på at alt vil blive afklaret,For det er ikke rart at gå i denne uvished.

Hilsen Mette
ette74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2010, 10:13   #15
amalie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2010
Indlæg: 27
Styrke: 14
amalie er ny på vejen
Hej Mette

Det er jeg ked af at høre. 2 år er lang tid at gå rundt i uvished...
Hvad har du af symptomer og hvad har lægerne sagt indtil videre?

/Amalie
amalie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2010, 10:53   #16
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hej amalie.

Jeg synes, du skal prøve at få en henvisning til en speciallæge, der er ekspert i bindevævssygdomme.

Bare et forslag.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2010, 11:06   #17
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af amalie Se meddelelser
Hej Enteneller

Jeg er ikke i tvivl om at depression og angst kan manifestere sig bl.a ved smerter, det er du og andre patienter desværre et eksempel på.
At din medicin ikke har en effekt på dine smerter er tankevækkende...

Det betyder ikke så meget for mig om min diagnose hedder det ene eller det andet. Problemet er bare at jeg ikke var deprimeret før jeg blev syg og at det lille notat "depressive træk" i min journal forhaler min udredning.

Det undrer mig at reumatologen ud fra 2 korte konsultationer kan bedømme om hvorvidt jeg har en bindevævssygdom eller en depression. Det virkede ikke som om han var særlig interesseret i hvad jeg havde af symptomer. Han har heller ikke intereseret sig for at der er flere tilfælde af gigt og bindevævslidelser i min familie eller at jeg som yngre har haft flere tilfælde af Raynauds (hvide fingre).

Noget tyder altså på at jeg har en bestemt bindevævstype.
At man ikke kan se noget ud fra prøverne betyder ikke at diagnosen er "somatisk" og at udredningsmulighederne er udtømte.

Bedste hilsner Amalie

Hej Fibro

Jeg er ked af at høre om dine oplevelser! Jeg kan godt frygte at jeg skal igennem samme mølle.
Det undrer mig at de bliver ved med at snakke om somatisering ift. Fibroyalgi da lidelsen er anerkendt som egentlig sygdom i WHO’s diagnoseregister. Det er da besyndeligt at man tilsidesætter dette og iøvrigt ikke tror på hvad det er patienten fortæller.

Jeg har deværre et familiemedlem i samme situation, så jeg ved alt om hvad du går igennem

Bedste hilsner
Amalie
Hej Amailie,

Det er da for irriterende hvis Rheumatologen har udtalte at du evt. har en depression, hvad hulen ved han om det ???? Jeg var jo også hos en rheumatolog og han var dælme også så fræk at han udtalte at jeg da bare kunne springe på arbejds markedet og tage fat. Jeg cyklede nemlig ind til ham på Frederiksberg, ca. 20 km. og det gør jeg fordi jeg ikke er meget for det offentlige - pga. angst, men han skulle lige gøre sig klog på at jeg ikke fejlede en disse, i hvertfald ikke fysisk.

Jeg ville også gå videre med henvisning til speciallæge som Jørgine skriver, du bliver vel nødt til, at blive udredt?

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2010, 11:16   #18
amalie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2010
Indlæg: 27
Styrke: 14
amalie er ny på vejen
Hej popiae

Har skimmet dine indlæg igennem (der var meget) og er rystet over din sag!
Jeg har et familiemedlem der har ventet på fp i knap 7 år, så jeg kender alt til magtmisbrug og hvordan patienterne bliver kørt rundt med.
Det er fuldstændig umenneskeligt det du og andre går igennem og det er svært at fatte at det foregår i et land som Danmark. Det er vel omsonst at ønske dig held og lykke, men jeg gør det alligevel...

Bedste hilsner fra Amalie
amalie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2010, 11:19   #19
amalie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2010
Indlæg: 27
Styrke: 14
amalie er ny på vejen
Jørgine og Enteller:

I har ret: jeg skal have fat i en speciallæge. Skal tale med min praktiserende læge i morgen og høre hvad hun siger. Jeg har ikke givet op endnu...

/Amalie
amalie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2010, 11:34   #20
amalie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2010
Indlæg: 27
Styrke: 14
amalie er ny på vejen
Hej Fibro

Jeg er ked af at høre om dine oplevelser! Jeg kan godt frygte at jeg skal igennem samme mølle.
Det undrer mig at de bliver ved med at snakke om somatisering ift. Fibroyalgi da lidelsen er anerkendt som egentlig sygdom i WHO’s diagnoseregister. Det er da besyndeligt at man tilsidesætter dette og iøvrigt ikke tror på hvad det er patienten fortæller.

Jeg har deværre et familiemedlem i samme situation, så jeg ved alt om hvad du går igennem

Bedste hilsner
Amalie
amalie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
min diagnose KatrineB Alt det andet 2 11-02-2013 22:57
Diagnose chadur Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 10-10-2012 11:20
Bindevævssygdom ulla65 Spørgsmål ang fleksjob 12 07-10-2012 23:07
sygedagpenge stop 3 uger tilbage i tiden uden partshøring og uden afgørelse Miz Alt det andet 5 20-10-2010 19:26
Diagnose hopper Alt det andet 3 17-10-2009 11:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension