K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-07-2010, 08:58   #11
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Tusind tak alle sammen for jeres altid uvurderlige hjælp

Nu har vi da heldigvis lidt brugbart at gå videre med, og skal forsøge at huske at fortælle lidt herinde om hvordan det forløber, skulle nogen være interesseret
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2010, 15:08   #12
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej Buster.

Den link som Lunasdatter indlæg #7 har sat ind er rigtig fin vedr. fysioterapeuter og journalisering. I punkt 1 står der at de egentlig ikke har pligt til at føre journal, men skal bare vise omhu.. Der står "Der er ikke i terapiassistentloven hjemlet en egentlig pligt til journalføring, men pligten til at vise omhu og samvittighedsfuldhed forudsætter efter Sundhedsstyrelsens opfattelse ordnede optegnelser"

Jeg sætter lige et link ind, hvis du gerne vil se om loven vedr. journalpligt for lægerne, her et eksempel:
http://www.drs.dk/lovgivning/journalpligt.htm

Håber du sov godt i nat i høkassen (jeg fniste, da jeg læste det ord, som du skrev i går)
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2010, 18:43   #13
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
tak curls, og ja, lige præcis, man har PLIGT til at udføre sit job m omhu!

Hm, så er det jo lige at hvordan gør man det hvis man ikke véd hvad man har med at gøre ikk´

Jeg mener, Quick Care reklamerer jo selv m at man ligger en INDIVIDUEL handleplan og hva har vi her...øhhh.....!

Nå men vi vil "arbejde" videre m "sagen" -og nu til mit næste svære spørgsmål(undskyld jeg er så besværlig )

Har igen igen forsøgt at finde de sm-afgørelser som jeg syns vi kan/skal bruge:

Jeg mener bestemt der findes afgørelser der tydeligt sir at man ikke kan sende borgeren udi aktivering mv NÅR RP ikke er opdateret (igennem flere år)?

Ved godt at lovgivningen er ændre lidt, også på dette punkt -men skulle da mene at der stadig et eller andet sted må være noget der kan bruges -eller tar jeg fejl

-Og nu vil jeg finde madtruget, curls -trænger
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2010, 19:29   #14
Sandie75
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sandie75s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2010
Indlæg: 185
Styrke: 15
Sandie75 er ny på vejen
De sendte også mig i Quick care inden min operation...
Min mand skrev til Glostrup hospital (som skulle stå for operationen) og spurgte dem om hvorvidt det var ok, at jeg trænede.

De gik helt i baglås og bad mig få det stoppet med det samme.

Jeg skrev dette brev til borgmesteren + div.


Jeg er blevet sendt i noget der hedder Quick care gennem jobcenteret, hvilket jo i sig selv kunne være fint nok.
Men det jeg ikke forstår er, at jeg er sendt derned til trods for at der ikke forligger nogen lægepapirer på mig fra Hvidovre hospital, da hvidovre hospital endnu ikke er nået frem til en diagnose på mig.
Det eneste der forligger på mig, er en kopi af en MR Scanning jeg selv har afleveret hvor der står, at jeg har 3 diskosprolaps i nakken og slidgigt i svær grad, udover det ved min sagsbehandler **** ***** at jeg på baggrund af mine diskos prolapser i nakken, har en arm der ikke fungerer og det gør den ikke grundet en nerve der sidder i klemme i nakken, hvilket har gjort at Glostrup har indstillet mig til operation. Jeg har så en 3 år gammel diskos prolaps i lænden som ikke kunne opereres grundet det sted den sidder, som volder mig en del problemer.

Da mit forløb på hvidovre på ingen måde er afsluttet, finder jeg det enormt foruroligende at jeg bliver sendt ud i noget som måske kan gøre mere skade end gavn. Jeg finder i sær det at der ikke forligger nogen lægepapirer på mig, men at jeg alligevel bliver sendt til et sted som siger ja til at tage mig uden at vide hvilken skade det kan medføre hovedrystende.
Jeg har før sagt hvordan mit sygdomsforløb påvirker mig fysisk, så jeg forstår slet ikke hvad det er der foregår.
Da jeg for 6 måneder siden gik til en kiropraktor for at få hjælp med min nakke, nægtede han at behandle mig, pga mit forløb på hvidovre hospital der forårsagede at jeg havde fået en blodtransfusion og min blodprocent var meget lav samt, at min hvide og røde blodlegemer enten manglede eller de var forstørrede. Så er det jeg tænker om hvorfor så Quick care vælger at tage mig i behandling, og det sætter da yderligere tanker i gang om deres professionalisme.

Jeg havde mit første besøg i går og selv om de forsøgte at tage hensyn til mine skavanker oplevede jeg at jeg alligevel kom ud i nogen situationer hvor jeg fik ondt i min arm og mave. Jeg vidste på forhånd at jeg ville blive øm i nakken og lænden og det havde jeg også indstillet mig på, men at jeg skulle få så mange smerter i min arm, ondt i min mave (ikke øm) og voldsom mavesyre så jeg intet kunne foretage mig havde jeg dog ikke regnet med også derfor jeg nu vælger at sætte spørgsmål ved dette forløb.

Hvem der har besluttet/ansvaret for at jeg er blevet sendt til Quick care?
På hvilke lægepapirer der menes at jeg kan klare en sådan behandling hos Quick care?
Jeg vil meget gerne have på skrift om det er et krav at jeg er hos Quick care og hvem der tager ansvar og er erstatningspligtige hvis min sygdom forværres.

Dette brev er ikke skrevet i trods, eller fordi jeg vil være besværlig, jeg er blot bekymret for mit helbred, hvilket jeg er i min fulde ret til.

Dette brev bliver sendt til min sagsbehandler **** *****, Afd. leder ******** ******, Quick care og Ringsteds borgmester Niels Ulrich Hermansen

Efter mit brev, stoppede de mig hos Quick care :-)
Sandie75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2010, 20:45   #15
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
TAK for dit indlæg, sandie, og lyder da genkendeligt, desværre!

Godt, at du lige fik præciseret ansvaret og ja, som sagt, i denne sag, ja, da er den nu anmeldt som arbskade OG vedkommende har fået bekræftelse på modtagelse af denne såå.....

Tak for dine råd, og du kan tro at jeg suuuuger til mig af disse samt erfaringer

Håber stadig at der nogen der kan hjælpe mig ang sm-afgørelser, må tilstå at jeg har mere end svært ved at finde rundt på deres side -suk- og de eneste jeg har fundet indtil nu, er om borgere på sygedagpenge -ikke om borgere på flexordning -suk!

På forhånd tak
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2010, 22:58   #16
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Buster hvad er det du konkret ønsker svar på.. jeg har både en fys og en ergo med de nye udd i familien.. og også lige en ny udd læge
hehe de har godt nok ikke været ansat hos det firma, men de kan da garanteret svare på et par spørgsmål... det var også fra en af dem jeg fik linket til dig...

Hvis det kan hjælpe dig så må du gerne skrive privat til mig .. og så skal jeg høre dem om de kan hjælpe..

Jeg hopper i fiseposen nu.. men kommer tilbaws igen i morgen...
Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2010, 13:24   #17
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
lunasdatter, tusind tak for dit indlæg og ja, det kan godt være at jeg vil tage imod tilbuddet

Vil dog lige slappe lidt af i dag og summe lidt -men vender "frygteligt" retur
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2010, 14:59   #18
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Det er helt ok Buster....
jeg slapper også af og i morgen skal jeg til undersøgelse.. så det ville alligevel først blive i weekenden at jeg kunne finde ud af noget
Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Bo udenfor EU elmaro Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 11-12-2012 18:08
Fejl i journalføring Teletrold Alt det andet 2 19-10-2011 12:51
Er alle behandlinger udtømte? Hvad menes der iht lovgivningen? V_Brask Alt det andet 10 25-11-2009 09:13
lovgivningen hvad er det? calamityjane Skal kommuner ikke overholde loven? 4 28-12-2008 19:51
Hvad er der egentlig galt med lovgivningen? Odenseaneren Politik og Samfund 10 23-11-2008 09:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension