K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-01-2014, 12:37   #1
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tonen mod offentligt ansatte er blevet grovere

Vi har siden K10 startede op, opfordret alle til at udvise respekt og høflighed over for alle ansatte.

Et af de meget få regler på K10, som Web har fastsat, er man går efter bolden og aldrig manden.

Generelt set, er jeg af den mening, at alle på K10 udviser respekt og har ikke skærpet tonen.

Trods dette findes der belæste akademikere der mener det modsatte:

http://kl.dk/menu/Tonen-mod-offentli...vere-id147359/

"Ifølge professor i retorik på Københavns Universitet, Christian Kock, har internettet og de sociale medier en stor del af ansvaret for det. Han mener, at det er en styrke for den demokratiske samtale, at der foregår en offentlig debat. Omvendt er der en skyggeside, når der opstår et forum på internet af folk, der er enige med hinanden."

Offentlig ansatte er blevet så utrygge at de har ansat vagtværn, hvor kontanthjælpsmodtagere møder op for at modtage rådgivning og hjælp.

http://www.avisen.dk/jobcentre-oprus...re_253312.aspx

"For at beskytte medarbejderne mod flere trusler i forbindelse med kontanthjælpsreformen, har flere jobcentre ansat ekstra vagter."

Kunne det tænkes at der er andre faktorer der har indflydelse på tonen i det offentlige rum?

http://www.denoffentlige.dk/myndighe...yge-til-oproer

"Myndigheders ord provokerer syge til oprør"

Gennem en årrække har vi her på K10, dokumenteret, i en høflig tone, at når politikerne kalder unge mennesker for "Gøgeunge-agtig" når de har brug for specialundervisning, ja, så er tonen blevet skærpet.

Gennem en årrække har vi på K10 dokumenteret at kommunerne, med enkelt personer, ikke overholder selv de mest elementære love, ja, så bliver tonen skærpet, når ingen vil hører på en.

Hvem har det største ansvar for tonen?

Vi på K10 påtager os gerne dette ansvar i al fremtid, med at holde en god tone.

Vi kræver bare at de offentlig ansatte overholder den lovgivning som Folketinget har vedtaget.

Hvis ikke lovgivningen bliver overholdt, ja så råber vi op.

Det bliver vi ved med.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 28-01-2014, 12:47   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Meget af de nye love, de sidste 10-12år, er baseret på kontrol og mistænkeliggørelse af borgeren, indtil det modsatte er bevist, efter kommunes mening.

Jeg mener at det har været MEGET afgørende for, at tonen er blevet rå.

Dertil, at tonen i den offentlige debat, fra div politikere er hård, og dømmende.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2014, 18:14   #3
gonda
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 98
Styrke: 14
gonda er ny på vejen
uenig

jeg er uenig
Hvis der offentlig ansatte som opfører sig uanstændig bør det påtales
gonda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2014, 13:50   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hvis ens sagsbehandler behandler en nedladende eller snakker grimt, bør man klage over vedkommen men aldrig lade sig falde ned på det nevu hvor man snakker grimt til andre.

og hvis det er fordi, ens sag trækker i langdrag, så husk at mange gange følger de bare de retnings ligner de får, tror ikke det er særligt sjovt, at være sagsbehandler i dag.

Jeg har det sådan man skal snakke pænt til andre men må gerne tænke grimt,
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2014, 15:21   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Vi må forsøge at forbedre tonen...

da det er uholdbart at borgerne og det offentlige ikke taler pænt til hinanden.

Vi er jo voksne mennesker! Vi har vel tillid til hinanden?

http://www.avisen.dk/saa-meget-snage...iv_253488.aspx

"Så meget snager kommunen i arbejdsløses liv"

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 30-01-2014, 20:03   #6
Nemesis2
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2013
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 11
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Nemesis2 er ny på vejen
Wink

Som offentlig ansat føler jeg det er min pligt at træde frem her.

Jeg møder dagligt folk der allerede inden de møder det offentlige er totalt i forsvarsposition og generelt meget aggressive. Man skal bare huske på, at dem på den anden side af skranken også "bare" er mennesker - jeg kunne godt tænke mig at folk mødte det offentlige med en lidt anden indstilling....

Når det så er sagt, er der da ingen tvivl om at der også sker fejl i det offentlige - og de skal påtales. Jeg tror dog at mange af de dårlige oplevelser folk har fra det offentlige er fordi man i forvejen har en træls indstilling til det offentlige.

Som JJsonn siger er de offentlige virksomheder ofte underlagt en højere myndighed som kræver resultater - det kræver rigtig meget af medarbejderen.. Ikke nok med de skal leve op til de krav der stilles fra staten/det offentlige, så de jo også kun mennesker..

Det er bestemt ikke et let job at være sagsbehandler i dag.

Det skal dog siges at jeg er offentlig ansat, men ikke kommunalt..
Nemesis2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2014, 20:34   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
husk en sagsbehandler eller de første man møder på kommunen
de er bare budbringer og intet andet.

har aldrig mødt nogen med en nedladende tone over for mig
men har heller aldrig haft nogen som helst aggressive adfære den anden vej

ja sager kan tage lang tid og få afslag er heller ikke sjovt
men alt kom da på plads i den sidste ende
men den helt almindelig sagsbehandler har alså ikke meget og skulle sige
de er kun budbringer fra forvaltiningen i kommunen og fra de love der bliver lavet i folketinget.

det er netop den almindelige sagsbehandler de fleste møder i deres kontakt med det offentlige

Sidst redigeret af MTVRV1; 30-01-2014 kl. 20:36.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2014, 22:18   #8
zolskin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2008
Lokation: her&der, kbh
Indlæg: 197
Styrke: 16
zolskin er ny på vejen
Lovgivningen beder ikke de ansatte om at være nedladende, mistænkeliggørende og komme med deres egen uprofessionelle holdning til borgerne!
Desværre er der ved at være for mange inkompetente
Personer på jobcentre og socialforvaltninger
Uden engagement og som simpelthen intet aner om
Socialt arbejde og er menneskefjendske.
Jeg græmmes over dem. Og jeg kender det rigtig godt fra begge sider. Det er muligt at lave et godt stykke arbejde og ved at være imødekommende. Det er opslidende for borgere, som i årevis har været en del af systemet, som gNg på gang er blevet svigtet og derfor oplever møderne som frustrerende og energikrævende. Sætter man sig ind i borgerens sag, er det muligt at skabe positiv forandring. Man skal kun have det job, hvis man kan lide mennesker!!!
zolskin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2014, 23:28   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
har aldrig mødt nogen med en nedladende tone over for mig
men har heller aldrig haft nogen som helst aggressive adfære den anden vej
Man behøver såmænd ikke, at udvise aggressiv adfærd for, at blive mødt med en nedlandene tone, løgnehistorier og andre "spøjse" ting.

Citat:
Oprindeligt indsendt af zolskin Se meddelelser
Lovgivningen beder ikke de ansatte om at være nedladende, mistænkeliggørende og komme med deres egen uprofessionelle holdning til borgerne!
Desværre er der ved at være for mange inkompetente
Personer på jobcentre og socialforvaltninger
Uden engagement og som simpelthen intet aner om
Socialt arbejde og er menneskefjendske.
Jeg græmmes over dem. Og jeg kender det rigtig godt fra begge sider. Det er muligt at lave et godt stykke arbejde og ved at være imødekommende. Det er opslidende for borgere, som i årevis har været en del af systemet, som gNg på gang er blevet svigtet og derfor oplever møderne som frustrerende og energikrævende. Sætter man sig ind i borgerens sag, er det muligt at skabe positiv forandring. Man skal kun have det job, hvis man kan lide mennesker!!!
Præcis.

F.eks. blev jeg henvist til en arb.prøvning på et kommunalt beskyttet værksted.
Det lød til, at være et godt og fornuftigt sted og derfor undrede det mig da også, at jeg følte, at jeg blev behandlet som værende totalt og aldeles fuld af løgn.

Da jeg længe efter fik aktindsigt i papirerne lå der et visitationsskema, som sb havde udfyldt i forb. med, at jeg skulle starte i denne arb.prøvning.

På skemaet var der bl.a. et punkt hvor der skulle sættes kryds i "ja" elle "nej" til "somatiske forhold".
Og her havde sb sat kryds ved "nej"

Så kan man jo få den tanke, at der må have været tale om en fejl.

Men til trods for, at jeg fremviste erklæring fra speciallæge (reumatolog) så fortsatte afprøvningsstedet med, at behandle mig efter term-modellen.

Så indrømmet, min tillid til kommunale sagsbehandlere kan ligge på et meget lille sted.

Min respekt skal man gøre sig fortjent til.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2014, 00:18   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej den køber jeg sørme heller ikke Nemesis2...eller jow...for selvfølgelig skal man lægge ud på den måde med at opføre sig ordentligt...

Meeen når så man bliver mødt tilbage med mistro og direkte nedladende tale....ja så kan man altså ikke længere undskylde sig med at man bare er et menneske eller at ledelsen vil have ditten eller datten...

Nej man kan ikke blive tvunget til at bryde loven for hvis der er nogen der forsøger det fra en ledelse ja så må man gå videre med dette...

Jeg forstår så udmærket at folk ikke bare smiler til sagsbehandlere...når de er nedladende og direkte mistror borgerne..

Bemærk lige at hvis en borger bliver mødt ordentligt med et smil og bare en anelse forståelse....og nej jeg siger ikke at man skal have noget man ikke er berettiget til.....ja så ville næsten alle smile tilbage og elske den sagsbehandler..

Så det er mere eller mindre op til den enkelte sagsbehandler...

Jeg vil dog godt sige at det måske kan være anderledes nu her efter kontanthjælps reformen...

For der er jeg ret sikker på at mange er direkte sure når de kommer ind på kommunen...

Ja det er synd at det skal gå ud over dem der sidder ved skranken....men sådan går det når man laver umenneskerlige tiltag...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension