K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-02-2014, 14:58   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
En fedme operation er altså også et mega valg at stå overfor - operationen kan være forbundet med ekstreme konsekvenser (og for nogen DØDEN!). Og for andre et liv i helvede, og for andre igen, et liv på en lyserød sky......

Der gik engang en serie der vist hed ''livet er fedt'' hvor Merete tabte sig voldsomt, blev deprimeret, og tog det hele på igen + lidt ekstra. Så fik hun operationen, fik forretning, tabte sig, blev deprimeret, tog på igen og endte med en førtidspension......
Dette er et tekstbogs eksempel på, at psyken ikke kan følge med, og at problemet ikke er overvægten! Men at problemet er DET som GIVER overvægten.
Men det er som om der ikke rigtig er nogen der vil indse det, eller hjælpe de overvægtige, for de kan kun tilbyde kur, diæt, operation.

Personligt så bliver jeg simpelthen så skide sulten når jeg har det godt, og når jeg har det dårligt, så trøstespiser jeg......

@web

Ja lige på kornet!!

Måske skulle lægerne bare ordinere kontanthjælp til de syge, så var de sikre på 100% helbredelse!!

Orv, du har kræft, glem kemo og strålebehandling, kommunen har kuren, så i næste uge starter du med at indsamle pizzabakker i Fælledparken, det er det eneste der kan kurerer din knude! Og fordi du ingen penge får, kan du samle nærende urter i skoven.

Sidst redigeret af Ninja; 08-02-2014 kl. 15:12.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2014, 16:32   #12
nobody99
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2014
Indlæg: 8
Styrke: 0
nobody99 er ny på vejen
Nu er det jo ikke sådan at kommunen ikke har hjulpet kvinden. Hun har fået hjælp til at tabe sig i 2 år da et vægttab vil muliggøre en operation der med stor sandsynlighed ville afhjælpe de gener hun havde. Hun valgte ikke, at tabe sig ( der kan være mange årsager) og derfor fik det konsekvensen, at hun mistede dagpengene.
Jeg syntes at det er logisk at hvis man ikke selv vil gøre en indsats, så kan man ikke forlange at andre skal gøre det.
nobody99 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2014, 16:38   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nobody99 Se meddelelser
Nu er det jo ikke sådan at kommunen ikke har hjulpet kvinden. Hun har fået hjælp til at tabe sig i 2 år da et vægttab vil muliggøre en operation der med stor sandsynlighed ville afhjælpe de gener hun havde. Hun valgte ikke, at tabe sig ( der kan være mange årsager) og derfor fik det konsekvensen, at hun mistede dagpengene.
Jeg syntes at det er logisk at hvis man ikke selv vil gøre en indsats, så kan man ikke forlange at andre skal gøre det.
Tror der er forskel på ikke at VILLE, og ikke at KUNNE.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2014, 20:42   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af nobody99 Se meddelelser
Nu er det jo ikke sådan at kommunen ikke har hjulpet kvinden. Hun har fået hjælp til at tabe sig i 2 år da et vægttab vil muliggøre en operation der med stor sandsynlighed ville afhjælpe de gener hun havde. Hun valgte ikke, at tabe sig ( der kan være mange årsager) og derfor fik det konsekvensen, at hun mistede dagpengene.
SH*T. Jeg valgte, at få rygproblemer som ca. 20-årig.

Endnu mere SH*T. Jeg valgte, at blive født i en familie, hvor mange har problemer med stofskiftet, og dertilhørende overvægt.

Hvornår f*nden lærer jeg, at gøre de rigtige valg.


Og for at det ikke skal være løgn, så har min datter valgt, i en alder af 17 år, at få mus i knæene, og er blevet frarådet operation.
Jeg havde jo fortalt hende, at hun ikke skulle gøre vælge det rigtige, i modsætning til hendes mor. Så fat det dog tøz.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2014, 22:48   #15
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
så vidt jeg kan læse ud af sagen, så er der ikke noget belæg for at hun ikke kan tabe de kilo som er nødvendig for at få en operation. alså rent lægefagligt
når man vejer 140 kilo som kvinde, vil der også komme mange flere problemer senere hen i livet
så uanset hvad burde man selv gøre alt for at tabe sig og især nå der ikke er noget lægefagligt som gør det er umuligt

om så den hjælp hun har fået til at tabe sig er for dårlig kan jeg ikke bedømme
men det er klart hun mister dine sygedagpenge, når lægerne skriver som de gør
og loven er skrevet som den er

ja man kan være uenig i det ikke burde være sådan
men kan nu ikke se retten kunne dømme anderledes

det burde fagforeningen også have set komme samt dette
Hendes fagforening, FOA, mente, at kvinden på grund af sin diskosprolaps var berettiget til førtidspension

hvordan det når lægerne skriver der er behandlingsmuligheder og kvinden først herefter når alle behandlingsmulighederne er udtømte
skal have vurderet hendes arbejdsevne

så for mig lyder det som om FOA ikke helt har forstået reglerne om førtidspension
man får ikke pension på grund af en diskosprolaps, men ens arbejdsevne

Sidst redigeret af MTVRV1; 08-02-2014 kl. 22:58.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension