K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-10-2010, 10:14   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
jobcentre har styr på førtidspension og fleksjob!

"Ni ud af ti jobcentre har tjeklister og kvalitetskontrol for at sikre, at sagsbehandleren følger alle procedurer, når hun skal afklare arbejdsevnen hos en borger, der søger om at få førtidspension eller fleksjob. Og langt de fleste kommuner tager beslutningen i et tværfagligt samarbejde, hvor både jobkonsulenter, jurister og læger bliver hørt.

Det viser en ny analyse fra AKF, Anvendt KommunalForskning. Den belyser, hvordan jobcentre i 45 kommuner behandler sager om tildeling af førtidspension og fleksjob"

http://www.dknyt.dk/sider/artikel.php?id=51534&kat=8

Øhhh...NÅ! -syns ikke ligefrem det er noget vi mærker til herinde på siden eller hva´!

Hvordan kan man også mene at de klarer det ok, når det ofte er fagligt inkompetente mennesker der skalter og valter med syge menneskers liv!

Ja, man kan undres -kunne godt tænke mig at se HVILKE spørgsmål man har stillet i denne undersøgelse, hm......!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2010, 10:33   #2
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
"Den belyser, hvordan jobcentre i 45 kommuner SIGER DE behandler sager om tildeling af førtidspension og fleksjob"

Tværfagligt samarbejde...jah....korrupte speciallæger der slikker r*v for at få lidt kage,og bryder lægeloven højlydt, BAN der gerne begår dokumentfalsk jo jo ...her går det godt fru jammerherreinde

hey... i morgen d 18. er det 5 måneder siden et svin hos bansyd - eller SYDSLAM ASS fjernede akter umiddelbart inden fremsendelse til ombudsfisen....vi har afleveret akterne sydslam har fjernet dem ....
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2010, 11:04   #3
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
"Fakta om undersøgelsen:
Undersøgelsen er baseret på spørgeskemaer og interview med ledere i 45 jobcentre. Svarene holdes op mod resultaterne af to benchmarkinganalyser af kommunernes tilkendelse af henholdsvis førtidspension og fleksjob."

Nu kan undersøgelser laves på mange måder. Desværre er det alt for ofte, at de enten i udformning el. bagudrettet bliver skåret til det man gerne have de konkluderer.

Samtidig er det jo mærkværdigt, at man spørger lederne om de udføre deres arbejde ordentlig/efter foreskrifterne, jeg kender ikke mange ledere, som i en sådan undersøgelse ville svare: nej, jeg gør ikke mit arbejde ok.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2010, 11:26   #4
hobby4me
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2009
Indlæg: 155
Styrke: 15
hobby4me er ny på vejen
Desværre viser undersøgelsen ikke denne parameter - lægens tilgang.

Hvis eks. en "Generel helbredsattest" er udfyldt med flere sygdomme af svær grad, er der kun én vej - pension.
Men, da lægerne bliver presset af kommunalpolitikerne, skriver lægen en lille tvist allersidst i attesten som kommunen kan vende til deres fordel. Det betyder yderligere arbejdsprøvninger.

Så er det lige jeg undrer mig : hvordan kan en læge det, når lægen ikke er kompetent til at vurdere om det skal være pension ?
hobby4me er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2010, 21:41   #5
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jeg er helt på det rene med at jobcenter odsherred og borgmesteren mener de udfører deres job til UG....

spørger man en række borgere, er meningen en anden.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2010, 09:59   #6
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
tiden inden ansøgningen til fleks/FT tæller ikke

med for da er man jo uafklaret. Det er kun i vores hoved at det er samme sag.
jeg har da oplevet at skifte ikke alene sagsbehandler men rent fysisk at når sagen flytter fra et team til et andet, så flytter den ikke kun skrivebord den flytter til et andet jobcenter- til et 3 og så til det 4 jobcenter.
jeg håber at når jeg skal til 5 jobcenter( med en ansøgning om fleks) i samme kommune vel at mærke, at så har de en kvalitetskontrol.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2010, 21:38   #7
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
"Ni ud af ti jobcentre har tjeklister og kvalitetskontrol for at sikre, at sagsbehandleren følger alle procedurer, når hun skal afklare arbejdsevnen hos en borger!
Det er så bare desværre ikke loven den tjekliste er lavet efter, den er lavet ud fra hvordan undgår vi at skulle betale til en fleks eller førtidspension. Og hvordan får vi nemmest borgeren ud af sygedagpenge, således vi kan parkere denne på kontanthjælp eller endnu bedre ægtefælle forsørgelse.

En anden lille ting ved undersøgelsen
Citat:
Fakta om undersøgelsen:
Undersøgelsen er baseret på spørgeskemaer og interview med ledere i 45 jobcentre. Svarene holdes op mod resultaterne af to benchmarkinganalyser af kommunernes tilkendelse af henholdsvis førtidspension og fleksjob.
Med andre ord, det samme bræk som politiet undersøger om politiet har lavet noget de ikke må. Og underligt nok finder de heller aldrig fejl hos dem selv.!
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommunerne har godt styr på bevilling af praktisk hjælp Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 3 07-02-2012 20:49
Kommunerne har godt styr på førtidspension efter arbejdsevnemetoden Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 5 09-10-2009 13:25
århus kommune har ik styr på en skid tigger Dit og Dat 1 14-05-2009 17:50
Odense har styr på de syge eller har de ???? Stella Politik og Samfund 5 08-04-2008 11:23
styr på efterløn.....? nille Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 04-11-2007 22:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension