K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-06-2009, 15:43   #11
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Det ser ud, at jeg få spændende weekend

med de materialer du har sendt mig Hejdien.

Det skal jeg nok gøre, men det kræver meget med min koncentrationsevne.
Men jeg lover dig, jeg gøre det!

Hukommelsen er hellere ikke det bedste, men jeg vil dog huske nok at jeg har mødt eller talt med en sagsbehandler.

Er det absolut umuligt, at hende fra jobcenter kan være min sagsbehandler?

Mange hilsner
fra forvired
__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2009, 21:28   #12
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af forvired Se meddelelser
Er det absolut umuligt, at hende fra jobcenter kan være min sagsbehandler?
Hmmm, er der nogen der har omtalt hende som din sagsbehandler, eller som din jobkonsulent?
Har du modtaget et brev fra hende på et eller andet tidspunkt, så du kan se om hun benytter en titel i forbindelse med hendes underskrift?

På jobcentret sidder der også sagsbehandlere, så helt udelukkes kan det nok ikke.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2009, 00:31   #13
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
UHA! Jeg fik gåsehud der jeg kikkede i brev fra Jobcenter!!!!!

Jeg har fundet ”Opfølgningsplan på sygedagpenge efter lov om sygedagpenge kapitel 6 fra februar 2009. Kontaktform: telefon.
Visitationskategori: Kat. 2: Sager, med risiko for langvarigt sygeforløb eller risiko, hvad angår arbejdsevnen.
Begrundelsen er, at der er tale om et kompliceret sygdomsforløb, hvor arbejdsevnen kan være truet.
Der skal således følges op i din sag minimum hver 4. uge .
Opfølgningsplan j.f. § 16 i Lov om sygedagpenge:
Overordnet mål:
Tilbagevenden til arbejdsmarkedet på ordinære vilkår .
Delmål:
Indhentning af statusattest fra egen læge, og efterfølgende afholde samtale med X om det videre forløb.
Aftalen i sagen er:
At ut. indhenter en statusattest fra egen læge, og efterfølgende indkalder X til samtale.”

Så er det vigtigste fra den opfølgningsplan med.
Den er underskrevet af min JOBKONSULENT , men uden stilling eller stempel, bare underskrift.

Jeg har mødt hende personlig max. 2 gange fra august 08, dvs. da jeg blev arbejdsløs. Resten af vores kommunikation var pr. telefon.
Derfor var jeg 100 % sikker at jeg ikke har haft kontakt med en sagsbehandler.
Ressourceprofilen har hun nok gjort, da jeg var hos hende den første gang. Kan huske vi har snakket om min uddannelse, erhvervserfaring, familie forhold o.s.v. – men jeg truede det var vedr. jobsøgning.

Det er det eneste brev jeg har fået fra hende.
I februar har jeg ventet på resultater af undersøgelser MR-scanning og EMG.
Min læge har skrevet til hende, at han ikke kan udtale sig detaljeret på nuværende tidspunkt om mit helbred – det var også i februar.

Mange tak Trold, at du kommer med den ide´ om brevet fra Jobcenter.

Jeg følger mig snyd, helt dum og til grin.

Er i chok!

Vil I være så søde og stadig hjælpe mig? Hvad skal jeg nu i den situation?
__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2009, 01:32   #14
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
forvired ikke noget at gå i chok over

Jeg ville hvis jeg var dig skrive et brev til Jobkonsulent/sagsbehandler...

Skriv noget i stil med (ret selv til jeg kender ikke din sag godt nok til at det kan være helt rigtigt )
Citat:

Til (jobkonsulentens navn )

Jeg er blevet gjort opmærksom på at man som sygemeldt skal have en ressourceprofil/arbejdsevnevudering efter at have læst hvordan sådan en laves er jeg kommet kraftigt i tvivl om hvorvidt sådan en er lavet på mig, jeg ved at jeg i starten af mit forløb havde en samtale med dig og du der spurgte om nogen ting , og derfor spørger jeg lige... var det en ressourceprofil ?

Hvis det var mangler vi så ikke at jeg bliver partshørt i den ...

Ligeledes kan jeg læse at man som sygemeldt skal have det der hedder en opfølgning som jeg læser det så drejer det sig om at jeg skal til samtaler da der står i lov om sygedagpenge ...


§ 8. Kommunen skal i løbende sygedagpengesager, hvor kommunen ikke har modtaget en raskmelding, tilrettelægge og gennemføre et individuelt og fleksibelt opfølgningsforløb under hensyn til sygdommens karakter og sygemeldtes behov og forudsætninger. Kommunen skal inddrage den sygemeldte i opfølgningen.



Citat:
§ 13. Kommunen fastlægger ved visitationen efter § 12 proceduren for opfølgningsforløbet, herunder samtaleform ved første og efterfølgende opfølgninger samt hyppighed af den løbende opfølgning.

Stk. 2. I sager, der er omfattet af § 12, nr. 1, skal der senest følges op første gang inden udgangen af 8. uge regnet fra 1. fraværsdag, og der skal som minimum holdes telefonsamtale. Herefter skal der følges op mindst hver 8. uge, og der skal ved hver opfølgning minimum holdes telefonsamtale.

Stk. 3. I sager, der er omfattet af § 12, nr. 2, skal der senest følges op første gang inden udgangen af 8. uge regnet fra 1. fraværsdag, og der skal holdes en individuel samtale. Herefter skal der følges op mindst hver 4. uge med samtale, der som minimum hver anden gang skal være en individuel samtale.
Jeg er omfattet af §12 stk 2 og har ikke fået nogen individuelle samtaler og dette kan godt undre mig , i sær set i lyset af at jeg nu har været sygemeldt i ca 8 mdr og kun har været til to samtaler ...

Når jeg læser omkring ressourceprofil kan jeg se at det skal laves i samarbejde med min sagsbehandler og det får mig så til at tænke , jeg er oplyst om at du er min jobkonsulent , hvem er så min sagsbehandler ?

Lige nu har du meddelt mig at jeg skal på kursus , hvad er formålet med dette ? og er det for at afklare mig i forhold til min sygdom eller hvad ?

Jeg beder om at der hurtigst muligt kommer svar på disse spørgsmål jeg vil gerne have en bekræftelse på at de er modtaget og læst ..

Samtidig gør jeg opmærksom på at jeg vedlægger en formular om aktindsigt og forventer at have mine sagsakter i hænde inden for de lovbefalede ti dage
og denne skrivelse bedes lægges ind i min sag ..

Med venlig hilsen
Og du finder den omtalte aktindsigts erklæring her http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html

Det kan godt virke lidt bombastisk at gøre sådan , men ved at gøre det så får du svar på dine spørgsmål , du får samtidig gjort opmærksom på at du nu selv agter at være en medspiller i din sag , og du får gjort opmærksom på fejl og mangler i din sag , sådan at et evt forkert stop af dine sygedagpenge bliver nemmere at takle ...
  Besvar med citat
Gammel 26-06-2009, 09:32   #15
Kriskat
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Ringsted
Alder: 48
Indlæg: 46
Styrke: 16
Kriskat er ny på vejen
Du er ikke den eneste

Der har en følelse af at være taget ved næsen...

Jeg anede heller ikke hvad en ressourceprofil var da jeg kom i kontakt med min sagsbehandler - som var ansat på jobcenter. Jeg fik udleveret et skema med en masse ting jeg skulle udfylde, men fik ingen forklaring på hvad det skulle bruges til...

Havde i starten også bare telefonisk opfølgning hver 4. uge og blev så indkaldt hver 8. uge til personlig samtale...Det var først efter jeg herinde på k10 læste om ressourceprofil at det gik op for mig at det var sådan en jeg havde udfærdiget....OG det skal lige siges at denne jo var lavet ud fra mit syn - FØR nogen som helst læger havde kigget på mig!!!

Så jo jeg kender følelsen af at føle sig dum og snydt. Mit råd er at du henter den hjælp du skal bruge herinde, da mange herinde er meget dygtige til at yde den hjælp som systemet ikke kan eller vil.

Jeg vil så lige understrege at jeg idag ikke skal klage, da min sag er afsluttet - dog ikke med den udgang jeg ønskede, men den udgang der var nødvendig for mig. Har fået FP.
Kriskat er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2009, 22:13   #16
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Hej med jer alle

og mange, mange tak for jeres støtte i min sag.

Jeg gør som du skriver Hejdien og sender brev til min "jobkonsulent", samt begæring om aktindsigt.

I lørdags har jeg modtaget ”indkaldelse til opfølgningssamtale” fra min jobkonsulent fra jobcenter, som denne gang skriver sin stilling som ”beskæftigelsessagsbehandler”.

Der står i brevet ”Formålet med opfølgningen er at sikre, at du kan fastholde tilknytningen til arbejdsmarkedet od at din sygefraværsperiode gøres så kort som mulig. Under opfølgningen skal der så tidligt som muligt tages stilling til, om der evt. er behov for at iværksætte f. eks. optræning, revalidering eller hjælp efter anden lovgivning.
Vi skal således i samarbejde udarbejde en plan for din tilbagevenden til arbejdsmarkedet”.

I indkaldelsen fik jeg orientering om sygedagpengeregler, hvor bl.a. skriver hun:
”Vejle Kommune er forpligtet til at følge op på din sygedagpengesag jf. sygedagpengelovens kap. 6.” og ”Du deltage i erhvervsmæssig uddannelse, der påbegyndes under sygefraværet, når højest der er tale om 6 timers undervisning pr. uge” undervisning på kursus er 25 timer pr. uge og ”Du må deltage i forskellige former for træning, når blot det er foreneligt med din behandling” og information om hvornår retten til sygedagpenge bortfalder.

Min næste spørgsmål er: kan jeg har med en bisidder til opfølgningssamtale?
Ved I nogen om det? Kan det være folk fra fagforenning? Skal jeg informere hende om at jeg ikke komme alene?

forvired
__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2009, 22:30   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Du kan altid medbringe en bisidder og du behøver IKKE at meddele at du medbringer en , har du nogen som helst mulighed for det så vil jeg også anbefale dig at optage samtalen ...

Hvis du får problemer skal du henvise til Reglerne om bisiddere som findes i forvaltningslovens §8, og lyder sådan her

"Den, der er part i en sag, kan på ethvert tidspunkt af sagens behandling lade sig repræsentere eller bistå af andre. Myndigheden kan dog kræve, at parten medvirker personligt, når det er af betydning for sagens afgørelse."
  Besvar med citat
Gammel 28-06-2009, 22:32   #18
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Citat:
Min næste spørgsmål er: kan jeg har med en bisidder til opfølgningssamtale?
Ved I nogen om det?
Ja du må gerne have en bissider med
Citat:
Kan det være folk fra fagforenning?
Din fagforeningen har ansatte som de bruger til at tage med som bissider, vil da klart være en fordel hvis du får en med herfra.

Citat:
Skal jeg informere hende om at jeg ikke komme alene?
Nej du skal ikke oplyse det, men det kan være en god ide at gøre det for at undgå problemer

Mvh.
Jsn


Tilføjelse.. Ej Hejdien du er for hurtig
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2009, 22:53   #19
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Hej Hejdien og jsn

og 1000 tak for hurtig svar.

I morgen ringer jeg til min fagforenning og søger om en bisidder. Især at min koncentration evne og hukommelsen er ikke orden, efter så mange smertestillende medicin.

God nat til Jer

forvired
__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2009, 11:28   #20
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Skal til opføgningssamtale og ved ingenting om. Hjælp!

Hej til alle

Jeg skal snart møde op til den først personlig opfølgningsamtale i forbindelse med min langtidssygmeldning. Den først var lavet efter telefonisk samtale med sagsbehandler i februar 09, hvor jeg blev visiteret til kat.2. I mellem tiden min helbred blev endnu forværret og jeg venter stadigvæk på en undersøgelse og diagnose fra sygehuset
Jeg har søgt om bisidder fra min fagforening til det møde på Jobcentret.
Har bedt om aktindsigt, men har ikke fået indtil nu.

I indkaldelsen skriver hun bl.a.:
”Formålet med opfølgningen er at sikre, at du kan fastholde tilknytningen til arbejdsmarkedet og at din sygefraværesperiode gøres så kort som mulig. Under opfølgningen skal der så tidligt som muligt tages stilling til, om der evt. er behov for at iværksætte f.eks. optræning, revalidering eller hjælp efter anden lovgivning.
Vi skal således i samarbejde udarbejde en plan for din tilbagevenden til arbejdsmarkedet.”

Så kommer mine spørgsmålene:
1) skal man underskrive noget som helst på sådan opfølgningsamtalen?
2) skal man tage stilling til noget påstand på stedet, eller kan man komme med den senere?
3) hvad kan hun finde på, som i andre har oplevet i sine sager?
4) hvad jeg må og ikke må under mødet?
5) hvad er "en plan for din tilbagevenden til arbejdsmarkedet”?

På forhånd tak for jeres svar.

forvired
__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsskade - forløb - forbedret sagsforløb zuza Et godt link! 4 12-03-2016 07:50
Verdens værste sagsforløb Siv Alt det andet 4 14-12-2011 22:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension